|
Autor |
Wiadomość |
sylweste.r
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Sylwester
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-15, 12:46 [D2 01 3.3TDI
] Olej silnikowy...
|
|
|
hej,
robiac grubsze rzeczy przy silniku potrzebuje wymienic olej.
jak sie okazalo poprzedni wlasciciel lal do silnika 10W40, co jak okreslil mechanik ktory mi robi samochod jest skur$%^&^%$#@. rzeczywiscie jest tak zle...?
i kolejne pytanie - ponoc bez gruntownego jakiegos plukania/rozbierania silnika na czesci nie powinno sie wlewac teraz 5W40... rzeczywiscie tak jest?
pzdr, Sylwester.
[ Dodano: 2011-11-15, 15:16 ]
UZUPELNIENIE:
poszperalem troche sam - tutaj na forum, na ogolnym audi (audiklub) i na innych - nadal nic nie wiem... opinie sa oczywiscie podzielone:
1. "nigdy nie zmienia sie oleju na rzadszy" - bo sie wyplukuje jakis syf z silnika, silnik traci kompresje itp. moj mechanik mowi ze ten 10w40 w przypadku wymiany nie zostanie "wyparty" przez nowy, lzejszy olej i ze beda problemy. i ze na wyrazne zyczenie KLienta ostatnio tak zrobili komus i ze poszly (chyba) panewki i silnik do remontu i syf w ogole
2. nie ma problemu, to tylko zmiana polsyntetyk - syntetyk, nic sie nie powinno dziac, a silnik bedzie lepiej palil na zimnie i bardziej gladko chodzil. zadzwonilem do producenta exxon mobil, tez mowia ze wg nich nie ma zadnego problemu w zmianie 10w40 -> 5w40
3. nie ma problemu, ale najpierw trzeba przeplukac silnik jakims specytfikiem "czyszczacym" (ze sie to zalewa zamiast oleju, 10min chodzi, potem sie wylewa, wlewa nowy olej) ma byc git.
chyba poprosze Was o glosowanie na poszczegolne punkty.... a tak serio, please, jesli ktos sie w tym dobrze orientuje o pomoc.
pzdr, Sylwester.
[ Dodano: 2011-11-15, 15:19 ]
no to jeszcze jedno uzupelnienie, bo znowu zapomnialem....
na tym 10w40 poprzedni wlasciciel jezdzil tylko miesiac, bo mechanik mu doradzil zmiane na gestszy, bo to "stary samochod". wczesniej byl lany taki jak rekomenduje producent, czyli 5w30. |
|
|
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-15, 16:55
|
|
|
ja jezdze na 10w40 mobile. Mechanik powiedział że jest ok poprzedni właściciel też na takim jeździł poziom trzymany i wszystko jest ok już rok |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
Gusiew
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 45 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2011-11-15, 22:29
|
|
|
Zalej plukanke jakas np "liqui moly". I zmien olej na jaki chcesz. Jak miales syfy i rozszczelni ci sie silnik to po prostu dowiesz sie ze silnik masz do dupy. Jak nie to jezdzij dalej tyle w temacie. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-16, 15:17
|
|
|
A jak dla mnie kolego sylweste.r w Twojej opowieści brakuje podstawowych informacji nt. oleju... bo parametry 5W30, 10W40 mówią właściwie tylko o temeraturach w jakich ten olej dobrze pracuje...
brakuje tu natomiast informacji podstawowych czyli co miałeś nalane (minerał/półsyntetyk/syntetyk), co chcesz nalać lub też co nalać zaleca Twój mechanik (ponownie minerał/półsyntetyk/syntetyk) oraz jakie normy jakościowe te konkretne oleje spełniają (szczególnie chodzi tu o normy VW)
Dopiero potem wg. mnie można dyskutować co będzie lepsze a co gorsze ;-)
→ Informację o tym jakie dokładnie normy powinien spełniać olej do Twojego silnika znajdziesz na pewno w instrukcji obsługi auta.
→ Lanie oleju o jakości wyższej niż zalecana przez producenta w wielu przypadkach jest po prostu bezcelowa... nie ma to większego wpływu na silnik więc płacisz więcej tylko przez własne "widzimisię". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-11-16, 21:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-11-16, 16:10
|
|
|
Castrol Edge Turbodiesel 5W40 505.01 -VW |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-16, 19:50
|
|
|
Moim zdaniem lepiej jeździć na "gorszym" oleju ale wymieniać go regularnie i nie "przeciągać" wymian niż na super, hiper oleju kilkadziesiąt tys km bez wymiany. Ja jeżdżę na Mobil-u 10W40, ale zawsze wymiana równo co rok (8-10 tys przelotu) - tak w każdym aucie co miałem (chociaż oleje różne stosowałem i różnicy większej nie widziałem) |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:32
|
|
|
Zgodzę się z teorią FOSS-a
Owszem w Twoim przypadku opcja 3 jak najbardziej się nada. Najpierw płukanie silnika potem zmiana oleju.
