Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-06-25, 15:10 [D2 96 4.2PB/LPG
] 4HP24A ciut zwariowała
|
|
|
Czołem,
Moja 4HP24A zaczęła ostatnio świrować:
Jadąc w trybie automatycznym szczególnie na 4 biegu skrzynia nawet przy niewielkim hamowaniu a czasem i przy odpuszczeniu gazu próbuje się przełączyć na 3 i zaraz wraca na 4. Jadąc spokojnie i miarowo jest OK. Czasem mam wrażenie, że ona nawet próbuje włączyć i bieg 2.
Redukcje, k-d, włączanie kolejnych biegów wydają się wyglądać prawidłowo.
W trybie manualnym potrafi np po zapięciu 3 przeskoczyć na zegarach przez 1 i 2 i z powrotem na 3. Przy czym wtedy nie czuję nic szczególnego w napędzie.
VCDS nie pokazuje nic niezwykłęgo. Może powinienem się skupić na jakimś pomiarze?
Miał ktoś podobny problem?
Dziękuję za odpowiedzi
- Łukasz |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-25, 15:14
|
|
|
Sprawdź pozycjoner na skrzyni, to on zazwyczaj płata takie figle. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-06-25, 23:19
|
|
|
Pomierzyłem od strony sterownika skrzyni pozycjoner to sygnały wychodziły z niego sensowne. W takim rozumieniu, że nic nie trzeszczało czy znikało.
Suma sumarum chyba znalazłem problem w potencjometrze przepustnicy. Jak lekko dotknę pedał gazu to sporadycznie pomiar uchylenia (ale tylko na zamkniętej) osiąga przypadkowe wartości. I pewnie to powoduje, że skrzynia chce redukować choć ja albo hamuję albo jadę wybiegiem.
Dziękuje za pomoc! raczej też spodziewałem się czegoś w skrzyni. Szczególnie, że w trybie ręcznym coś miga na wyświetlaczy biegów. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-26, 08:29
|
|
|
Przepustnica to też częsty problem w automatach, także dobry trop obrałeś |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-06-28, 14:51
|
|
|
Rozkręciłem, poruszałem potencjometrem, wlałem do środka "kontakt gold" i na chwilę przestało trzeszczeć. Wartości uchylenia pokazuje ok i tak też zaczęła jeździć.
Jakiś czas przed totalnym ześwirowaniem czułem, że później załącza lockup. Widać, że początkowo błędne pomiary miały wpływ na to, że sterownik skrzyni uznawał mnie za szalonego co ostro ciśnie w gaz.
Teraz muszę znaleźć jakąś dobrą sztukę i wymienić. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
gienkas
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF4HP24A
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S6 C4
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2018 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-11-09, 09:12
|
|
|
Witam,
udało się rozwiązać problem?
Mam podobny objaw w 4hp24a, skrzynia redukuje bieg z 4->3 przy odpuszczaniu pedału gazu i przy wytrącaniu prędkości (hamowanie silnikiem lub hamulcami) np. ze 140km/h w dół. Zawsze przy predkości 105 km/h redukuje. Następnie przeciągniecie do 4000obr/min i odpuszczenie pedału gazu powoduję ponownę wrzucenie 4 biegu.
BTW: Zdarzyło się, że gdy jechałem szybciej np. 180 km/h, redukcja następowała przy ok. 140km/h.
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-11-17, 16:14
|
|
|
Udało, o czym pisałem wcześniej. Problem powodował potencjometr przepustnicy.
Po zalaniu go "kontaktem gold" trzeszczenie zniknęło i sztuka kupiona na podmianę nadal czeka w szufladzie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|