Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło  
Autor Wiadomość
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-13, 18:28   [D2 01 3.3TDI ] Falujące obroty, ciężkie palenie na ciepło

Siemanko. Otóż moja ósemka bardzo ciężko zapalała na ciepłym silniku i gdy na dworze było też ciepło, parunastu mechaników stwierdziło WTRYSKI na 1 000 000%, okazało się że ok 7/8 wtryskiwaczy lało, wtryski po regeneracji jest już wszystko ok, auto dostało nieziemskiego kopa (wcześniej miało muła), dzisiaj było cieplutko, bardzo fajna pogoda, pojeździłem troszkę autkiem, gdy temperatura (o czym pisałem w innym temacie) podskoczyła mi już do ponad 90*C (prawdopodobnie termostat do wymiany) zgasiłem auto i chciałem zapalić na nowo żeby zobaczyć czy palenie się poprawiło (na zimnym pali od strzała) no i przy okazji nagrałem filmik. Jestem bardzo zawiedziony bo pali tak samo :( . Poradźcie mi coś proszę, może to przez ten termostat? Ja już nie wiem. Błędów na VAG'u 0. Załączam filmik

http://youtu.be/wlmtKHETqfU
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-14, 07:24   

Bledy Bledami ale:
??????????
-kompresja
-cienienie paliwa
-bloki pomiarowe kanal 10 i 11 adaptacje na jakim poziomie.
-Wtyczki od temp silnika i temp powietrza wlotowego na swoim miejscu9nie zamienione) sprawdzisz w blokach pomiarowych

Bez tego to za wiele nie ugrasz

DODANO: 15:07

O korde ale walnelem gafe ;(
Z rozpędu potraktowałem Ciebie jako benzyniaka.


Moja wina wybacz za wprowadzanie w błąd

Co do Twojego problemu.
Ciężkie odpalanie diesla na zimno ma swoja postawe albo w niewłaściwym odczycie temperatury silnika i bądź otoczenia,albo kończy żywot pompa wtryskowa .

Na pewno musisz sprawdzić vag-iem parametry temperatury jakie widzi sterownik.

DODANO:
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-15, 10:39   

Czyli może to być ten termostat? Mam go już dawno kupionego z ASO ale wymiana to jakaś masakra. Cały przód wraz z rozrządem trzeba ściągać
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-15, 11:28   

Lejące wtryskiwacze to właśnie zła praca silnika i słabe osiągi, ale nie aż tak poważne problemy przy rozruchu. Z kolei termostat będzie powodować szybki wzrost temperatury (jeśli będzie zamknięty) i przegrzewanie się silnika, lub niedogrzanie (jeśli pozostanie otwarty) co poczujesz na zwiększonym zużyciu paliwa. Ja bym obstawiał czujniki temperatury płynu chłodzącego.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-15, 11:47   

pebo, no wtryski są już OK, jak je miałem wyciągnięte to pokazali mi na maszynie wszystkie dawki i wszystko było idealne. Myślałem że poprawi się palenie, a poprawiła się tylko moc (i to o dużo) i przestały falować obroty więc w połowie jestem zadowolony. Niestety palenie na ciepłym zostało :( Tak jak mówiłem, auto się przegrzewa gdy jest ciepło (temperatura podskakuje prawie do 120*C), a znowu gdy jest zima i jadę w trasę to auto jest niedogrzane i nie potrafi dojść do 90*C. Więc ten termostat chyba trzeba będzie wymienić. A problemy z odpalaniem są wtedy gdy auto jest właśnie zagrzane.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-15, 12:01   

Termostat na pewno do wymiany, bo wariuje. Nie polecam używek i zamienników. To pozornie nieskomplikowana część, ale trudno ją dokładnie wykonać i jeśli chcesz mieć spokój, to warto kupić oryginalny lub jakiejś dobrej firmy. A nie są do jakieś szalone pieniądze. No i do wymiany trzeba trochę rozkładać auto. Po wymianie wtryskiwaczy auto powinno się szybciej zbierać, ładniej pracować i mniej zużywać paliwa. Nie sądzę jednak, aby przyczyna złego rozruchu były wtryskiwacze. Tym bardziej, że na zimnym silniku odpala, jak piszesz, dobrze. Mamy tu klasyczny przypadek związku muzyki z prostytucją: coś tu ku..a nie gra. Na pewno jest to jakiś element, który zmienia parametry pracy w zależności od temperatury - czyli w pierwszej kolejności wszelkiego rodzaju czujniki temperatury.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-06-15, 13:17   

Do sprawdzenia jak CI pisza ciśnienie paliwa, oraz czujniki elektryczne.
Ja miałem tak ze po zagrzaniu pompa paliwa była lapana (od ciepla), raz spalilo bezpiecznik bo nie mogla ruszyc. Przeważnie ruszała i już chodziła bez problemu az w końcu padła całkiem.
Kolego bez vaga sie nie obedzie.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-06-15, 13:32   

kolego uszek
Ten sam blad co ja popelniasz.Traktujesz go jako PB a to ON
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-06-15, 14:04   

ale on tez ma pompe 4D0906091D
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-06-17, 13:11   

A wiecie może ktoś gdzie się znajduje ten czujnik temperatury płynu chłodzącego w 3.3 TDI i jaki ma numer części?

Podaję VIN gdyby był potrzebny:

WAUZZZ4DZ1N007238
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-17, 14:43   

Czujnik o oznaczeniu 059 919 501A (4 pin /podwójny/ zielony) - koszt ASO 103zł
_________________
 
 
Smoogle 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 29
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2014-06-28, 14:20   

Miałem u siebie podobną sytuację i wystarczyło dać do czyszczenia czujnik ciśnienia paliwa który jest na listwie. Poza tym na filmiku słychać, że słabo kręci rozrusznik to polecam przejrzeć go a najważniejsze do takiego silnika potrzebny mocny akumulator. Mam u siebie aku z prądem zwarciowym 920 A i kręci jak głupi.
 
 
R@bert855 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-31, 00:31   

Popieram kolegę rozrusznik nie daje rady . Sprawdzić akumulator , spadki napięć podczas odpalania nie powinno spadać poniżej 10 V przy dobrym i naladowanym akumulatorze i sprawnym rozrszniku . Jeśli spadek napięcia jest w normie a kręci dalej slabo należy sprawdzić polączenia prądowe "+" i "- ". Jeśli są ok podać "+" bezpośrednio na szczotki rozrusznika podczas kręcenia żeby upewnić się czy nie jest to wina styków w elektromagnesie. A tak w ogóle na zimnym też tak miernie kręci ?
_________________
:)
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-31, 10:34   

R@bert855, na zimnym kręci super, odpala bardzo fajnie, czujnik temperatury płynu wymieniony, szczotki rozrusznika itp. nowe i dalej nic. Zauważyłem że tak ciężko odpala tylko wtedy gdy temperatura silnika na wskaźniku dojdzie do ponad 90*C tak jak to ma miejsce na filmiku, więc wydaje mi się że to na 99% wina termostatu bo on raczej jest do wymiany. Autko w zimie się nie dogrzewa, puszcza zimne powietrze z klimy bo ma podaną inną temperaturę itp., zaś w lecie temperatura silnika idzie ponad 90*Ci właśnie wtedy tak słabo odpala. Wszyscy obstawiają termostat
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
mus102 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 217
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2015-11-18, 20:30   

Miałem bardzo podobny problem, uwalony był czujnik ciśnienia paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.