Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] A8 odpala i gaśnie po wymianie Ecu  
Autor Wiadomość
Adriann89 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-27, 09:53   [D2 94 4.2PB/LPG ] A8 odpala i gaśnie po wymianie Ecu

Witam
Mam problem z Audi A8 D2 4.2 Q 1994r auto nie odpalało, okazało się że został uszkodzony ecu po wymianie auto opala od strzała ale gaśnie po sek i miga kontrolka od immobilisera. Wnioskuje że to problem z imo.
jak się za to zabrać, jak najłatwiej to naprawić?

poniżej link do eku które zostało wymienione
http://www.wolfautoparts....dule-62113.html
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-27, 10:17   

Z tego co mi wiadomo, trzeba będzie kodować immo, nie jest to tanie.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-27, 10:49   

Nic nie trzeba kodowac w przedliftach. Nie potrzebny jest tez kod pin sterownika (immo w puszce jest). Całość można opanować kablem z allegro za 50 zlotych i programem vag-com 3.11 lub wyższym (kazda wersja VCDS). Procedura jest prosta.

1. Wchodzimy w immobilizer (25)
2. Wchodzimy w adaptation (10)
3. Wybieramy kanał 00 (powinien byc juz wpisany standardowo) wciskamy najpierw [read], potem wciskami [save] potem wciskamy [done go back] i na końcu [close controler, go back]
4. Wyłączamy zapłon
5. Po około 10 sekundach włączamy zapłon ponownie
6. Po kolejnych 2 minutach od włączenia zapłonu odpalamy auto

Jeśli wszystko zrobilismy poprawnie samochód odpala na nowym ECU a immo jest zestawione z naszym kluczykiem i puszką. Temat przerabiałem 4 dni temu i na bank to działa w silnikach do roku 98 (a mam 98 rok)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Adriann89 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-27, 11:24   

Dzięki z pomoc,audi odpaliła....nie wiem czy po ingerencji vagiem czy po grzebaniu przy kierownicy, ale narazie jest wszytko ok
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-27, 12:01   

Bugalon, Kiedys pisałem ale nie uważałes na lekcjach! <jeb>

W przedliftach sa dwa rodzaje immo te łatwe do ogarnięcia byle kabelkiem do modelowego 97 i od modelowego 97 te trudniejsze z którym sobie vcdsem nie poradzisz. Nie istotna jest puszka bo szkopuł jest w samym ecu-przerabiałem to w swoim ABZcie :)

A co do tematu to dziwne że inne ecu ot tak odpaliło-musiało miec wywalone juz immo,czhyba że sie samo dopasowało co się zdarza ale to tylko słyszałem o tych cudach
 
 
Adriann89 
Użytkownik



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 19
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-27, 19:21   

Ogolenie mialem duzy problem z audi, w innym poscie to opisywalem, ogolnie problem z odpalaniem, zero znaku zycia... A wczesniej problem ze skrzynia niechodzila dobrze... Po wymianie ecu na drugi, i po pogrzebaniu przy aucie, co dokladnie bylo robione to nie wiem, bo ja chory leze, tylko podpowiadalem komus co ma robic, wszystkie problemy zniknely auto chodzi jak powinno, odpala od strzala, skrzynia tez chodzi jak powinna
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-27, 19:32   

Komputerki się przecie tez moga zepsuc i zwykle nie wiadomo o co chodzi. ja wymieniłem przez ecu sprawne lambdy :] ale na nic więcej sie nie dałem naciągnać :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-27, 19:34   

Maciek, ja mam samochod z roku 98 i wszystko dziala dokladnie tak jak napisalem. Przerzucalem sterowniki miedzy AKG (1998) i ABZ (1997) teraz w sobotę. Jest dokladnie tak jak napisalem powyzej. Zrobilem 4 przerzutki w dwie strony AKG-ABZ potem ABZ-AKG. Wiem co piszę, filmik mam Ci nagrac z datami produkcji sterowników włącznie zebys uwierzyl ? :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-27, 19:38   

Wojtek ja z AKG chciałem wrzucić sterownik jak mój padł i ni uja nie było opcji zabawy VCDSem a gdy wrzuciłem ABZtowski z 96roku to 1minut i siedział. Miałem kilka sterów i tylko ten jeden stary sie dał wkodować.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-27, 19:56   

Bo kodowanie (nie mylić z zestawieniem stera z immo) to nie kwestia rocznika tylko kodowania samego stera. Sterownik z AKG nie ma szans chodzić ze skrzynia 4hp.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-27, 19:59   

Mi chodziło o zestawienie z immo-nie szło ruszyć żadnego nowszego. A chcieliśmy na początku wziąśc po prostu najładniejsze wizualnie ecu jakie miałem z znanej ci A8,miałem tez 2,3 od pszendzy każdy inny i podszedł do immo tylko ten sam z ABZta o identycznym numerze. Robiłem temat u Marcina (k44761) który potem zweryfikował sprawe i opisał tu nawet gdzieś w moim temacie że jedne trza na stół albo dobry sprzet a inne dokładnie jak piszesz-te prostsze to te starsze z pierwszych 2 lat.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-27, 20:27   

a w poliftach ? :]
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-27, 20:31   

Uoo panie tam to jest zabawa-a ile wersji softów to głowa boli :) Ja u siebie przerabiałem dwa sterowniki ME7 1.1 ten co mam i ME7 1 nieco starszy i zupelnie inne. Ale przy odpowiednim sprżecie nie ma problemu by z nich wywalic co trzeba (np immo) na stałe.

Ale temat jest z przedlifta :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-28, 09:15   

Poliftowe też da się zrobić, ale to juz inne immo i żeby to zestawić trzeba mieć pin zarówno starego jak i nowego sterownika. Te piny oczywiscie idzie wyciągnąć ale trzeba soft z ecu zgrywać. Nie jest to jakieś przeraźliwie trudne (samo zgranie) bo zwykly prosty MPPS z allegro za 50 złotych wystarczy. Tylko znaleźc ten pin w sofcie to juz inna para kaloszy :) Ogólnie jest nieporównywalnie dużo więcej zabawy z tym w wersjach poliftowych i dużo łatwiej softowo w ogole wywalic immo ze sterownika silnika.

No ale żeby nie być gołosłownym nagram Wam filmik w jaki sposób u mnie na sterownikach z modeli rocznikowych 97 i 98 wyglada spasowanie immo ze sterem. Sam robiłem więc wiem na 100% że się da - co jest rozbieżne z tym co Maciek pisze. Ciekawe dlaczego :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-28, 09:21   

Bugalon, akurat ten sterownik który kupiłeś ode mnie Maciek stwierdził go jako problematyczny bo kiedyś prosił o nr sterownika. (jakiś rok temu)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.