Autor |
Wiadomość |
Wariat
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-04-02, 17:53 [D2 FL ALL
] Dziwne stukanie
|
|
|
Witam.
Panowie nie mogę poradzić sobie z diagnozą :-/ Słychać pukanie przy ruszaniu kierownicą na boki na nieodpalonym silniku. Stuki dochodzą z okolicy amortyzatora. Wahacze, drążki, łączniki - wszystko nowe. Stuki dochodzą tylko od strony kierowcy. Będę wdzięczny za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:20
|
|
|
Pewnikiem maglownica :-> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:22
|
|
|
Jeśli lekkie stukanie tylko na nieodpalonym to wszystko O.K. Jeśli po odpaleniu auta po podaniu ciśnienia przez pompę wspomagania nic nie stuka i nie ma luzu nie ma się czym przejmować. |
|
|
|
|
Wariat
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:36
|
|
|
Przy odpalonym silniku jest podobnie. Najmocniej hałasuje na zimno, kiedy auto noc postoi. Jak trochę pojeżdżę hałas jest mniejszy na postoju. Przy jeździe stuka jak wpadam w dziurę i czuć to na kierze. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:47
|
|
|
Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:56
|
|
|
a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Wariat
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:58
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Więc duże prawdopodobieństwo, że to maglownica do wymiany/regeneracji. Sprawdź jeszcze przegub na drążku kierowniczym. Na wyjściu maglownicy jest wkręcany drążek z przegubem (on jest pod tą gumą osłonową) i dopiero w ten drążek wkręcana jest końcówka drążka. Jeśli tu nie ma luzów to przekładnia kierownicza już powoli kończy żywot. Możesz spróbować delikatnie dokręcić śrubą regulacyjną na maglu. Jeśli nie pomoże to regeneracja lub wymiana. |
Drążki miałem wymienione całe więc luzu tu nie będzie. Gdyby była to maglownica to chyba czułbym luz na kierownicy podczas skręcania ? |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-04-02, 20:38
|
|
|
pb41ns napisał/a: | a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy? |
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób. |
|
|
|
|
Wariat
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2 V8
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lut 2013 Posty: 20 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-04-03, 09:05
|
|
|
Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-04-07, 10:23
|
|
|
sylwekr napisał/a: | pb41ns napisał/a: | a tą śrube to dokręcić czy odkręcić trzeba, tj w prawo czy lewo kręcimy? |
W prawo, ale dokręcamy z wyczuciem, np 1/8 obrotu i sprawdzamy czy kierownica nadal lekko chodzi i po max skręcie bez problemu wraca. Zbyt mocne skręcenie może jeszcze gorzej popsuć przekładnię. Jeśli dokręcimy zbyt mocno można poluzować. Tą śrubą można skasować niewielki luz, jak już jest mocno wyrobiony magiel nie uratujemy go w ten sposób. |
dokręciłem troche tą śróbke, i jest o niebo lepiej, auto jest bardziej czułe na ruchy kierą i prowadzi sie o wiele lepiej |
|
|
|
|
otto
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 34 Skąd: Uć
|
Wysłany: 2013-04-10, 22:29
|
|
|
Wariat napisał/a: | Może wypowiedzą się koledzy którzy wymienili u siebie zużyte amorki lub poduchy pod nimi? |
nie tyle poduchy, ale może być np zatarte łożysko pod poduszką ;-) sprawdź jeszcze czy któraś sprężyna nie jest ukruszona |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-07-10, 20:21
|
|
|
Witam
Mam podobny problem a mianowicie przy kręceniu kierownicą lub na zakrętach chrobocze z lewej strony tak jakby na górze amortyzatora i tu pytanie czy w naszych autkach czyli A8 D2 jest łożysko amortyzatora tzn. takie kulkowe czy baryłkowe? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|