Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 2.8PB ] Zegary i klimatronik nie wyłączają się  
Autor Wiadomość
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2021-03-03, 10:41   [D2 00 2.8PB ] Zegary i klimatronik nie wyłączają się

Dziwny objaw, a nie doszedłem jeszcze po schematach, gdzie jest ból. Otóż po wyłączeniu zapłonu nie gasną zegary i klimatronik. Odkryłem, że dzieje się tak wyłączenie zapłonu na dowolnej pozycji lewarka biegów poza R. Mogę wyłączyć zapłon (i wyjąć kluczyk) np na N i po przestawieniu na R wszystko ładnie się wyłącza.


Czy ktoś miał coś podobnego? Gdzie szukać?

Dodam, ze nie mam na wyświetlaczu PRND i nie działa TIP, a niestety posiałem kabelek i nie mogę go zdiagnozować. Czy to źle zakodowane zegary i może się to objawiać poprzez ich niegaszenie?
Auto mam od miesiąca ;)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-03-04, 15:45   

Klucz jesteś w takiej pozycji w stanie wyjąc ze stacyjki ? Co do PRND rozumiem, że nie wyświetla w ogóle a przy przerzuceniu wajchy na prawo na TIPa nic się nie zmienia, nie pokazuje poszczególnych biegów ?
Do Cn masz blisko w razie czego podjedź na skan ;)
_________________
Black Cars Matters
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2021-03-04, 16:44   

Klucz mogę wyjąć tylko na P. Czyli normalnie. Jedynie elektrycznie coś jest nie tak.

Zamówiłem już z Viakena kolejny interface, bez niego to po omacku i jak bez ręki ;)

[ Dodano: 2021-03-06, 03:15 ]

No i chyba mam problem.
VAG nie łączy mi się ze skrzynią.
Silnik i ABS/ESP wywalają jeden powtarzający się błąd:
18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU

a zegary:
01315 - Transmission Control Module, 49-00 - No Communications

Problem taki, że mam skrzynię ECG, czyli sterownik 4D0927156BR. A tu się okazuje, że na niemieckim ebayu sterowniki kosztują równowartość auta...

Znalazłem ze skrzyni FBA, montowanej równolegle do mojej. Czy myślicie, że da się ożenić taką parę?

Albo jeszcze, czy może mi ktoś sprawdzić kodowanie sterowników?
04753 - silnik 2,8 193 KM - 3B0 907 551 AB
08397 - ABS/ESP - 4D0 907 389 E
00162 - zegary - 4D0 919 033 BR - hmm, one są do nowszego modelu (od 4d-1-008 301), a mój VIN to:

WAUZZZ4DZYN011481
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-03-06, 08:18   

Na allegro jest jeden sterownik za 600 PLN. Z niektórymi sterownikami ASB w połączeniu z benzynowym V6 są w ogóle problemy z dostępnością (z reszta patrząc po ilości zapytań widać, że jakoś często padały). Znajomemu w preFL 2.8 zrobili po prostu flasha w Seacie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2021-03-08, 13:05   

Ja już wiem czemu mój padł. Stał w 3 cm wodzie... Pod pokrywę sterowników wcisnęli sterownik gazu i gruba wiązka nie pozwoliła dobrze domknąć pokrywy. No i teraz są efekty.

Przeanalizowałem Etkę i wszyło mi, że skrzynia FBA różni się od mojej ECG na dobrą sprawę tylko sprzęgłem i płytkami ciernymi E. A sterowniki z FBA - 4D0927156DB i 4D0927156DR są dostępne w lepszych cenach - od 200 zł.

Ale najpierw jutro będę miał okazję założyć pożyczony sterownik z jakiegoś poliftowego 2,8 quattro, będzie wiadomo, czy vag i zegary pokażą coś więcej.

[ Dodano: 2021-03-21, 01:16 ]
Wiem już więcej co boli moje zegary. Nie jest powodem sterownik skrzyni, ani same zegary. Ani wiązka.

Powodem jest przekaźnik instalacji BRC. Przy okazji wyciągania sterowników wyjąłem też ten przekaźnik. A że był mocno brudny od stania w wodzie, to go nie włożyłem. I dlatego też wszystko pięknie gasło po wyjęciu kluczyka. Po wyczyszczeniu styków przekaźnika zegary znów przestały gasnąć - okazało się, że wnętrze przekaźnika wygląda jak Biskupin po wyjęciu z jeziora. Nowy przekaźnik rozwiązał moje problemy ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.