Autor |
Wiadomość |
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-02-17, 13:30 [D2 97 3.7PB/LPG
] Wywalanie płynu chłodzącego, ciśnienie.
|
|
|
Witam Panowie. Otóż mam problem. Zakupiłem a8d2 3.7q w LPG, wiadomo jak w każdym aucie jest trochę do zrobienia. Otóż jest to egzemplarz "do do inwestowania" ale swoje problemy będę opisywać w odpowiednich działach w odrębnych tematach.
Tutaj chciałbym opisać swój problem z układem chłodzenia, w aucie kiedy wziąłem podciekal płyn z chłodnicy, o czym dowiedziałem się dopiero na miejscu a autem miałem do przejechania 500km spowrotem.. Poprzedni właściciel kiedy go o tym poinformowałem dosypal jakiś proszek do chłodnicy (zbiorniczka) dolal 5l wody (uprzednio był czerwony płyn) i po zrobieniu kilku testowych km, nie cieklo, nie grzalo, postanowiłem zabrać auto. Dojechałem tak do domu. Zaś zaczęło wyrzucać płyn tym samym miejscem. Znów musiałem dolać wody. (spod pompy oleju zaczął lecieć olej) od tamtej pory nastąpiła dziwna sytuacja.
Auto grzeje się do 90* wszystko fajnie, stoi 15 minut odpalona na biegu jałowym i zbiorniczkiem wyrownawczym zaczęło wywalac wodę z układu.
Oczywiście korek był odkrecony
Kiedy zaczęliśmy spuszczac płyn (wodę z chłodnicy,) najpierw leciała zimna po czym zaczęła lecieć gorąca. Co jest tego powodem? Że było zimna /ciepła
teraz moje pytanie brzmi następująco.
Przez olej spod pompy oleju która ciekla na pasek rozrządu (był cały zaolejony) mogła slizgac się na tyle pompa wody żeby woda się grzala na tyle aby powstało ciśnienie w układzie i wywalalo płyn zbiorniczkiem po dłuższym czasie pracy na biegu jałowym?
Brak tłustych oczek w wodzie, brak wody w oleju, brak masła na korku oleju, auto nie dymi, obawiałem się uczelki, ale zanim zrzuce głowice wolałbym jednak się upewnić.
W aucie i tak robię rozrząd I uszczelniacze więc i pompa wody do wymiany (bo nadal siedzi oryginał) myślicie że będzie wszystko okej? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-17, 14:16
|
|
|
Zrób test no obecność CO2 w układzie, co do pompy to nie jest mozliwe aby się pasek na niej ślizgał, może być tak że rozpadł się łopatki na niej i nie toczy płynu, ale musisz rozkręcić i tam zajrzeć |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-18, 08:29
|
|
|
Ale chyba nie ma co dyniować bo po 15 minutach bez korka to zagotował w głowicy tą wodę którą jest zalany i ją wywalił. Po to korek by był szybkowar i temperatura wrzenia wzrastała. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-02-19, 10:34
|
|
|
Czyli zrzucac czapki? Aktualnie auto rozebrane a nie miałem na tamtą chwilę testera i teraz w sumie szkoda robić 2x tą samą robotę i tak się zastanawiam czy wywalilo upg czy jednak po zalaniu płynem i wymianie pompy i termostatu będzie spoko
Edit : Bo przed rozebraniem przejechałem ze 2 km było normalnie 90* stała trochę przed garażem chodziła nadal było ok, wjechalem do garażu stała tak z dodatkowe 15 min i dopiero taka sytuacja. Jeszcze się tak zastanawiam - chłodnica jest nie szczelna może tamtędy się układ zapowietrza dlatego taka sytuacja? Bo z zakręconym korkiem po około 30 min tamtędy wywalalo płyn. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-02-19, 10:40
|
|
|
Test CO2 zrób. Szkoda rwać głowice. Może nie potrzebnie
Może być termostat, pompa wody, reduktor LPG |
_________________
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-19, 19:22
|
|
|
No żesz do k. nędzy. To jest układ ciśnieniowy, jak nie ma ciśnienia bo jest dziura to się zagotuje.
Remontowanie silnika i diagnoza z dziurą w układzie chłodzenia jest zupełnie od d. strony. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-02-19, 21:16
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | No żesz do k. nędzy. To jest układ ciśnieniowy, jak nie ma ciśnienia bo jest dziura to się zagotuje.
Remontowanie silnika i diagnoza z dziurą w układzie chłodzenia jest zupełnie od d. strony. |
Taka odpowiedź jest dla mnie bardzo pomocna Panowie da radę wymienić samo łożysko pompy olejowej?😱 |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-19, 22:25
|
|
|
No da radę a dlaczego nie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-02-19, 22:42
|
|
|
pb41ns napisał/a: | No da radę a dlaczego nie |
Bo nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska ani nawet jego wymiarów...
Chodzi mi raczej o to czy idzie wymienić bez tego trójkąta. A w sumie nawet z tym trójkątem nie mogę dostać ani znaleźć.. Chyba że pasuje te od wiskozy? |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-19, 22:54
|
|
|
W ABZ to było to samo co do wisko. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
SebaAce
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2019-02-25, 12:28
|
|
|
W 3.7 również to samo. Potwierdzone info |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
|
|
|
|
gazdatech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2019 Posty: 16 Skąd: Nietkowice
|
Wysłany: 2019-02-25, 22:05
|
|
|
Wypłucz syf z układu, nigdy nie używajcie preparatów uszczelniających układ chłodzenia - zaleczanie to nie naprawa.
Możesz smiało użyć odkamieniacza, tudzież preparatu do czyszczenia układu chłodzenia np. LIQUI MOLY 2699 Oczyszczacz chłodnicy.
Następnie usunąć nieszczelności w układzie i użyj: TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2
Koniecznie na rozgrzanym do pracy roboczej silniku.
Powodem dziwnych zachowań układu chłodzenia są:
nieszczelności, zanieczyszczenia, uszkodzenie pompy, niesprawny termostat, etc. |
|
|
|
|
|