Witam szanownych, od pół roku dokańczam prace Dziadka Yoyo i auto jest niemal całkowicie dopieszczone. (niestety kosztem prawie 100% ceny zakupu ale przynajmniej zasuwa jak trzeba) i mam pytanie - mając silnik z 4 sondami lambda, (wymienione na nowe) i sporadycznym błędem bank0/1 too lean możliwe jest że poprzedni artyści gazownicy przestawili mapy PB w ecu? (komputer qmax miał zwarcie pomiedzy jednąlambdą a druga. - jak można się domyślić efektem była konecznosć wymiany wypalonego katalizatora) z marszu wyciąga jakieś +17 na długoterminowej korekcie (wszystko na benzynie) nieraz wyjeździłem 2/3 baki na pb z kasowaniem błędów ale korekta nie poprawiła się bardzo.
Czy można to zaprogramować od zera ? Da się wymienić soft na taki który w ogóle tylko będzie korzystał z pierwszych sond przed katalizatorami? gdzieś tu na forum o tym czytałem ale nie mam pojęcia kto i jak to robi.
no i poszarpywanie sporadyczne przy powolnej miejskiej jeździe przy redukowaniu... ?
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-23, 13:10
VirMan napisał/a:
możliwe jest że poprzedni artyści gazownicy przestawili mapy LPG w ecu?
jest jak najbardziej możliwe. Źle zestrojone mapy będą wywalać np. zbyt ubogą mieszanke.
VirMan napisał/a:
Da się wymienić soft na taki który w ogóle tylko będzie korzystał z pierwszych sond przed katalizatorami? gdzieś tu na forum o tym czytałem ale nie mam pojęcia kto i jak to robi.
Da się to zrobić i też w to pójdę bo mam tylne sondy odłączone (wtyczki wyciągnąłem ). Ogarnięty elektromechanik powinien to wywalić z ecu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum