Autor |
Wiadomość |
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-04-23, 19:19 [S8 D2 97 LPG
] Sporadycznie kopci, pali olej 1l/1000km
|
|
|
Problem palenia oleju zauważyłem od razu po kupnie tzn po przejechaniu około 1000km dolałem litr. Łącznie pzejechałem od kupna około 3~4tys km i dolałem już około 2,5l oleju. Wycieków jako tako nie ma nigdzie, wszystkie uszczelnienia robił poprzedni właściciel przy wymianie silnika jedyny wyciek to z uszczelniacza między silnikiem a komorą sprzęgła i nie jest to jakieś wielkie. Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar, rano nie puszcza żadnego dymu i ogólnie nie kopci w ogóle poza sporadycznym dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka bywa tak że nie ubywa mi na miarce nic a nagle potrafi wessać prawie litr z zaskoczenia. Szczególnie zauważalne jest to po trasach, w mieście nie ubywa mi zazwyczaj nic. 90% mojej jazdy to jazda w stylu emeryta około 10% but w podłodze do odcięcia. Olej castrol magnatec 10w40 po mieście jeżdżę głównie na benzynie trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB. leję ciut powyżej środka miarki nigdy do max. Gdzie szukać? Odma? Pierścienie? na odpalonym silniku po otwarciu korka wlewu oleju nie ma ani nadciśnienia ani podciśnienia w komorze korbowej. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-23, 20:53
|
|
|
Wielokrotnie był omawiany temat konsumpcji oleju.
nosmaster napisał/a: | po przejechaniu około 1000km dolałem litr | No cóż, żre oliwe i już.
To jest niedopuszczalne, wiem że w książce serwisowej pisze litr na 1000 ale to jest zabezpieczenie koncernu by potencjalny nabywca nie miał pretensji gdyby coś nie wyszło.
nosmaster napisał/a: | Dodam też że kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar |
Jeśli będzie żarł oliwe zaworami to nie zmierzysz mu dobrze kompresji i pomiar nic Ci nie powie. Bo sam z siebie olejem będzie się uszczelniał na górze. Co najwyżej możesz po dłuższym przestoju wykręcić wszystkie świece i sprawdzić czy nie ma na nich oliwy. Jesli tak to wniosek jeden, cieknie zaworami.
nosmaster napisał/a: | 10% but w podłodze do odcięcia |
te 10% wystarczy by wyżłopać litr oleju przy ośmiu garczkach
nosmaster napisał/a: | dymem przy przyspieszaniu gdzie nie ma to żadnej konkretnej oczywistej zależności tzn czasem kopci tak że aż zostawia chmurę za sobą a czasem w ogóle żadnego najmniejszego dymka |
Dymienie jest niedopuszczalne.
nosmaster napisał/a: | Gdzie szukać? Odma? Pierścienie? |
Odmę możesz sprawdzić, co do pierścieni to ale bardziej bym obstawiał zawory.
nosmaster napisał/a: | trasy tylko LPG i wyprzedzanie na PB |
Czemu tak ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-24, 02:56
|
|
|
nosmaster napisał/a: | Olej castrol magnatec 10w40 |
Najgorszy z możliwych....nie dziwota że silnik juz zajechany |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-04-24, 07:33
|
|
|
Nie wiem jak u Ciebie, ale ja wywalilem Castrola. Tez mi chlala ok. 1ltr/1000km z tym ze nie kopcila. Zmienilem olej na Millers 5w50 i spadlo spalanie oliwy o polowe. Mysle ze powinienies zmienic olej na poczatek a potem szukac co jeszcze jest nie tak. Na pewno troszke ten silnik nalatal kilometrow, wiec nie mysl sobie ze bedzie wszystko OK. |
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-04-24, 11:02
|
|
|
Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB. Dopiero jak sam ustawię gaz będe bez lęku latał na LPG. Silnik był wymieniany rok temu i niby został kupiony bezpośrednio z niemiec z przebiegiem 170000km po odkręceniu korka oleju wszystko wygląda jak z fabryki, olej czuściutki ogólnie moc ma myślę że taką jak powinien chociaz nie miałem porównania do innej S8. Dziwi mnie te kopcenie które występuje bardzo rzadko ale jak zacznie tymić to naprawdę to widać a innym razem nic. Tak samo jak pisałem wcześniej potrafi nie brać nic a nagle wessa litr... Jaki olej zalać? Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów. W BMW przywrócił mi kompresję z 4bar do 8 na jednym cylindrze. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-04-24, 13:30
|
|
|
Można naftą zalać i poczekać z dobę lub dwie. Oczywiście potem olej do wymiany z filtrem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2016-04-24, 14:42
|
|
|
Nafta właśnie potrzebuje dużo czasu a tu wystarczy 15 min. Środka wpuszcza się na tyle mało, że nie trzeba wymieniać oleju. Czy ktoś z was miał przypadek kopcenia i brania oleju przez odmę? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-24, 22:09
|
|
|
nosmaster napisał/a: | Wyprzedzam na PB gdyż wątpię w dobre ustawienie LPG, za duża jest różnica w mocy między LPG a PB |
To na Twoim miejscu nie jeździł bym wcale na gazie. Dlatego, że nawet spokojna jazda na ubogiej mieszance czy to po mieście czy w trasie może mieć tragiczne konsekwencje. Ja już stolik mam po poprzednim właścicielu.
nosmaster napisał/a: | Mam też taki praparat po poprzednim samochodzie antykoks. Może spróbuję go zaaplikować do każdego z cylindrów |
Mi na zapieczone pierścienie pomogła kompiel weekendowa w nafcie, ale o jakimś koksie nie słyszałem.
nosmaster napisał/a: | kompresja na wszystkich cyl jest powyżej 14bar |
Ale skoro masz tak dobrą kompresję to raczej lepszej nie uzyskasz |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-25, 10:10
|
|
|
Marek, on ma eske zdaje sie (AHC albo AKH), wiec w esce 14 to normlana sprawa jest. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-04-25, 13:48
|
|
|
u mnie też kompresja książkowa, z rana nawet dymka nie puści, podczas jazdy z perspektywy kierowcy nie widać dymienia, ale czasem jak go najdzie to puści na niebiesko... potrawi pochłonąć też litra na tysiaka, ale wmawiam sobie, że po prostu pełnoletnia jest niunia i może sobie po prostu już czasem wypić |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-25, 13:52
|
|
|
litr na 1000 bez wycieków?? tyle to mój durszlak ABZ nie pochłaniał... on tam z wyciekami miał max 700ml chyba |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-25, 15:28
|
|
|
Hehe, ja to Was podziwiam Mi jak chlał pół litra na 1000 to od razu remont zrobiłem kapitalny a Wy widze na luzaku |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-04-25, 16:14
|
|
|
u mnie znany mechanik mierzył też kompresje
wyszło jak wyszło, a olej jak żłopał tak żłopie
zaraz remont robić... samochód chodzi poprawnie, a to co na olej wydaje to znikoma cena biorąc pod uwage cenę remontu... lepiej w miesiącu mi wydać te 30zł na olej niż wywalić od razu 2-3tys na remoncik. |
|
|
|
|
|