Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania po wymianie hamulców  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-09, 17:40   [D2 99 4.2PB/LPG ] Drgania po wymianie hamulców

Mam pewien problem.
Postanowiłem wymienić tarcze i klocki z przodu bo podczas hamowania trzęsło autem. Tak więc wczoraj zabrałem sie za robotę. Wymieniałem też przegub bo juz też stukał. Wszystko poszło bez większych problemów.
Dziś postanowiłem troche pojezdzic żeby sprawdzić efekt. Pierwsze 20-30km super zero drgań. Póżniej postanowiłem wyskoczyc na autostrade i w pewnym monecie auto dostało wibracji że musiałem zwolnić ponizej 100km/h bo myslałem że sie auto rozleci. A gdy wdusiłem hamulec drgania sie nasilały bardziej. Tak wiec z powrotem do domu posprawdzałem wszystko(było ok.) i z powrotem. I tak samo na poczatku super a po krótkiej jezdzie po autostradzie to samo.
Nie wiem w czym moze byc problem,gdzie szukac przyczyny.
Dziwne ze objawy wystepuja czasami a nie zawsze
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-09, 17:58   

Zawieszenie w jakim stanie jest? Wyczyszczone prowadnice klocków, piasty (jakie bicie ma piasta), prowadnice zacisk <-> jarzmo przesmarowane smarem? Na koniec wyważenie opon :P

Wygląda tak jakby klocki tarły o tarczę która się nagrzewa. Felgę da się dotknąć po jeździe?

Podobne tematy:
- http://www.a8team.pl/d2-9...-h-vt986,15.htm
- http://www.a8team.pl/d2-f...aniu-vt6392.htm
- http://www.a8team.pl/trze...aniu-vt2631.htm
- http://www.a8team.pl/d2-9...sci-vt10244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-a...pon-vt12501.htm
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-09, 18:18   

Teraz tak myśle ze jak cofalem tloczki z jednym miałem problem. Troche sie namęczyłem żeby go cofnąc. Był troche zapieczony. A koło z jej stony jest bardziej ciepłe. Ale sprawdzałem obraca sie.
Czy to może być przyczyną?????? Przytarty tłoczek???
Przy hamowaniu to się zgadzam ale bez hamowania?????
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-09, 18:23   

Zapieczony tłoczek nie wraca co powoduje dalsze przyleganie klocka do tarczy w efekcie czego zaczyna się nagrzewać. Mam swoje zdanie na temat lucasa w D2 chociaż miałem go w b.dobrym stanie.. Najważniejsze to przeczyszczenie prowadnic, tłoczków jeśli widać korozję lub ciężko się poruszają i nasmarowanie tych elementów. Nic nie może ciasno chodzić w układzie hamulcowym bo zaczynają się wtedy problemy.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-09, 18:48   

Czyli rozumiem to przez ten tłoczek może ten problem występować?
Choć dla mnie troche to dziwne że trzesie nawet kiedy nie hamuje. No ale cóż.
Dobra kupuje używany i zmienie-zobaczymy co będzie. Myślałem o regeneracji ale zabrałem sie kiedy za to w a6 ale nic z tego nie wyszło i kupiłem drugi.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-09, 19:05   

Najpierw zobacz w jakim dokładnie stanie masz zacisk i tłoczek.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-09, 19:16   

Zacisk,samoregulacja wszystko chodzi. Tylko tłoczka nie mogłem wcisnąc bo był zapieczony. Jest pęknieta gumka

DODANO:
I jak tym teraz do domu pojechać 900 kilometrów ?? ????????
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-09, 20:09   

Trzeba było wcześniej o tym myśleć.. Robiąc cokolwiek przy układzie hamulcowym nie można dopuszczać się fuszerki.. To się mści i wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo nas wszystkich.

Trzeba to jakoś doraźnie rozruszać..
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-09, 20:25   

Na tak tylko kto do wymiany tarcz i klocków kupuje też zestaw naprawczy tłoczka i cos jeszcze.
Jakos musze to ogarnąć. Nie wyrzuciłem jeszcze starych tarcz i klocków tak że moze na dojazd coś z tego da sie wykombinować. Bede walczył w tym tygodniu. <okioki>
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2014-11-11, 18:29   

krzychu22.p1i
miałeś racje to wina zapieczonego tłoczka-niestety ale nie bardzo szło go rozruszać. Ale kiedy wyszedł troche na zewnątrz pracuje jako tako,bynajmniej kolo sie nie grzeje. Tak że na razie załorzyłem stare klocki i jade w piatek do polski po zacick-wymienie całośc i mysle ze bedzie po problemie.
Przy okazji tarcze +klocki na tył
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-11, 19:45   

U mnie gumki tez nie są rewelacyjne i miałem już robić jakąś regeneracje ale tradyczyjnie rozruszałem zacisk tak żeby palcem się dało go wciskać i nasmarowałem olejkiem wszystko.
 
 
Pix 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 49
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: 2014-11-11, 20:38   

U mnie ktos sobie zaciski polakierowal co utrudnialo ruch klockow w prowadnicach :)

Zawsze przy wymianie klockow szczegolowo przegladam zaciski. Podstawa skutecznosci ukladu hamulcowego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.