|
Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-27, 20:31 [D2 94 2.8PB/LPG
] Diagnostyka cewek i modułów
|
|
|
Witam! Czy uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w przedlifcie pokaże błąd na VAG'u? Idzie to jakoś zdiagnozować komputerem czy tylko na piechotę? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-27, 20:34
|
|
|
Tylko na "piechotę" |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-27, 21:12
|
|
|
Ok dzięki |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-27, 21:21
|
|
|
Pokaże wypadanie zapłonu na danym cylindrze, ale diagnoza czy winna jest cewka czy moduł już na piechotę. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2017-03-28, 12:09
|
|
|
Nie pokazuje żadnego błędu ale silnik nie pracuje tak jak powinien dlatego chcę zdiagnozować cewki i moduły. Na benzynie i gazie jest tak samo, niby jakiś rok temu mechanik sprawdzał cewki przy okazji wymiany świec to było ok. |
|
|
|
|
tc666
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 1.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A4 B5 1.8T Quattro AJL
Wiek: 43 Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-06-13, 12:08 [D2 94 2.8PB/LPG ] Diagnostyka cewek i modułów
|
|
|
Jeżeli masz instalację LPG to najpierw sprawdź czy to jednak nie wina LPG.
Miałem tak przy moim VOLVO 2.5T 5 cyl. Na gazie i na LPG silnik zaczął pracować nierówno na wolnych obrotach i pojawił się problem z odpaleniem samochodu np. rano.
Przy przełączaniu z gazu na benzynę silnik dalej pracował nierówno. Dopiero po przełączeniu się na benzynę, zgaszeniu silnika i spuszczeniu ciśnienia z listwy wtryskiwaczy od LPG, samochód zaczął pracować równo i po całym dniu jazdy na benzynie nie było problemu z odpalaniem rano.
Żeby spuścić ciśnienie z listwy wtryskiwaczy LPG wystarczy poluzować opaskę na wężu wchodzącym do listwy wtryskiwaczy gazu i wyciągnięciu go całkiem (wtedy zejdzie ciśnienie - może syknąć i zaśmierdzieć) a potem założeniu go na nowo, zacisnąć opaskę i nie włączać gazu (przełącznikiem w kabinie) w ogóle. Wtedy sprawdzić czy sytuacja jest taka sama czy może coś się poprawiło. Pojeździć tak cały dzień. U mnie dopiero po tym zabiegu zauważyłem różnicę. Przy zwykłym przełączaniu nie było większej różnicy (w sensie dalej pracował nierówno)
Cewkę można zdiagnozować na pracującym silniku odkręcając ją i powoli wyciągając cewkę. Jak jest sprawna powinna dawać iskrę nawet w pewnej odległości od świecy. Niesprawna przestanie dawać iskrę do świecy już przy niewielkiej odległości.
W moim przypadku padły 2 wtryskiwacze gazu (HANNA) znajdujące się na listwie zespolonej (4szt razem spięte)np takie. Prawdopodobnie nie domykają się do końca i zalewają stąd nierówna praca i problemy z odpaleniem rano po jeździe na LPG.
Pozdrawiam |
_________________ Tomek |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |