Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-24, 14:17 [D2 01 3.3TDI
] Niedogrzany silnik oraz brak ogrzewania
|
|
|
Witam. Mam taki problem. Otóż jechałem wczoraj w trasę do Warszawy, autko nie chciało się w ogóle nagrzać - cały czas 50*C na zegarach i nic więcej. Gdy zacząłem cisnąć ponad 200 km/h to temperatura się podnosiła, lecz i tak nie doszło ani razu do 90*C. Od czego to może być? Termostat?
Drugi problem jest taki że gdy podczas trasy stanąłem na poboczu, wyszedłem z auta to chłodnice były zimne, lodowate, nie powinny być one czasem ciepłe przynajmniej trochę?
W trzecim problemie chodzi o to że gdy tak jechałem tą trasą i ustawiłem klimatronik na HI czyli na maxa to leciało zimno, a nie ciepło. W ogóle nie chciało lecieć ciepłe powietrze z nawiewów, próbowałem różne kombinacje i nic, jedynie to leciało ciepło na nogi i z tyłu z środkowego nawiewu, a tak to w samochodzie było zimno. O co w tym może chodzić? Nagrzewnica?
Dodam jeszcze że Vag bez problemu łączył mi się z klimatronikiem, a ostatnio chciałem podłączyć żeby posprawdzać czy nie ma czegoś nowego to ze wszystkim się połączyło oprócz klimatronika, na kompie wyskoczyły jakieś kwadraciki itp. i pisało że nie można się połączyć |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-01-24, 14:27
|
|
|
Wyglada to na uszkodzony Termostat |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-24, 19:24
|
|
|
Na dzień dobry termostat a potem sprawdzać resztę. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-24, 23:39
|
|
|
Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-24, 23:56
|
|
|
Kuki30 napisał/a: | Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam |
Dzięki kolego . Tak, autko dogrzewa się w mieście do 90°C i z nawiewów leci ciepło, a w trasie dzieje się to co napisałem. Co do VAG'a to nie wydaje mi się żeby mój komputer szwankował ponieważ w paru autach sprawdzałem i normalnie ze wszystkim się łączy. W mojej ósemce też bez problemu łączyło się ze wszystkim i do teraz się łączy lecz jest tylko ten jeden problem z połączeniem VAG'a z klimatronikiem |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-25, 12:59
|
|
|
Tymczasowe rozwiązanie to zasłonić chłodnice. Ja mam uwalony termostat i czeka juz nowy na wymiane ale tymczasowo kawałek czegos przed chłodnica zrobi robote. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-26, 15:29
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc . W następnym tygodniu prawdopodobnie będę wymieniał termostat |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2014-01-26, 22:17
|
|
|
Troszkę roboty bo pod rozrządem termostat siedzi , będzie można od razu przegląd ukł. pasków zrobić. |
|
|
|
|
|
|
|
|