Autor |
Wiadomość |
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-05, 22:18 [D2 96 4.2PB/LPG
] probelm po wymianie głowic w ABZ
|
|
|
Panowie mam problem i proszę o Wasze opinie.
Pacjent: A8 D2 4,2 ABZ Quattro 1996 czerwiec
Wjechał na serwis by wymienić głowice i uszczelki pod nimi oraz przy okazji oczywiście cały rozrząd.
Przed wymianą auto śmigało jak burza . 0-100 poniżej przepisowej 😉 maxymalne również w normie jedynie czas rozrządu się zbliżał i przy okazji głowice i uszczelki bo już ciekło….
Naprawa niby prosta 2-3 dni na spokojnie ale niestety
…. Utknął……
Stoi już miesiąc i nadal nie wiadomo co mu jest.
No więc od początku.
Aby przyspieszyć operację kupiłem gotowy przeszczep tutaj :
https://archiwum.allegro.pl/oferta/glowice-audi-a8-d2-abz-i7267603219.html
głowice od ABZ numery na głowicach 077103373AE L+P po kapitalnym remoncie.
Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
Czyli wszystko według ETKI.
Głowice założone, uszelki wymienione, wszystko pięknie i ślicznie, … palimy auto i….. ZONK. ( !!! )
Chodzi nierówno, a jak się trochę zagrzeje i odpuści ssanie to wywala błąd na VAG
BRAK SPALANIA CYLINDRY 5-6-7-8
I to jest problem nie do przejścia ……
Sprawdzone / wymienione
1. Wtryski benzyny
2. Czujniki stukowe
3. Sondy lambda
4. Czujnik wału
5. Czujnik położenia wałka
6. Przepływomierz
7. Moduły zapłonowe.
8. Cewki świece dają iskrę tu nie ma problemu. ( i tu uwaga stara głowica pod cewki BOSCH na 2 śruby - nowa na 4 śruby cewki chyba denso czy NGK nie jestem pewien ) na pewno te ciut dłuższe fajki
9. Wymieniona wiązka silnika
10. Wycięty całkowicie LPG ( obecnie tylko PB )
11. Sprawdzony 100x kolektor, wszystkie zawory ciśnieniowe, przepustnica rurki, zawory węgla, ciśnienia gruszki etc.
12. Ciśnienie sprężania na zimnej głowicy 13-14 BAR na gorącej 15-16
13. Wysokość głowicy ( po planowaniu ) taka sama jak starej.
14. Uszczelka przepisowa ciut większa (+0,005 mm) AJUSA defacto lepiej wykonana niż REINZ miałem obie na wymianie reinz się porysował więc poszła fianlnie Ajusa.
15. Śruby głowicy cały rozrząd uszczelki wałki rolki etc. wszystko nowe. Uszczelki kolektorów nowe śrubo nowe wszystko na moment dokręcane.
16. Amortyzator na pasku sprawdzony przepisowa długość.
17. Komputer sprawdzony ( jutro jeszcze dla pewności podepnę drugi )
18. Elektryka cała przepatrzona, napięcia na przepływce ok., przejście na cewki, wtryski, moduły zapłonowe OK. zwarć nigdzie nie namierzyłem.
Co dziwne z objawów jeszcze i co mnie zaniepokoiło :
1. Jak był jeszcze LPG – i patrzyłem parametry w komputerze gazowym ( lovato FAST ) błąd pojawiał się losowo na cylindrze 6 lub 7 i brzmiał tak „BRAK SYGNAŁU WTRYSKIWACZA BENZYNOWEGO” F lub G czyli wywalał spalanie albo na 6 albo na 7
Najwidoczniej komputer PB widzi problem złego spalania na np. 6/7 garze i zwyczajowo odcina wtryskiem PB całą głowicę. Na LPG natomiast ciągnie dalej na 7 garach.
2. Wskazania przepływek ( podmienioe 3 sztuki ) na wolnych obrotach to 6/10 do 16/22 g/s czyli dużo za dużo ( podobno ma być 6-10 ) czyli wskazuje na to że jest problem z powietrzem - i prawidłowym składem mieszanki
3. Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa )
Co jeszcze podejrzewam.
Nowe głowice jak wspomniałem Numery wałków wydechowe 077109022 AS / AQ ssące 077109021 BP / BR
A stare głowice które dzisiaj przepatrzyłem mają numery
Wydechowe AT / BE i teraz uwaga ZAGADKA >>> wałki ssące z końcówką BF / BG ( !!! )
Wpisując zgodnie z zasadą ETKI numer w google czyli 077109021 ( bo 021 to ssący a 022 wydechowy ) i końcówkę BF/BG czyli 077109021BF lub 077109021BG znajdujemy WIELKIE NIC !!! wałki takie nie istnieją.
Panowie zapraszam do dyskusji…. I podzielenie się wskazówkami.
a… i jeszcze popychacze stara głowica 33,5mm nowa głowica 35 mm czyli zawory też inne najprawdopodobniej 6mm vs 7mm
rozbierając głowice i uszczelki wyglądało tak jak by nikt tego nie ruszał od czasów złożenia w fabryce.... wszystko oryginał AUDI
Panowie, będę wdzięczny za uwagi i wskazówki.
dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-11-06, 08:46
|
|
|
Najpierw napisz jeszcze jakie masz sprężanie cylindrach z głowicy pracującej poprawnie. Cisnienia, które podałeś są ok więc raczej nie w rozrządzie bym szukał (ale to się potwierdzi jak pomiary cisnienia sprężania podasz).
Głowice w silnikach ABZ różniły się pomiędzy silnikami (pomimo tego ze kod silnika jest dokładnie ten sam). Zmiana nastąpiła właśnie na przełomie roku modelowego 96/97. Inne były zawory, inne były prowadnice i sprężynki podwójne zlikwidowali po 96. Bardzo ladnie możesz to sobie prześledzić w ETCE. Popychacze również były inne. Nie powinno to jednak mieć żadnego znaczenia jeśli o poprawność pracy motoru chodzi pod warunkiem, że nie pomieszałeś osprzętu nowych głowic ze starymi i na odwrót.
Do sprawdzenia przede wszystkim jest szczelność dolotu. Gumki na wtryskach, gumki uszczelniające cięgno od gruszek, ezektor i poprawność jego połączeń z kolektorem. To jednak malo prawdopodobne jeśli wcześniej wszystko poprawnie chodziło. Ja tutaj stawiam wyraźnie na cewki i układ zapłonowy. Nie wiem co za cewki tam masz ale jeśli Twój stary układ chodził ok, to wrzuć na silnik swoje poprzednie pokrywy/swiece/cewki. Bedziesz przynajmniej mieć pewność że z układem zapłonowym wszystko ok. Acha i koniecznie sprawdź masę cewek. Powinna być przykręcona do głowicy (do jej boku od strony grodzi silnika) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-11-06, 09:14
|
|
|
Chris75 napisał/a: | Autem od zimnego telepie…… i potwornie wali spalinami ( najprawdopodobniej za duża dawka paliwa ) |
jeżeli wykluczysz problemy z zapłonem, sprawdź ciśnienie paliwa na listwie . |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-06, 13:53
|
|
|
Ciśnienie sprężania na lewej głowicy sprawdzałem jedynie na zimnym
I jest odpowiednio 12 na 1/2/3/ i 12,5 na 4 czyli podobnie jak na lewej
Na gorącym dobije do 15 zapewne tak jak lewą więc ciśnienia raczej w normie.
Masa na glowicach sprawdzona - jest poprawnie dokrecona zresztą zmieniałem wiazke
Ciśnienie na listwie jest poprawne zresztą problem był ten sam na lpg
Kolektor przejrzany lewego powietrza nie ciągnie posprawdzam jeszcze ezektor i zawory od przepustnicy podmienie komputer
Jeśli to nie pomoże trzeba rozbierać rozrząd i rwać głowice.
.
Jest jeszcze jedna teoria o zbyt mocno splanowanej głowicy
Może po prostu ktoś ją spierdzielil i nie pracuje tak jak powinna...
Teoretycznie mierzylem że starą przed założeniem ale może tu jest problem
Na dodatek w ELZIE jest błąd bo podają niewłaściwą wartość wysokości głowicy założoną chyba nawet o 10 cm
Jeśli ktoś posiada wartość prawidłową chętnie się dowiem i sprawdzę.
Cewki świece te same bosch
Pokrywy dla pewności podmienie |
|
|
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2018-11-06, 19:10
|
|
|
Pompę paliwa sprawdzałeś? |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-06, 22:42
|
|
|
pompę Paliwa i tak mam do roboty, ale problem pojawia się również na LPG ( zanim go nie wyciąłem) więc tutaj raczej bym nie szukał ... jak myslisz ?
czy niewydajna lub padająca pompa może powodować również błędy podczas pracy na LPG ? |
|
|
|
|
|
|
|
Kruger
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Białą
|
Wysłany: 2018-11-07, 17:51
|
|
|
Nie wiem jak konkretnie wygląda to w przypadku tej v8 ale znajomy przy kapitalce głowic zamienił wałek z lewej głowicy dał do prawej walczyli 3 tygodnie i 2 krotnie zrzucali głowice zanim ktoś doradził przyjzeć sie krzywką i okazało sie po wyjeciu wałków i porùwnaniu rózniły sie między sobą bład mieli podobny i brak spalania na kilku cylindrach po zamianie auto ożyło pacjentem byl e65 745i |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-11-07, 20:09
|
|
|
popychacze ok nie podpiera zaworów ????
albo zawory za wysokie |
|
|
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2018-11-07, 22:55
|
|
|
sprawdz wałki czy nie pozamieniane głowicami.grubośc głowicy bym wykluczył.Raz miałem przypadek ze po ,, remoncie,, głowicy zawory za cieżko chodzily w prowadnicach i tez sie cuda działy. |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-08, 00:53
|
|
|
No i niestety kolejny dzień porażek.....
Zmieniony komputer - bez rezultatu
Podmieniony pierścień na wałku rozrządu - bez rezultatu
Sprawdzone oscyloskopem koło zamachowe - sprawne bez rezultatu przy okazji sprawdzony oscyloskopem rozrząd i tu dziwne.... :
Na Pierścieniu z jednym otworem ( taki był na nowych glowicach) rozrząd w punkt
Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany....
Dziwne bo na wszystkich 4 punktach kontrolnych rozrząd idealnie ustawiony
Przy okazji posprawdzane ponownie podcisnienia zawór węgla serwo wszystko ok
Sprawdzona przeplywka vcdsem 6-8 g/S na gorącym tu uwaga ❕ polski VAG przeklamuje wartości i daje prawie 2x więcej stąd podejrzenie przeplywki
Pozostało już tylko sprawdzić długości krzywek na walkach, podmienić wałki i jeśli to nie pomoże rwać głowice i robić stare...... Ehhhh
Podejrzenie inaczej nabijanych zębatek na walkach lub długości krzywek
Ich geometria raczej 90% ta sama - sprawdzane Optycznie że starą głowicą
No i może jeszcze coś z zaworami..... Albo głowica za bardzo spilowana???
Ma ktoś może PRAWIDLOWA wartość minimalną wysokości głowicy?
Ten z elzy jest błędny od razu mówię...
Jeśli ktoś by znał i podrzucił będę wdzięczny
[ Dodano: 2018-11-08, 00:57 ]
A... I jeszcze jedno
Na starej głowicy były inne dekle te pod cewki Boscha natomiast na tych nowych założonych są dekle na cewki pod 4 śruby beru bosch uprzedzam pytanie sprawdziłem fajki długość od cewki do świecy niby trochę dłuższa ale wszystko gra I wszystko Styka może cholera cewki mają jakąś inną charakterystykę pracy??? |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-11-08, 07:20
|
|
|
Chris75 napisał/a: | Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany.... |
Czyli rozrząd się rozjeżdża ?
Czy w preFL łańuch na kołach też jest z różnicą jednego ogniwa między głowiacami ? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-11-08, 09:25
|
|
|
Lechu napisał/a: | Chris75 napisał/a: | Na pierscieniu z wieloma otworami ( tak był na starych glowicach) rozrząd rozjechany.... |
Czyli rozrząd się rozjeżdża ?
