Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.7PB ] Kultura pracy Tiptronika 5hp  
Autor Wiadomość
kuba210796 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 27
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 2018-12-10, 02:27   [D2 00 3.7PB ] Kultura pracy Tiptronika 5hp

Witam jestem użytkownikiem A8 D2 lift 3.7q
Samochód posiadam ponad pół roku ,przez ten okres przejechałem nieco ponad 10 tyś km .
Zastanawiam się czy po latach eksploatacji, normą jest to ,że po prostu czuć zużycie się w jakiś sposób automatu, czy kwalifikuje się on do regeneracji czy po prostu może on jezdzić kolejne lata i po prostu ten typ tak będzie miał . Pytam bo zastanawiam się czy wy w swoich 2-jkach i automatach też macie jakieś objawy , pracy skrzyni która po prostu nie jest już jak fabryka wypuściła.

A więc od początku

Przy zwalnianiu na piątym biegu po odpuszczeniu gazu przy ok 70 km/h skrzynia zrzuca z 5 na 4 i czuć takie delikatne puknięcie (pod nogami), natomiast przy dodaniu gazu przy 70km/h podbija obroty i zmienia płynnie przełożenie. Przy hamowaniu jest to dużo mniej wyczuwalne,najbardziej przy zwalnianiu bez używania hamulców. Przy pozostałych redukcjach robi to płynnie.
Biegi przy agresywnej jak i wolnej jezdzie, zmienia płynnie pozatym wszystko jest bez zastrzeżeń. Natomiast w czasie kiedy powiedzmy skręcam zwalniam do tych 30km/h i ponownie nagle dodaje gazu znów czuje ten moment kiedy skrzynia , wrzucała przełożenie dany bieg - takie minimalne pukniecie, jeżeli skręcając w skrzyżowanie , obejdę się z gazem delikatnie , jest wtedy płynnie. - Czasem przy dynamicznym też jest ok, to już zależy ile "pomyśl' który bieg wrzucić. i zastanawiam się czy to jest wada czy tiptronik tak ma.

Kolejna rzecz ostatnia, na zimnym silniku, skrzynia pomimo wolnego rozpędzania trochę przeciąga biegi - dajmy na to zamiast zmienić przy ok 1800 obr zmienia powyżej 2200 w górę , dzieje się tak tylko przez pierwsze zmiany na zimnym silniku pózniej znowu wszystko wraca do normy. Praca skrzyni na zimnym oleju nie odbiega od pracy na ciepłym - właściwie jest to samo.
Pozatym wszystko jest okey, mam się czym martwić ? może jestem troche przewrażliwiony, staram się dbać o auto i trochę mi to siedzi na głowię. Olej był sprawdzany , poziom ok ,zero błędów pod komp , zarówno w skrzyni jak i w silniku. Teraz podczas mrozów zauważyłem ,że nieco lepiej pracuje ta skrzynia , gdy temp są dodatnie , bardziej czuć tą zmianę z 5 na 4 przełożenie zwalniając powoli.
Aaa jeszcze wrzucając z N na D czuć wyraznie jak załącza się napęd - na ciepłym silniku trochę bardziej. Wrzucając z N na R praktycznie wogóle tego nie czuć.
Zrobiłem autkiem 10 tyś żadne z objawów natomiast się nie pogorszyły.
Wiem mógłbym zacząć od wymiany oleju w skrzyni, nie mam niestety pojęcia kto i kiedy wymieniał olej , samochód ma przejechane na dzień dzisiejszy 360 tyś km, i boje się trochę zmieniać olej bo wiadomo jakie mogą być skutki a wymiana oleju to nie tania sprawa bo pasowało by tu już dynamicznym sposobem.

Podsumowując, jak w waszych d2 jkach pracuje ta skrzynia? czy przed remontem mieliście jakieś objawy , większe ,mniejsze podobne? po regeneracji takich skrzyń wszystko jest perfekcyjnie ? . Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam .
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-12-15, 02:28   

Pracę skrzyni czuć bo ona jednak zmienia biegi. Im starsza i ma większe luzy tym bardziej ale i tak trochę zawsze. Jak masz wolne 8 czy 10 tys zawsze możesz ją odświeżyć i sprawdzić czy było warto. Zwykle jednak z tym czeka się do czasu kiedy przestaje jechać w którymś kierunku. Ona prędzej czy później jak to 5HP stanie na dębowo i trzeba się na to psychicznie przygotować bardziej niż szukać dziury w całym.
Stary zużyty olej z pewnością jej służy... No ale może faktycznie skrzynia trzyma się już tylko na szlamie w misce, są takie teorie ;)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-12-17, 10:42   

Co do przeciągania na zimnym - tak ma być.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.