I zapamiętaj nie leje się olejów półsyntetycznych i mineralnych do TDI . Ponadto nie wierzymy w Long Life . Te dwie rzeczy,można powiedzieć, głównie przyczyniły się do awarii silników 2.5 TDI (chodzi o wycierające się wałki). Jak silnik zaczyna brać olej to znaczy, że przyda mu się remont, a nie zmiana oleju na gorszy. Twój silnik wymaga od oleju norm, których trzeba przestrzegać, chyba że lubisz odwiedzać warsztaty. Pamiętaj, że masz 2 turbosprężarki, o które również powinieneś zadbać.
Ostatnio polecany olej Liqui Moly 5W40 High Tech
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sylweste.r
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Sylwester
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:59
|
|
|
dzieki za porady.
poprzedni wlasciciel nie pamietal dokladnie, tylko ze mobil 10w40, polsyntetyk.
a producent zaleca 5w30, 5w40 tez moglby byc (jak wyczytalem chyba na tym forum), zakladam ze syntetyczny pewnie. no i to wlasnie chcialbym wlac, zeby bylo zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami VW jesli chodzi o pozostale wlasciwosci.
byc moze sie myle, jako laik to raczej zgadywanie;) ale to moze wlasnie niewlasciwy olej spowodowal problemy z autem? obie turbiny nieszczelne (w jednej suchy nagar, w drugiej nagar + troche takiej gestej mazi), przeplywka niesprawna, zmniejszona moc...
Lechu - jak rozumiem tego plukania ani wyolbrzymionych obaw mechanika nie powinienem siejakos szczegolnie obawiac?:)
pzdr, Sylwester. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-17, 00:41
|
|
|
Kolego sylweste.r wybacz ale odnoszę wrażenie że czytasz wszystko co popadnie i przestałeś przyswajać tą wiedzę.
sylweste.r napisał/a: | a producent zaleca 5w30, 5w40... |
Ten fragment Twojej wypowiedzi to niestety bzdura... producent do silników wysokoprężnych w A8 D2 (czyli Twoje 3.3TDI oczywiście też) zaleca oleje w jakości określonej normą koncernu Volkswagen VW.505.00 lub VW.505.01 i taką informację można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu (podejrzewam że tej instrukcji nie posiadasz bo już wcześniej Cię do niej odesłałem).
W tejże instrukcji obsługi nie ma natomiast ani słowa na temat tego czy to ma być olej 5W-30 czy 5W-40 czy jakiś inny ponieważ (jak napisałem to już wcześniej) oznaczenie to to klasyfikacja oleju wg. temperatury otoczenia (przy jakich temeraturach otoczenia olej zachowuje swoje właściwości) a przecież specyfika rynku polskiego jest w tej materii zdecydowanie inna niż np. rynku hiszpańskiego czy włoskiego (piszę tu o klimacie i temperaturach panujących w różnych okresach pór roku).
Oleje jak powyżej mogą być polecane przez polskie ASO bo odpowiadają naszemu klimatowi ale w innych regionach Europy polecane oleje mogą być inne i dlatego prodeucent nic na ten temat nie pisze.
Tutaj masz troche wiedzy nt. norm oleju i tabelkę z owymi 5W-30 i 5W-40: http://olejeismary.blog.o...2,ID422038597,n
Patrząc na tą tabelę wyraźnie widać, że w naszym polskim klimacie najbardziej właściwym będzie olej 5W-40 ale jeżeli takiego akurat nie mamy to można pokusić się o stosowanie olejów "zimowych" i "letnich" - w zimie zdarzają się spadki temeratur poniżej -25°C (tu właściwy olej to np. 5W-30) natomiast w lato temperatury nierzadko przekraczają 30°C (tu odpowiedni olej to 10W-40 lub 10W-50)
Niezależnie od tego czy to będzie 5W-30 czy 10W-50 olej ma przede wszystkim spełniać określone przez producenta normy jakościowe które wymieniłem na początku.
Ponieważ koncern VW jest znaczącym producentem aut więc na większości olejów w opisie znajdziesz informację o konkretnych normach VW jakie dany olej spełnia.
sylweste.r napisał/a: | poprzedni wlasciciel nie pamietal dokladnie, tylko ze mobil 10w40, polsyntetyk a producent zaleca 5w30, 5w40 tez moglby byc (jak wyczytalem chyba na tym forum), zakladam ze syntetyczny pewnie. no i to wlasnie chcialbym wlac, zeby bylo zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami VW jesli chodzi o pozostale wlasciwosci.
|
Ja bym zaryzykował i wrócił do pełnego syntetyka... tyle, że zima już za pasem więc nalałbym własnie 5W-30 lub 5W-40 (a nie 10W-40 jak poprzedni właściciel) ... noi oczywiście spełniający normę jakości VW.505.00 lub VW.505.01
Osobiście oleje Castrola czy Mobila przestałem już używać ale każdy ma swoje preferencje więc wybór producenta pozostawiam Tobie ;-)
sylweste.r napisał/a: | byc moze sie myle, jako laik to raczej zgadywanie;) ale to moze wlasnie niewlasciwy olej spowodowal problemy z autem? obie turbiny nieszczelne (w jednej suchy nagar, w drugiej nagar + troche takiej gestej mazi), przeplywka niesprawna, zmniejszona moc... |
Niewłasciwy olej to niewłasciwe smarowanie a więc ewentualne nadmierne zużycie elementów silnika...
co do nieszczelnych turbin to może ja się za mało znam ale na moje oko olej sam w sobie chyba raczej nie ma na to wpływu...
sprawność przepływomierza natomiast na pewno nie ma nic wspólnego z olejem silnikowym - przepływomierz to czujnik masy powietrza i jest on umieszczony w dolocie powietrza (u Ciebie są dwie przepływki) i nie ma tu żadnego oleju.
sylweste.r napisał/a: | Lechu - jak rozumiem tego plukania ani wyolbrzymionych obaw mechanika nie powinienem siejakos szczegolnie obawiac?:) |
Ja nie wiem czy jakiekolwiek płukanie silnika jest wogóle potrzebne :roll:
Moim zdaniem wystarczy spuścić olej i nalać nowego - mieszanka resztek starego oleju (półsyntetycznego) z nowym (syntetycznym) pozwoli przejść łagodniej na nowy olej... następna wymiana oleju za 10kkm i zalanie go ponownie tym nowym syntetycznym olejem przypieczętuje przejście na nowy olej... bezstresowo i bez zbędnych komplikacji ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-17, 01:14
|
|
|
FOSS napisał/a: | ...Ja nie wiem czy jakiekolwiek płukanie silnika jest wogóle potrzebne :roll:
Moim zdaniem wystarczy spuścić olej i nalać nowego - mieszanka resztek starego oleju (półsyntetycznego) z nowym (syntetycznym) pozwoli przejść łagodniej na nowy olej... następna wymiana oleju za 10kkm i zalanie go ponownie tym nowym syntetycznym olejem przypieczętuje przejście na nowy olej... bezstresowo i bez zbędnych komplikacji ;-) | I tu się w pełni zgadzam i żadnych płukanek bym na twoim miejscu sylweste.r, nie robił,popłuczesz--->wypłuczesz i z silnika zacznie ciec jak z sita. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2011-11-17, 09:00
|
|
|
http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 Tutaj masz katalog Inter Cars gdzie znajdziesz tabele wyboru modelu auta i silnika , wybierz swój pocisk i po prawej stronie w tabeli wyskoczą Ci : Oleje/Smary/Chemia tam znajdziesz oleje dostosowane do Twojego silnika : jak klikniesz na dany olej po prawo wyskoczy Ci opis, poza tym , prawie w każdym oleju masz poniżej opcje zamiennik, gdzie znajdziesz inne oleje do Twojego pojazdu.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
sylweste.r
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Sylwester
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-17, 09:28
|
|
|
hej,
dzieki wszystkim za pomoc, czuje sie uspokojony;) i wymienie olej na 5w40, OCZYWISCIE upewniajac sie wczesniej czy spelnia normy VW;)
instrukcje FOSS mam, dzieki, natomiast lezy w skrytce samochodu, w warsztacie....;) dzisiaj pewnie bede mial do niej dostep. tak czy inaczej dzieki wielkie za rady. i rocznik poprawilem
z ekatalogu intercarsu korzystam;) stamtad zreszta wzialem informacje o tym jakie oleje sie stosuje do tego auta. chociaz tak teraz sprawdzilem jeszcze raz i przy castrol edge 5w30 pisza, ze to olej do silnikow z DPF'em...? nie znam sie, ok, ale DPF'a to to auto z tego co wiem nie ma ?
a co do marki oleju - oczywiscie nie wiem co wybrac, poczytam sobie, jak rozumiem mobil'a nie polecacie;) wczesniej mialem przerozne, stosowalem to co poprzedni wlasciciel - stara A6 2.5TDI byl chyba mobil, potem w TT 1.8 chyba castrol jakis, a w e39 530D mialem motul. w zadnych z tych aut nie mialem absolutnie zadnych problemow z silnikiem, pomimo ze A6 mialo cos pod 400k przebiegu, a BMW jak rozbilem juz tez ponad 300k.... znajde moze jakies testy i cos wybiore;)
wszystkim jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc!:) pzdr, Sylwester. |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-17, 10:46
|
|
|
oczywiscie musi spelniac normy VW czyli 505.00 lub 505.01. Inaczej walki beda do roboty. Osobiscie leje polsyntetyk millersa 5w40 z norma 505.01. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-11-17, 13:59
|
|
|
czyli jak leje Mobil 10w40 Diesel to źle ?? |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|