|
Autor |
Wiadomość |
Aleks
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2015-02-19, 17:29 [D2 95 4.2PB/LPG
] Różnica w prędkości wkręcania się na ob
|
|
|
Witam wczoraj robiłem koledze A6 4.2 98r silnik 5v zapomniałem oznaczenia ale ma 299KM
naprawiałem sterowanie klap zmiennej pojemności kolektora dolotowego, stwierdziłem że jego silnik dużo szybciej wkręca się na obroty na postoju od mojego ABZ, muśnięcie gazu i od razu reakcja obrotościomierza szokująca mój(ABZ) po dodaniu wkręca się dużo wolniej i dużo dłużej trzyma obroty, po podłączeniu pod kompa nie znalazłem żadnych błędów oprócz wypadaniem zapłonu na 6-7 garze ale cewki wymienione błąd skasowany już nie powraca.Tak jest ??czy po prostu coś mam nie tak dalej |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-19, 19:35
|
|
|
Jestes pewny że to silnik 5v nie 4? |
|
|
|
|
|
|
|
Aleks
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2015-02-19, 20:08
|
|
|
tak w A6 ma 4.2 i na plastyku napisane 5v ;D
mój to chyba (ABZ) 4v nie wierze że jest aż taka kolosalna różnica. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-20, 07:37
|
|
|
ty masz linkę a tam linki brak |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-20, 09:56
|
|
|
Niby silniki podobne i mają tą samą moc ale tylko niby.
Silnik 4.2 a A6 jest pokrewnym temu silnikowi co jest stosowany w A8 D2 FL, sterowanie elektroniczne przepustnicy, 5 zaworów na cylinder, zmienne fazy rozrządu itp.
W ABZ jest tylko i wyłącznie zmienna długość kolektora dolotowego.
Nie można porównywać tych dwóch silników bo zawsze ich kultura pracy będzie inna. Tu nie masz się czym martwić.
Stosowanie tych wszystkich usprawnień w nowszych jednostkach napędowych mają na celu lepszej kultury pracy i oczywiście lepszemu rozwijaniu mocy przez co szybciej będzie się wkręcał na obroty, nad wszystkim czuwa i wszystkim steruje elektronika.
W ABZ przepustnica jest na linkę a wiadomo jak jest że kawałek drutu nie będzie szedł nigdy w parze z impulsem elektronicznym.
Nie przejmuj się to jest postęp technologiczny. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-20, 11:47
|
|
|
To tez jest bardzo ciekawe bo smigałem juz kilkoma AQF i AQH i żaden mnie nie urzekł tak jak kolega pisze powyżej. Wrecz przeciwnie niektore te auta kulają sie wyraźnie gorzej jak moje co potwierdzali ich własciciele po przejażdżce.
Dlatego uznałem że cała ta technologie o kant pupki bo ABZ nie wymagał "kosmetycznych" poprawek na taką skalę |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |