Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-15, 13:35 [D2 02 4.2PB
] Przestawienie rozrzadu (VAG grupa 093)
|
|
|
Króle Złote powiedzcie mi jeszcze czy ten rozrząd jest przestawiony
grupa 093, 2 ostatnie pola: 1.0CH I -4.0CF
tylko nie wiem czy to to samo bo z tego co czytałem zamiast opisu Idle Stabilization powinno być Phase Camshaft Position
[ Dodano: 2013-07-16, 10:35 ]
Ktoś pomoże ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-16, 21:12
|
|
|
Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-16, 21:42
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jest przestawiony, trochę, ale ja bym tego chyba nie poprawiał.
Robiąc rozrząd na blokadach czasem też nie wyjdzie 0.0 :-? | łojezu już myślałem że nikt nie widzi tego. Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać.
Dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-16, 22:48
|
|
|
Ara$ napisał/a: | Był robiony na blokadach, czyli mówisz że takie przestawienie nie przeszkadza i że nie ma sensu tego się czepiać. |
Po prostu z tym kanałem 093 w VAG'u jest trochę mukka.... bo pokazuje on pozycję wałków ssących (tu są czujniki) a robiąc rozrząd blokujesz pozycje kół wałków wydechowych.
Pomiędzy wałkami masz napęd łańcuchami + nastawniki z napinaczami hydraulicznymi...
więc na blokadzie może być idealnie a w 093 0.0 niekoniecznie.
Robiłem kilka takich rozrządów, wszystkie na blokadach i zgodnie z instrukcjami producenta ale idealnego 0.0 niestety nie udało mi się osiągnąć w żadnym z nich... zawsze jakieś -1, +2 :-?
Już niedługo będę robił rozrząd w swoim D3 ale słysząc odgłosy przy rozruchu niestety nie liczę na te idealne 0.0 :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-17, 07:15
|
|
|
Foss zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. U mnie jest to podane w CF (Correction Factor chyba) a najczęściej z tego co widze np tu [ All] 4.2 V8 5v - grupa 093 wartości podawane są w KW. Czy te jednostki sa przeliczane tak samo, żeby się nie okazało że np. na 1CF przypada 3KW co u mnie wtedy zmieni postać rzeczy bo po przeliczeniu wyjdzie że mam różnice (zamiast 5 jednostek przy 1.00CF i -4.00CF) 15 jednostek przy 3.00KW i -12.00KW. Wiem że masz pełną wersje VCDS, pamiętasz czy u Ciebie jest tez w CF? |
_________________
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-17, 09:00
|
|
|
To jest to samo. Dokładnie jest to przedstawiane w stopniach obrotu wału. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-12-30, 15:23
|
|
|
Wracając do tematu u mnie wartości to
5CF i 16CF
Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM
[ Dodano: 2017-12-30, 15:24 ]
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-30, 19:09
|
|
|
PAlllUCH napisał/a: | 5CF i 16CF | 5 jak najbardziej ok ale 16 to już nie bardzo, należałoby to poprawić !
U mnie jest -2 i -4 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
KwaHu_1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 13 Skąd: Susz
|
Wysłany: 2018-04-23, 06:29 Ustawienie rozrzadu
|
|
|
Witam.
Panowie powiedzcie mi czy ustawienie na kanale 93
(Po zmianie rozrządu wynosi -9CF, -5CF) podlega poprawce?
Będę wdzięczny za odpowiedź bo nie mogę dotrzeć do konkretnych jednoznacznych danych. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-04-23, 07:22
|
|
|
U mnie jest +6 / -4 a ponoć, gdzieś przeczytałem tu, że widełki są do + / - 8 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-04-23, 20:30
|
|
|
PAlllUCH napisał/a: | Wracając do tematu u mnie wartości to
5CF i 16CF
Każdy mi mówi ze auto nie jedzie jak na 310KM |
zkiszone nastawniki mieszaja te odczyty panowie
ustawienia mialem -16 -8 wymienialem nastawiniki na nowe odczyt byl 0,-1 lub 0,0 ... tak wiec roznie moze byc
skoro ci mowia ze nie jedzie jedz na pomiar- hamownie i wyjdzie jak jest przy zjechanym nastawniki moment i moc beda zanizone
w S8 mam wartosc chyba -9 i auto idzie jak burza |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-04-24, 06:29
|
|
|
Jeśli nie jedzie to zmierz najpierw ciśnienia sprężania na cylindrach.
Jeżeli rozrząd był składany na blokadzie wałków i blokadzie wału to jednoznacznie
wskazywałoby na nastawniki, które nie cofają się już do pozycji "0"
(tak dla uproszczenia to nazwijmy).
Mam do czynienia z wieloma V8, gdzie po wymianie na jednej stronie
nastawnika pokazuje koło 0 +/-1 stopień czyli wzorowo a na drugiej
, gdzie został stary nastawnik -9 a nawet -13.
Są osoby, które ręcznie korygują ustawienie wałka ssącego na 0 ale
mija się to z celem, ponieważ przestawiony jest wtedy wałek wydechowy. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-04-24, 06:38
|
|
|
Nstawnik, może być dobry tylko już brakuje ślizgu, i też będzie korekta.
U mnie też było -14 bo złożeniu na blokady.
Po zdjęciu pokryw, ślizg w rękach się rozsypał. Wymiana ślizgów załątwiła sprawę, teraz mam -4 ze względu na to, że trochę dałem ciała, bo łauch trzeba było też wymienić |
|
|
|
|
|