Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Ustawienia LPG  
Autor Wiadomość
Lookerman 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2012-07-19, 22:47   [D2 97 4.2PB/LPG ] Ustawienia LPG

Koledzy jak ustawić dawkę w a8 4.2 300hp, żeby było ok. Mam wg gazownika 3 opcje podstawowe:
1. bogato- żeby jeździł jak na benzynce, ale duzo pali
2. normalnie - w sumie jak sie nie ciśnie to nie czuć róznicy, pali znośnie
3. Nieco ubożej- minimalnie słabszy i mniejsze spalanie

jak ustawić, żeby palił zw miarę mało i nie zniszczyc silnika. Gazownik mówi, że nawet jak sie ustawi delikatniej to nic mu nie będzie. dodam, że miałem tak ustawione i jexdził poprawnie bez szarpania itp.

Wogóle to wymienilem świece na nowe - czy to też zmniejszy spalanie?
Czy spalanie zmniejszy nowy filtr powietrza?

kiedys miałem tak, że po przekroczeniu 6 tys onbrotów wrzucało na benzyne i nie wiedzialem czemu mi tak łyka benzyne...dopiero potem przestawiliśmy



Wogóle to jak minimalizujecie spalanie?


Dzieki za odpowiedzi
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-20, 00:22   Re: Ustawienia LPG

Lookerman napisał/a:
Koledzy jak ustawić dawkę w a8 4.2 300hp, żeby było ok. Mam wg gazownika 3 opcje podstawowe:
1. bogato- żeby jeździł jak na benzynce, ale duzo pali
2. normalnie - w sumie jak sie nie ciśnie to nie czuć róznicy, pali znośnie

Wg. mnie to jedno i to samo bo dobrze (czyt. "normalnie") ustawione LPG powinno jeździć praktycznie tak samo jak na PB i nawet przy mocnym bucie nie przełączać się na PB.

Lookerman napisał/a:
3. Nieco ubożej- minimalnie słabszy i mniejsze spalanie

jak ustawić, żeby palił zw miarę mało i nie zniszczyc silnika. Gazownik mówi, że nawet jak sie ustawi delikatniej to nic mu nie będzie. dodam, że miałem tak ustawione i jexdził poprawnie bez szarpania itp.

Jeżeli gazownik mówi że ubożej też będzie dobrze to zmień gazownika.
Ustawienie LPG na ubogo to prosta droga do zniszczenia silnika... wcześniej czy później gniazda zaworowe się wypalą... tak mówią spece od LPG bo ja to się nie znam :-P

Lookerman napisał/a:
kiedys miałem tak, że po przekroczeniu 6 tys onbrotów wrzucało na benzyne i nie wiedzialem czemu mi tak łyka benzyne...dopiero potem przestawiliśmy

Bylo za ubogo i przy bucie nie wyrabiał.

Lookerman napisał/a:
Wogóle to jak minimalizujecie spalanie?

Tu speców od eko-drivingu ze świecą można szukać :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-07-21, 04:21   

Zmieni gazownika Nie ma tak że będzie Eco albo bogato komputer ustala dawkę po sygnale z sond lambda.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-21, 05:04   

hipcio napisał/a:
Zmieni gazownika Nie ma tak że będzie Eco albo bogato komputer ustala dawkę po sygnale z sond lambda.

Powinien ustalać. Ale uj wie co tam za instalka siedzi..
 
 
roboform550 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1800
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: VW Golf
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1
Skąd: Kalisz/Wielkopolska
Wysłany: 2012-07-21, 22:46   

Skaner OBD w rękę albo VCDS-a i stroić. A jak nie wie jak to zrobić to zmienić gazmena.
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-08-10, 09:00   Re: Ustawienia LPG

Lookerman napisał/a:
Wogóle to jak minimalizujecie spalanie?

Zostawiamy w garażu i jedziemy autobusem :mrgreen:. Najlepiej ustawić normalnie czyli max 15-20% większe spalanie niż Pb. Nowe świece i filtr powietrza na pewno pomoże ograniczyć spalanie, do tego regularna wymiana filtrów gazu. Latem spokojnie możesz ustawić przełączanie na gaz na 20 st. Na zimę wstawiam w obieg płynu dwa podgrzewacze x4 świece i odcinam do czasu przełączenia na gaz obieg płynu przez nagrzewnicę. Nie wiem jaki masz rozmiar opon, jeśli masz szersze zmień na "normalne". Możesz kombinować z rzadkimi olejami (ale nie wiem czy to się opłaca) lub wpuszczaniem do wszystkich przekładni, jakie masz w samochodzie i do silnika preparatów ograniczających tarcie. Nie piszę oczywiście o bezmyślnym przyspieszaniu i hamowaniu w mieście czy poruszaniu się w granicach sensownych prędkości poza nim. Niestety rekordu spalania tym samochodem nie pobijesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.