Wysłany: 2016-08-17, 18:44 [D2 preFL ALL
] Wymiana rozrządu
A więc tak auto rozebrane, blokady są ( 2 kółka silnik abz). oczywiście koła popuszczone wszystko jest znowu na swoim miejscu. I teraz pytanie albo nawet 2:
1 Czy ustawia się w jakiś sposób koło wału korbowego względem wałków? Czy idąc myśleniem łopatologicznym ustawić rozrząd na wałkach i wał na tej kresce zero i po dokręceniu kół się nie przestawi czy się mylę?
2 Czy jest jakiś wyznacznik jak mocno napina się pasek rozrządu na napinaczu?
Pozdrawiam
W przedlifcie są dwie rolki na mimosrodach z czego jedna tuż nad kołem pasowym i ona ustawia się samoczynnie.
Przerabiałem temat za długiego amortyzatora. Jak głowica jest splanowana lub uszczelki są dane cieńsze (na przykłąd metalowe) to napinacz będzie dłuższy niż to opisuje instrukcja. Nic z tym się zrobić nie da. Trzeba wtedy dać maksymalne możliwe napięcie jakie się da uzyskać na mimośrodzie (tym pod głowicą po stronie pasażera), przekręcic wałem jeszcze ze 2 obroty (zeby drugi mimosrod sie ustrawil - ten połączony z amortyzatorem) i skorygować po raz kolejny naciąg do maksymalnego mozliwego poziomu. Innej opcji niestety nie ma - tak poskładaliśmy własnie silnik ABH (ten sam rozrzad) na cienszych uszczelkach (metalowych). Amortyzator niestety był dłuższy niz norma przewiduje ale wszystko sprawnie i ładnie funkcjonuje do tej pory.
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum