Autor |
Wiadomość |
chris4286
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 8 Skąd: Ropa
|
Wysłany: 2017-06-07, 12:57 [D2 00 3.3TDI
] Uślizg skrzyni. Wymiana konwertera
|
|
|
Witam. Od dłuższego czasu mam problem ze skrzynią. A dokładniej bo uślizg sprzęgła. auto ma ok 330tys. Pojawia się też błąd uślizgu sprzęgła. Teraz pytanie:
Czy to na pewno przez sprzęgło? czy może być niskie ciśniene oleju w skrzyni?
Gdzie kupić sprzęgło? w serwisie mi powiedzieli 4500zł troche za dużo. Używki też bym za bardzo nie chciał. Raz gdzieś czytałem ze są regenerowane przez sachsa za ok 1500zł możliwe? wytrzymują te regenerowane? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-06-07, 15:52
|
|
|
Regeneracja chyba polega na płukaniu sprzęgła ja nie wiem co tam można zregenerować tam są tylko wirniki do tego lock up który najczęściej siada i elektrozawory na płycie chyba.
Często właśnie sie wymienia sprzęgło i te zaworki.
Choc ktoś miał tutaj na forum problem ślizgania ale stałego, wtedy odpowiedzialne były tarczki.
Więc raczej nikt tutaj diagnozy nie postawi na forum. Najczęściej i tak robi się całą skrzynie ze względu na powyższe możliwości usterek. A jak skrzynie sie rozkłada to to co ma oznaki zuzycia sie wymienia i wtedy można mówić o jakiejkolwiek gwarancji lub poprawności serwisu. Różnie z tym bywa, ja nie jestem w stanie nikogo polecić od skrzyń większość warsztatów ma marne opinie. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-06-07, 16:07
|
|
|
Zgłoś się do Michała Wruszaka (z forum), ma takie .
[ Dodano: 2017-06-07, 17:12 ]
nick - michalwruszak |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
chris4286
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 8 Skąd: Ropa
|
Wysłany: 2017-06-07, 18:37
|
|
|
Nigdy wcześniej nie jezdzilem automatem na codzień. U mnie dzieje sie tak ze jak auto jedzie np pod góre i dam tak ok 70% gazu to obroty wychodza na 3tys i jesli dzieje sie to na 3 biegu i dam na tipie na 4 albo 5 bieg to i tak obroty ponad 3tys. Jest to strasznie upierdliwe na trasach bo silnik wyje non stop. Ale ogolnie biegi bardzo ładnie zmienia bez szarpniecia. I wiecej niz 180km/h nie pojedzie bo juz max obr. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-07, 22:51
|
|
|
Sprzegło LockUp-u w konwerterze się skończyło, także czeka Cię wymiana konwertera.
Też tak miałem i ze 20 tyś. km przejechałem zanim wymieniłem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
chris4286
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 8 Skąd: Ropa
|
Wysłany: 2017-06-08, 12:32
|
|
|
Włąsnie to chciałem wiedzieć. ale czy jest szansa dostać gdzies sprzegło? nie używke? jest szansa ze może to całkiem stanąć? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-08, 22:04
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | ale czy jest szansa dostać gdzies sprzegło? | Sprzęgło Lock Up to jedna z wielu części zaspawanych w konwerterze więc albo oddasz do regeneracji albo kupisz drugi regenerowany. Ja zakupiłem bezpośrednio w ZF ale w Polsce to ponoć ciężki temat ...pisz do Michała
chris4286 napisał/a: | jest szansa ze może to całkiem stanąć? | Oczywiście ale jak już pisałem, przejeździłem 20000 km i przez te kilka miesięcy nic się nie pogorszyło |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-06-18, 01:58
|
|
|
Dzięki Michał, trochę się rozjaśniło, więc żadnej tam filozofii nie ma, budowa prosta jak cep, pewnie największe problemy po zespawaniu są z wżywaniem regenerowanego sprzęgła
danishow napisał/a: | Oczywiście ale jak już pisałem, przejeździłem 20000 km i przez te kilka miesięcy nic się nie pogorszyło |
A to nie jest tak że tarczki w skrzyni sie szybciej zużywają? |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-18, 12:36
|
|
|
Cytat: |
A to nie jest tak że tarczki w skrzyni sie szybciej zużywają? | Uślizg występuje wtedy w konwerterze nie w skrzyni |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-06-20, 13:49
|
|
|
danishow napisał/a: | Uślizg występuje wtedy w konwerterze nie w skrzyni |
Pytam, ponieważ w jednym z tematów kolega tak tarczki popalił w skrzyni |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-20, 18:00
|
|
|
Na pewno nie przez konwerter, nie ma takiej opcji. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2017-06-22, 18:43
|
|
|
Dobry warsztat który ma pojęcie w tym temacie jest w stanie zdiagnozować skrzynię i określić w którym miejscu jest uślizg: w sprzęgle czy w skrzyni.
Jest niebezpieczeństwo, że podczas jazdy rozsprzęgli na stałe i bez lawety nie obejdzie się.
Jeżeli uślizg jest w sprzęgle, to sprzęgło może rozlecieć się i uszkodzi skrzynię. Jeśli jest w skrzyni, to istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia skrzyni.
Tak czy inaczej dalsza jazda, moim zdaniem, jest niebezpieczna i może wygenerować dodatkowe koszta. |
|
|
|
|
|