Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-22, 09:37 [D2 ALL ] Tiptronic + Kickdown - samoczynna zmiana biegów
|
|
|
założyłem ten temat bo jestem ciekaw Waszego zdania o tym, że moja ASB przy lewarku w pozycji Tiptronic, po wciśnięciu Kickdown'a sama potrafi zrzucić odpowiednio 1-2 biegi w dół, natomiast jak obrotomierz dochodzi do końca, to Tip zmienia bieg na wyższy...
Normalny to objaw, czy raczej rzadko spotykany. Ktoś tak jeszcze ma?
zamieszam filmik, który nagrałem jak to u mnie działa :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-11-22, 09:44
|
|
|
W pre-FL D2 przy 5HP24A na pewno nie. W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-22, 09:49
|
|
|
dice111 napisał/a: | W D3 musiałbym sprawdzić (bo w sumie nawet nie wiem), ale temat widzę dotyczy tylko D2. |
Ale sprawdź z ciekawości i daj znać...może poprzedni właściciel jakieś kodowanie zastosował i tak jest, lub jest to "ukryta" opcja, jak np. wyłączenie kickdown'a o czym nie wiedziałem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-11-22, 10:16
|
|
|
w obecnej sytuacji z moją skrzynią nie sprawdzę tego na kickdownie bo mam strach ale u mnie, jadąc na tipie miałem kilka razy sytuację, że sam sobie wrzucił kolejny bieg kiedy obroty były już bardzo wysoko najczęściej z 1 na 2 bieg, kiedy już odpuszczałem gaz.
np chciałem trochę poryczeć wydechem gdzieś na mieście i miedzy budynkami od świateł do świateł chciałem mocno przydusić na krótkim odcinku. ja mu wciskam gaz, jest prawie 7tys, odpuszczam, schodzi do np 4tys znowu pełen gaz do 7tys, odpuszczam, a on mi wrzuca 2 bieg.
chyba, że mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA"
Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-22, 10:28
|
|
|
koziolek napisał/a: | mówi mi w ten sposób "KONIEC GŁUPKOWANIA" |
haha a to dobra nazwa dla tego "zabezpieczenia" aby ASB nie rozwalić
koziolek napisał/a: | Sam redukuje biegi tylko w momencie kiedy obroty są już bardzo niskie i silnik mógł by zgasnąć, ale to chyba normalne co ? |
tak u mnie jest dokładnie tak samo. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
IwanV8
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-11-22, 12:45
|
|
|
Moim zdaniem powinno być tak:
Na trybie manualnym (jak to nazywacie tipie) skrzynia ma trzymać zawsze zadane przełożenie, za wyjątkiem dwóch przypadków. Pierwszy to kiedy zwalniamy poniżej prędkości obrotowej dla danego biegu. Np jedziesz na 5 biegu i chcesz się zatrzymać. Hamujesz i skrzynia będzie Ci po kolei redukować aż do 1 biegu. Drugi przypadek to kickdown (czyli wymuszona redukcja przyciskiem pod pedałem gazu. Jeśli kickdown jest włączony (niedawno się dopiero dowiedziałem, że jest opcja wyłączenia) to mocne wciśnięcie gazu z charakterystycznym kliknięciem powoduje redukcję nawet o dwa biegi. Na trybie manualnym po takiej redukcji skrzynia pozostaje na tym zredukowanym przełożeniu i nie powinna sama wrzucić wyższego biegu. Trzeba albo użyć + albo przejść na D. Również nieprawidłowością będzie przerzucenie na trybie manualnym na wyższy bieg np z 1 na 2 kiedy "robisz hałas". Ma trzymać jedynkę choćby nie wiem co. U mnie trzyma wszystkie biegi za wyjątkiem 2 (przerzuca sobie na 3) i uważam to za usterkę. |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-11-22, 13:00
|
|
|
bardzo możliwe, że to jakaś usterka bo tak jak pisałem wcześniej mam coś nie tak ze skrzynią... wiem, że muszę wymienić przepustnice bo umarła i mam cichą nadzieję, że gdzieś z nią wiążą się problemy ze skrzynią i skończy się ewentualnie na wymianie jakiejś tylko pierdoły jak nie to chyba zmieniam na manual... |
_________________
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-11-22, 13:17
|
|
|
U mnie jest to samo , więc chyba tak powinno być. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-22, 13:22
|
|
|
koziolek napisał/a: | bardzo możliwe, że to jakaś usterka |
IwanV8 napisał/a: | uważam to za usterkę. |
u mnie skrzynia chodzi od 4 lat nienagannie, nie mam błędów, olej wymieniany już drugi raz i ASB chodzi tak od samego początku kiedy je kupiłem i wątpię aby to była usterka, ponieważ....
jeśli asb na tipe przy osiągnięciu max obrotów wrzuci wyższy bieg, co zapobiega nadmiernemu chwilowemu przeciążeniu i zużyciu skrzyni to nie uważam aby to mogło nosić miano usterki, gdyż bardziej zapobiega niż psuje...
Jeśli wcisnę gaz w podłogę, nie wciskając przy tym kickdown'a, to asb na tipe będzie trzymać każdy bieg przy maximum i nie przerzuci go sama. Mogę zrobić to wtedy ja manualnie na kierownicy bądź lewarkiem. W momencie wciśnięcia kicka biegi idą zarówno w dół jak i w góre same |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-11-22, 16:35
|
|
|
Marcin, tak wlasnie powinno byc jak jest u Ciebie, jest tak przy normalnym kodowaniu skrzyni.
W S8 juz nie powinien zmieniac biegow na tipie ze wzgledu na inne kodowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-22, 16:44
|
|
|
A u mnie proszę Państwa w prefl S, zrzuca sam i przełącza na tipie. Nawet zauważyłem taki objaw, że jak mam wciśnięty pedał w podłodze, to nie mogę biegu wyżej przełączyć. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:04
|
|
|
U mnie gdy kończy się obrotomierz wrzuca wyżej, kiedy jadę za wolno do zadanego biegu zrzuca w dół a kikdałn działa i zrzuca. Już to widzę jak trzyma np 2b na odcince, skrzynia by się odwdzięczyła |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:15
|
|
|
Zrzuca w sensie jak wcisnę gaz w podłogę. A zblokować skrzynię tymi biegami górskimi i wtedy w piz..ę?? Próbował ktoś? Była odcinka? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:18
|
|
|
Blokuje ale katuje |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-22, 17:29
|
|
|
W ogóle bardzo ładnie Ci ta skrzynia pracuje. Bardzo szybko biegi zmienia. Mogę tylko pomarzyć... |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|