Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-08-13, 19:58 [D2 01 3.3TDI
] Wentylator
|
|
|
Witam. Ostatnio tak jakoś zauważyłem, że po zgaszeniu auta wentylator automatycznie też się wyłącza. Chciałem zapytać czy nie powinno być tak, że gdy auto jest nagrzane do ponad 90*C (mam do wymiany termostat) to po zgaszeniu auta wentylator powinien jeszcze działać i chłodzić silnik? Jakoś mi się wydaje, że powinien jeszcze działać, a mój gaśnie wraz z wyłączeniem silnika. |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-08-13, 21:46
|
|
|
Zależy. Jeśli auto dobrze rozgrzane i dzień ciepły to rzeczywiście powinien jeszcze śmigać. Bez komputera się nie obejdzie. Trzeba sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej i wymień termostat. Z własnego doświadczenia mogę Ci poradzić kupno termostatu w ASO, ponieważ tam trafiają te egzemplarze, które spełniają wymagania w 100%. Często kupowałem oryginalne czujniki w inter-team itp. i po zamontowaniu okazywało się, że nie bangla. Miałem kiedyś wielki problem w Toledo 1.9. Wymieniłem 4x czujnik płynu chłodzącego zanim kupiłem taki sam tylko, że w ASO i od razu wszystko było ok. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-08-13, 22:26
|
|
|
MW Motorline, No właśnie, jak moje auto jest rozgrzane i jest upalny dzień to on i tak się wyłącza. Co do termostatu to mam już kupiony oryginalny z ASO razem z uszczelką, teraz tylko trzeba wymienić, a tak łatwo nie ma bo trzeba zrzucać cały rozrząd. Takie są teraz serwisy, robiłem rozrząd w serwisie, skasowali mnie chyba z 8 tysi i zamiast poinformować mnie, że termostat się wymienia bo jest trudny dostęp lub coś to bym wymienił, a oni nic. Po kłótniach z nimi dali mi "rabat" 100zł na robociznę pfff, niech sobie te 100zł w tyłek wsadzą... Kolega powiedział, że wymieni mi ten termostat za 200zł, tylko musi sobie załatwić blokady rozrządu. Na komputerze brak błędów więc nic się z vaga nie dowiem w sprawie wentylatora. |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-08-14, 07:12
|
|
|
rzecz nie w błędach bo błędy to małpa potrafi odczytać tylko w diagnostyce podjedź do kogoś kto się zna na tym a na bank znajdzie przyczynę |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-14, 08:58
|
|
|
Mi się wyłącza po wyłączeniu silnika i tak chyba ma byc. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-14, 09:48
|
|
|
A nie piszecie czasem o wisko bo ona sie wylancza z wylaczeniem silnika |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-14, 13:42
|
|
|
W 3,3 TDI nie ma visco , jest wentylator napędzany hydraulicznie i drugi elektryczny i obydwa wyłączają się po wyłączeniu silnika. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
MaciejMW
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A6 C6 3.0TDI CDYA
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 38 Skąd: Gdańsk/Sopot
|
Wysłany: 2014-08-14, 19:26
|
|
|
O którym roczniku mowa? ostatnio było u mnie 3.3 i dałbym sobie rękę uciąć, że po butowaniu wentylator jeszcze chodził na włączonym |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2014-12-13, 09:27
|
|
|
Koledzy
W 3.3 tdi żaden wentylator nie ma prawa chodzić po wyłączeniu silnika. Jedne główny chłodnicy pracuje zawsze w wszystkich warunkach ponieważ ma napęd hydrauliczny i jest zależny od pracy silnika. drugi mniejszy to wentylator elektryczny zależy od klimatyzacji. Jak włączymy klimę wentylator zaczyna pracować. Jeżeli silnik łapie wysoką temperaturę to ten wentylator włącza się by wspomagać chłodzenie (tego dowiedziałem się ostatnio). Dodam jeszcze że ten wentylator od klimy lubi się przepalać i warto go sprawdzić (czy działa przy włączonej sprężarce klimatyzacji). U mnie oczywiście nie działał a klima pięknie hulała. Pamiętam, że u mnie w passacie był tan sam wentylator i jak się przepalił to klima się wyłączał (może dlatego, że główny wentylator jest elektryczny i nie działa cały czas?).
A tak na marginesie, ja mam teraz swój silnik wyjęty. Gdyby ktoś chciał jakiś zdjęcia poglądowe, co gdzie jest, z przodu, z tyłu lub z boku to mogę zrobić i podesłać. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-12-28, 01:36
|
|
|
Okej dzięki. Ja prawdopodobnie mam uszkodzony przekaźnik lub jakieś kabelki tego głównego (wielkiego) wentylatora. Ostatnio bawiłem się VCDS'em i gdy robię test i wybieram wentylator to pokazuje bieg 1 i nic się nie dzieje, jak kliknę dalej i wskakuje bieg 2 to wentylator dopiero się włącza. Mechanik powiedział mi, że po prostu nie działa 1 bieg wentylatora, a zauważyłem też, że wentylator nie chodzi cały czas tylko włącza się jak temp. silnika idzie ponad 90*C. |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
|