Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] zmiana pom.paliwa trzeba kalibrowac gaz  
Autor Wiadomość
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-26, 21:04   [D2 97 4.2PB/LPG ] zmiana pom.paliwa trzeba kalibrowac gaz

witam
padła mi pompa paliwa, zmieniłem na nową auto jedzie nawet dynamiczniej jak poprzednio na PB ale teraz po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach jest ok natomiast w czasie jazdy wywala mi w VAG jeden cylinder i silnikiem rzuca.
Zamieniłem miejscami wtryski gazowe i dalej wywala ten sam cylinder na gazie czyli to nie są cewki, świece itd tylko raczej zmieniły sie mapy benzynowe.

2miesiące temu zmieniłem świece NGK ale nie musiałem nic kombinować z kalibracją gazu było OK.
oczywiście mogę zapytać gazownika ale u nich jest wszystko XXzł+VAT :)
czy ktoś po zmianie pompy musiał robić kalibrację gazu ? moj sterownik to KME 1.3 ostatni program ktory na nim dziala to Akme/diego 1.3.2.6
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-01-28, 09:01   

Raczej pompa paliwa nic nie ma do gazu, a jak zmieniłeś miejscami wtryski i dalej jest błąd na tym samym cylindrze to jak sama diagnoza wskazuje, wina nie lezy po stronie wtrysków LPG tylko bardziej cewka, świeca, moduł(chociaż nie wiem czy jak wina leżała by po stronie modułu, to któraś strona silnika by Ci nie hulała)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-01-28, 11:22   

U mnie jak padł moduł zapłonowy to miałem podobne objawy. Spróbuj podmienić jeszcze moduły. Jeśli przeskoczy na inny cylinder to będziesz miał odpowiedź.
Jak co to mam taki moduł do opchnięcia. Został mi po mojej wymianie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-28, 18:22   

po zmianie pompy paliwa czasy wtryskow benzyny przy pracy na benzynie zmniejszyly sie biegu jalowym z 5.12ms na 3.65ms czyli chyba jednak trzeba skasowac i zebrac nowa mape benzyny
_________________

 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-01-28, 18:59   

Jeśli tak sporo spadły to na pewno. Znaczy się twoja pompa strasznie niedomagała.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-28, 22:26   

chyba tak, dwa dni przed tym jak całkiem padła zaczęło szarpać na gazie i nawet przy jeździe na benzynie, myslałem że to moduły ale po ich wyjeciu i wlozeniu ustalo wiec pomyslalem ze wtyczki zasniedziały. Ale po 2 dniach padła pompa na szczescie bylem w swoim miescie.

podlaczylem drugi czujnik ps-cc1 i dziś zebralem nowe mapy benzynowe, teraz musze niestety kupic nowe "wtryski" LPG
moj ecu od gazu to KME diego v1.3E i z sensownych lpg mam tylko do wyboru:
matrix, REG(czyli omvl dream) i magic JET bo moich zavoli PAN juz niestety nie robia a nie byly takie zle bo zrobielm na nich ponad 100tys km, teraz juz szarpie na wolnych obrotach na gazie i nie idzie tego wyregulowac nachyleniem, przesunięciem i wzbogaceniem

niby moge dać HANA a w kompie ustawic magicJET lub matrix ale gosc z KME powiedzial ze to nie jest dokladnie to samo bo zbieżne z magic/matrix to hana mają tylko 2 OHm czyli dam drogie wtryski a nie wycisne z nich wiele.
sam juz nie wiem, ogolnie matrix za drogie natomiast REG sa bardzo krotkie i stosujac rowne wężyki od wtryskow do kolektora będą bardzo długie, tak samo matrix najsensowniej wygladają magic, nie w listwie tylko dać osobno w te same wężyki jakie mam po zavoli, a mam je krótkie przez co silnik dobrze chodził na gazie, nic nie szarpało i wkrecał sie bez problemu.
tylko teraz wszyscy narzekają na magic, że padają im cewki. Magic(HL Propan) robi juz nawet 5(szczotkowana obudowa) i 6(czarna obudowa) generacje wtryskow probujac izolować cewki od obudowy ale tam chyba jest problem z trwałością tych cewek.
rozebralem moje zavoli i tam cewka jest poprostu odizolowana od obudowy klejem grubosc scianki kleju okolo 1mm i to wystarczyło na 100tys km czemu te magic nie dają rady.
no nieważne, a może ktoś z was już jeździ na hana a ma wpisany inny wtryskiwacz w ustawieniach kompa LPG?
_________________

 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-01-29, 10:39   

Hana mozesz ustawic na Keihin ale chyba nie masz. Można na Magic Jet lub Matrix ale tylko Hana 1.9 Ohm(są i 3Ohm) Musisz kupic te 1.9Ohm

Cewki padają w Matrixie a nie Magic-u.

Magic kuleje przez uszkodzoną sprezynke lub gumke, jest moło odporny na zanieczyszczenia i sie tloczek zacina.Trzeba co jakiś czas rozebrac i wyczyścic. Muszą stac w pionie.
Co do Magic jetow to ja mam je juz 70 tys km i niestety ale juz kuleją.Ale jestem z nich zadowolony. Brat tez ma w mercedesie i jezdzi. Zalezy jak Ci sie trafi.

Jeśli zdecydujesz się na Magici to najlepiej ustaw Matrix nawet jak masz magic jet. Uchroni je przed szybkim wybiciem gumki na tłoczku.
 
 
psg 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 234
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-01-29, 14:01   

dzieki, ustawie HANA zielone na matrix
_________________

 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-01-30, 18:44   

Po wymianie pompy trzeba ustawić mape gazową bo krzywa benzyny pójdzie sporo do góry i napewno masz mapy rozjechane i mieszanka gazu za uboga dlatego ci kuleje na gazie, wiem z doświadczenia bo też to przerabiałem. ;-) pół roku temu... i polecam Ci kupić sobie interfejs do gazu i sam zrobisz to za co gaziarz wyciągnie od ciebie kase, a to jest proste jak "obieranie ziemniaków" :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.