|
Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-05-12, 18:59 [D2 99 2.8PB/LPG
] Tiptronic - wyciek z uszczelniacza wału
|
|
|
Witam
Cieknie mi olej z tiptronica przy wale napędu na tylną oś. Niby nic szczególnego trzeba wymienić uszczelniacz i będzie O.K. Tylko u mnie jest taki problem. Kilka miesięcy temu byłem z tym w serwisie gdzie specjalizują się w naprawach ASB. Wymieniali uszczelnienie prawej półosi (i tu jest wszystko dobrze) i uszczelnienie wału, ale tu nadal cieknie. Co jeszcze ciekawe parę dni po wymianie wjechałem autem na kanał i w okolicach półosi było widać, że było wszystko rozkręcane, a przy wale żadna śruba nie ruszona. Zadzwoniłem do nich zapytać czy na pewno to robili bo nie widać że tłumik był odkręcany ani inne śruby które według mnie powinny być odkręcane są nieruszone. Zapewnili mnie, że wymienili uszczelniacz, a do wymiany oni tłumika nie ruszają i uzupełnili olej (jak się okazało nie syntetyk 75W90 tylko taki jak w skrzyni :-x ), a jak cieknie nadal to oni już muszą wyciągać skrzynię z auta i oglądać wtedy w czym problem. Nie pojechałem do nich (bo wiadomo ile mnie skasują za wyciągnięcie skrzyni a według mnie to zbędne), stwierdziłem że jak niewiele będzie ciekło to będę na razie uzupełniał olej (i tak dolewam co 3 miesiące ok. 100ml). Ale w końcu chcę zrobić z tym porządek i mam pytania:
1)Jak spuścić z torsena olej ? Chciałbym spuścić to co jest i zalać prawidłowym. Jak wyciągnę uszczelniacz czy olej zleci ? Jeśli nie to jak go spuścić ?
2)Wymieniając uszczelniacz chciałbym wymienić też flanszę wału. Jeśli mi wymienili uszczelniacz i nadal cieknie to podejrzewam, że flansza jest uszkodzona / wytarta dlatego nadal jest problem. Ma może ktoś do sprzedania za dobrą cenę. Może ma ktoś uszkodzoną skrzynię i odsprzedał by samą flanszę (do 5HP19). Albo może ktoś orientuje się ile kosztuje nowa i gdzie można kupić ?
3)Czy na pewno nie trzeba tłumika opuszczać przy wymianie uszelnienia wału ? Mam trochę krótki kanał i jeśli bez opuszczania tłumika tego się nie zrobi, będę miał u siebie dużo kombinacji i chyba wolałbym gdzieś podjechać na dłuższy kanał lub podnośnik. Widziałem instrukcję gdzie ze zdjęciami jest opisane jak to się naprawia i tam tłumik opuszczają. Da radę bez odkręcania ?
Za wszelkie rady będę wdzięczny :-) i za flanszę :-)
SylwekR |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-13, 22:31
|
|
|
flansza Ci niepotrzebna, tam jest oryginalnie uszczelniacz gruby na 8mm, kupujesz taki na 10mm i juz wyciera nowy rowek 2mm dalej. Nie wiem jak jest w A8 ale w A6 musisz zawalic wydech. Wymiana jest prosta, wydech w dol, wal w dol, jedna sruba z flanszy i masz ja w rece. Troszke oleju pocieknie i tyle. Po poskladaniu sobe dolejesz. Aha, nie ma spustu - taka przewaga dzieki technologii... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-05-14, 07:02
|
|
|
Kolego sylwekr co to za serwis skoro oni leją nie ten olej co trzeba,kłamią że wymienili uszczelniacz a nie wymienili bo bez opuszczenia wydechu to raczej nie ma szans tego ruszyć,a to wyjmowanie skrzyni żeby zdiagnozować co to cieknie to jawne skurw......two,ewidentnie chcą wyciągnąć od Ciebie parę stówek za nic.
Kolego u mnie jak ciekło to mechanik wypiją wydech wydobył uszczelniacz założył nowy i po problemie już drugi rok. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-21, 21:39
|
|
|
mdamian napisał/a: | Podepnę się pod temat , szukam właśnie uszczelniacza pomiędzy skrzynią i wałem , gdzie coś takiego mogę dostać , auto-land / niedostępny .
Może któryś z kolegów miał by to do ogarnięcia ??? |
To będzie simmering o wymiarach 40x52x7
Corteco CO12019250
Elring EL277216
Oczywiście mowa o skrzyni 4HP. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime
Prywatność. |