Czy w preFL łańuch na kołach też jest z różnicą jednego ogniwa między głowiacami ? |
Ja u siebie wymieniałem to oba łańcuchy były takie same. bo tam nie ma żadnego napinacza do nich. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-08, 13:12
|
|
|
co do ustawienia rozrządu nie do końca "się rozjeżdża"
chodzi o to że podpinając oscyloskop mamy różne odczyty w zależności od pierścienia użytego na wałku rozrządu na lewej głowicy.
ten z jednym otworem - oscyloskop pokazuje rozrząd ustawiony w punkt.
ten z wieloma otworami - oscyloskop pokazuje niezgodność ustawienia wałków w stosunku do dołu silnika.
o tyle dziwne że ten z jednym otworem przyjechał razem z głowicami
a ten z wieloma otworami była na starych głowicach na samochodzie
looknijcie tutaj
http://theprojectpad.com/...t=1219&start=11
wskazywało by na to że mogą się różnić wałki między sobą w jakiś sposób ( dziwne bo sprawdzane naocznie )
ale może coś nie tak z nabiciem zębatki na wałek bo tam jest klin.
druga rzecz to to czy krzywki wałków są jednakowej wysokości w S8 były inne..... a po numerach wałków z mojej starej głowicy nie mogę ich namierzyć nigdzie. stąd też podejrzenie o głowice z S8 bo auto coś podejrzanie zbyt szybko jeździło... a hybrydy też się zdarzały o czym mówił m.in. Marek.
no ale jak by ktoś coś TUNINGOWAŁ przede mną to by po zmianie komputera wyskoczyło.
pozostaje podmiana wałków i jeśli to nie pomoże to tak jak mówi kolega wyżej może coś się dziać z zaworami że np. za ciasno chodzą - źle spasowane etc. tym bardziej że ta głowica ma zawory 7 nie 6
może też inna średnica główki zaworu.... ???
pozostaje ściągać wałki...
ale to już w przyszłym tygodniu. |
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2018-11-08, 14:01
|
|
|
a na ktorych wałkach są czujniki rozrzadu? tych napedzanych z paska czy łancucha? bo jak sprawdzasz oscyloskopem a czujniki sa na tych wałkach na pasku a chyba tak jest(nie pamietam-dawno to rozbieralem) to takie sprawdzanie nie gwarantuje dobrego ustawienia wałkow napedzanych łancuchami. |
|
|
|
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-08, 14:17
|
|
|
czujnik wałka w prelift ( tylko 1 wspólny dla dwóch głowic) znajduje się na lewym wałku wydechowych głowicy 5-6-7-8
wałki wydechowe napędzane są kołami zębatymi i spięte łańcuszkami z wałkami ssącymi które z kolei są napedzane za pomocą tych łańcuszków właśnie przez wałki wydechowe m.in. właśnie ten wałek wydechowy na lewej głowicy 5-6-7-8 na którego stopce ( z tyłu za głowicą ) jest pierścień podający sygnał położenia wałka do czunika halla
i ten sygnał właśnie ma się zgrać z czujnikiem na wale na kole zamachowych. ( 58 zębów + 2 puste )
dodatkowo znaki optyczne czyli:
koło pasowe TDC
Koło zamachowe ( fasolki - dziupla od dołu silnika pomiędzy silnikiem i skrzynią chyba lewa z tego co pamiętam)
do tego dwa znaczniki na zębatkach wałków które muszą się zgrać parami.
i tak jak mówiłem jest to o tyle dziwne że na pierścieniu z jednym otworem oscyloskop pokazuje zejście w punkt natomiast na tym z wieloma otworami już nie ......
tak jak by było przewalenie z godziny 3/4 na 5:30
widać to też na tym zdjęciu.
wpust pierścienia wchodzi w wałek na 6 a dziury na sygnał są inne.
lecz to ma znaczenie wtróne bo nawet z odpietmy lub uszkodzonym czujnikiem wałka auto powinno bez najmniejszych problemów jeździć .
http://photobucket.com/ga...keXMuanBn/?ref= |
|
|
|
|
|