|
Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-28, 20:23 [D2 ALL
] 01119, 00778 - błędy po ustawieniu geometrii
|
|
|
Gdzie szukać usterki. Robiłem dzisiaj geometrie/zbieżność i po tym zabiegu wyskakują mi te błędy:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-29, 09:29
|
|
|
ten pierwszy to Sygnal Rozpoznania Biegu i tu masz mniej wiecej wyjasnione o co chodzi:
Bardzo krótko: jeżeli sterownik ABS od czasu do czasu wywala Wam błąd 01119, ale pamięć usterek w sterowniku skrzyni biegów jest czysta - zazwyczaj pomaga staranne przeczyszczenie wtyczki (okrągłej) przy skrzyni biegów oraz znajdującego się na tej samej wysokości (nieco w bok po stronie kierowcy) złącza modułu zmiany biegów.
Najlepiej rozłączyć jedno i drugie, bardzo delikatnie przedmuchać niskim ciśnieniem, zastosować niewielką ilość "kontak-spray-u" (ale wysokiej jakości i nieagresywny), a wtyczki i gniazda dodatkowo zabezpieczyć ("na szczelność") śladową ilością smaru silikonowego (nie łapie brudu).
Do napisania topiku skłonił mnie fakt, że coraz więcej osób ma taki problem(-ik) rwąc sobie niepotrzebnie włosy z przerażenia myślami, że psuje się sterownik skrzyni biegów ... .
Błąd 01119 pojawia się również sporadycznie wtedy, kiedy np. kończą się klocki hamulcowe ale po wykasowaniu już nie wraca. Błąd wygenerowany zakłóceniami sygnału spowodowanymi minimalnym (wręcz niewidocznym dla oka) zabrudzeniem wtyczki/gniazda skrzyni biegów - lubi się powtarzać (sporadisch/intermittent)
natomiast ten drugi to czujnik kata skretu. Musisz wejsc VAGiem w bloki pomiarowe i przy kreceniu kierownica patrzec czy dobrze sie wartosci zmiaja, bo moze byc tak ze w jedna lekko skrecisz i bedziesz mial -5 / -10 ° a w druga od razu -360°.
Wtedy muisz robic adaptacje czujnika....i to bedzie naprawdopodobniej to... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-30, 13:15
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | muisz robic adaptacje czujnika....i to bedzie naprawdopodobniej to... | dzięki Kolego pomogło. Pozdro. |
_________________
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-30, 21:46
|
|
|
i gdzie w koncu robiles zbieznosc?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |