Autor |
Wiadomość |
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-02-05, 17:38 [D2 01 2.8PB
] Spalanie w mieście 2.8 30V
|
|
|
Interesuje mnie ile to powinno palic bo z tego co zauważyłem moje 2.8 pali 18-20 litrów przy normlanje jezdzie w miescie wydaje mi sie ze jest to duzo zwlaszcza ze nie mam quattro dodam tylko ze auto mam juz 2 miesiac a spalanie caly czas takie same,błędów żadnych nie ma jedyne co mi sie nie podoba to ktos wymieniaj sonde na nowa czy ona moze byc winna? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-02-05, 20:15
|
|
|
U mnie przedliftowe 2,8 w mieście przy spokojnej jeździe pali około 14 l/100 PB. Twoja poliftowa powinna jeszcze mniej palić. Dodam, że poruszam się przeważnie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu po Lublinie.
[ Dodano: 2017-02-05, 20:24 ]
Sonda może coś mieszać, u mnie po wymianie spalanie spadło. Do sprawdzenia jeszcze układ dolotowy, nieszczelności, czujnik temperatury. Nie wiem czy to ma związek ale po wymianie podciśnień wydaje mi się, że też spalanie minimalnie ale spadło. |
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-02-05, 20:51
|
|
|
sondy są dwie ? jesli tak to obie do wymiany rozumiem? |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-02-05, 20:56
|
|
|
W przedliftach są 2 nie wiem jak w poliftach. Ja u siebie wymieniałem jedną ale u mnie na VAGu pokazywało błędy związane z sondą, Ty natomiast piszesz, że błędów żadnych nie ma więc może sprawdzić multimetrem czy sondy pracują? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-02-05, 23:13
|
|
|
w blokach możesz sprawdzić czy pracują |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-03-12, 17:47
|
|
|
caly czas mi plai 16-18 litrów w miescie na trasie od 11-14
jak na 2.8 to chyba duzo cos mi sie zdaje |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:11
|
|
|
Od założenia tego tematu co sprawdziłeś w samochodzie ewentualnie co naprawiłeś? |
|
|
|
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:37
|
|
|
sondy sprawdzone ,charaktyrystyka obu jest taka sama,przepływka wyczyszczona |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:53
|
|
|
Czujnik temperatury? Jaka temperaturę pokazuję na liczniku a jaką na komputerze? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-03-13, 10:42
|
|
|
Przyczyn może być wiele. Zacząłbym od diagnostyki - sprawdzenie rozrządu i korekt w VAGu. |
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:04
|
|
|
błędów nie ma żadnych,moc tez jest dobra |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:23
|
|
|
Ale mi nie chodzi o błędy, a o diagnostykę - odczyt niektórych bloków pomiarowych. |
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:24
|
|
|
co musze konkretnie sprawdzic? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-03-13, 11:28
|
|
|
Korekty długie i rozrząd. Nie wiem, jakie są konkretne grupy pomiarowe w Twoim silniku. Rozrząd może być na 093, a korekty na 032 (piszę z pamięci, więc nie mam 100% pewności). Na spalanie może mieć też wpływ skrzynia i sprzęgło, trzymające hamulce, rozmiar opon (jakie masz?), sposób jazdy (jaki?) itd. |
|
|
|
|
|