Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 LPG ] Klimatronik - problemy z ogrzewaniem  
Autor Wiadomość
Placek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-10-13, 22:53   [S8 D2 02 LPG ] Klimatronik - problemy z ogrzewaniem

Witam

Posiadam S8 D2 z 2002 roku.
Pierwszy problem polega na tym, że klimatronik pomimo nastawienia na prawej i lewej stronie 18 st. C grzeje zarówno na funkii AUTO jak i na ręcznym ustawieniu siły nawiewu pomimo temp wewnątrz ok 24 st. C. Zaraz po odpaleniu auta siła nawiewu na auto jest na 1 w porywach do 2 i tak się utrzymuje do kolejnego uruchomienia auta ( nawet jak jadę np. 100 km - oczywiście temp. silnika dochodzi do 90 st. C i tak się utrzymuje. Po nawet kilku km jak zgaszę i uruchomię auto nawiew od razu zaczyna od 4-5 i dochodzi nawet do 8 pomimo iż wskaźnik temp. ledwie drgną.
Drugi problem polega na tym, że jak już grzeje to z nawiewu środkowego lewego przy drzwiach leci gorące powietrze natomiast z lewego centralnego zimne. Zimne leci też z nawiewu na nogi i z nawiewu na szybę ale tylko z lewej strony.
Sprawdzałem u mechaniora Vagiem i podaje błąd "01274 Silnik klapy przepływu powietrza (V71) Zablokowany lub brak napięcia" natomiast przechodzi testy wszystkich klap po sprawdzeniu.
Może ktoś się z czymś takim spotkał ?
 
 
Placek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-10-15, 22:40   

Skoro nikt się nie podejmuje doradztwa to może ktoś poleci jakiegoś mechanika woj. Lubelskie lub wschodnia część podkarpackiego ogarniętego w klimatroniku d2 ???

Z góry dzięki.
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2016-10-16, 08:57   

Nie wiem gdzie w D2 jest ten silniczek, ale znajdź go, rozbierz i przeczysc potencjometr, bo w większości sam silniczek jest sprawny, problem jest wlasnie w ścieżce potencjometra.
Czasami pomaga poruszanie ciegnem.
Jak za bardzo wytarte sciezki to do wymiany.
Przerabialem temat silniczkow w A6C4 i obecnie w wA4B7
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Placek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-10-19, 00:42   

Oczywiście sprawdzę ten potencjometr, ale po kolei:
W ubiegłym roku walczyłem też z tym tematem - prawa strona była ledwo żywa a lewa nie grzała wcale. Problem pojawił się nagle - odpaliłem auto i pojawiły się chińskie znaki na wyświetlaczach. Padło na nagrzewnice, więc chciałem wymienić. Jak się okazało w polifcie są nagrzewnice aluminiowe (do 2001 były miedziane) i mniejsze z króćcami na wąskiej, bocznej części nagrzewnicy i nie występują zamienniki. Cena org. mnie zastrzeliła - ponad 400 zł/szt. Mechanik stękał, kwękał ale wypłukał, przedmuchał i pojawiło się ciepło. Sprawdzaliśmy wtedy silniczki klap i było ok. Wtedy też testy klap Vagiem były pozytywne. Wszystko było dobrze do momentu kolejnego pojawienia się chińskich znaków. W ubiegłym roku jednak cała strona była zimna. a teraz anomalia - nawiew środkowy przy drzwiach grzeje a pozostałe na stronie zimne. Z tego co pamiętam z tamtej naprawy do środkowych nawiewów (przy drzwiach, panel środkowy - kratka po tej samej stronie - jedna z trzech i nawiew w tunelu na tył auta) na każdą stronę jest jedna klapa i dlatego mnie dziwi, że grzeje przy drzwiach i pasażerów tylnej kanapy a na panelu środkowym jest zimne. Poza tym błąd jednej klapy nie może spowodować, że nie grzeje także nawiew na szybę i nawiew na nogi - musiałaby być cała strona zimna. Z walki z ogrzewaniem z ubiegłego roku został mi zapasowy panel klimatronika - podmieniałem i nic to nie dało. Mam też dawcę - całą obudowę środkową z klapami i nagrzewnicami (niestety z chyba 99) ale bez kanałów bocznych - środkowy korpus.
Pytanie:
Czy ktoś to całe rozbierał ( razem z kanałami bocznymi) i czy w tych odprowadzeniach są jakieś dodatkowe klapy?
Czy jest oddzielne sterowanie w nawiewie środkowym między kratką przy drzwiach a kratką od tej samej strony na panelu środkowym?
Czy jest ktoś w stanie określić która to klapa po kodzie błędu:
"01274 Silnik klapy przepływu powietrza (V71) Zablokowany lub brak napięcia"
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć dlaczego klimatronik grzeje pomimo nastawienia 18 st.C skoro czujniki (podsufitka i deska) wskazują temp powyżej 21 st.C ? (dodam, że na ustawieniu LO zaczyna chłodzić)?
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-19, 07:13   

V71 to pierwsza klapa w calym ukladzie wentylacyjnym.
Widoczna jest jak podniesiesz maske zaraz pod kratka od wentylatora.
Mozesz zdiac ta kratke i sprawdzicz jej dzialanie.
Trzeba wejsc do klimatronika.Skasowac bledy.Potem w nastawy podstawowe i kanal 1. dac OK.
W tym czasie zobacz czy klapa wykona procedure pelnego otwarcia i zamkniecia.Moze byc tak ze zakorodowala oska i nie ruszy wiec by wykluczyc silniczek wystarczy pokrywke odkrecic i nastepnie sam silniczek .Nastepnie powtorzyc adaptacje.

Po procesie adaptacji w bledach bedziesz mial info ktore klapy (silniczki badz potencjometry na nich) nie dzialaja nalezycie.

Inna sprawa jest poprawnosc dzialania elektrozaworow kolo serwa hamulcowego.
Jak one szwankuja to o poprwanym ogrzewaniu mozesz zapomniec.
By jes sprawdzic tzeba wejsc w bodajze test elementow.
Jak klikniesz ok to klimatronik bedzie kolejno uruchamiac elementy a ty masz je sprawdzic czy dzialaja.Niestety niektore sie nie odzywaja pomimo sprawnosci np wentylator kabiny.Ale pozycja chyba 4 lub 5 to test pierwszego (nastepny nr testu -drugiego ) elektrozawory ogrzewania.Na nim musisz albo sluchac albo /i dotykac cewki zaworu.Musisz slyszec i czuc jego prace.Bedzie to takie wolne gluche pukanie z predkoscia raz na 2-3 sek.

Jakby co to dzwon 609259796
 
 
Placek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-10-19, 21:24   

Dzięki za info - wiem przynajmniej od czego zacząć. Z tego co mi kolega Vagiem robił testy to niby wszystkie klapy działały i nie było błędów.
Mam zamiar zabrać się za to w sobotę także jak na czymś utknę to pozwolę sobie zadzwonić. Elektrozawory sprawdzałem wcześniej i powinny być ok, tym bardziej, że tak jak pisałem - z kratki nawiewu przy drzwiach leci gorące powietrze.
Zastanawia mnie jeszcze fakt grzania pomimo temp. wyższej niż zadana na klimatroniku i wartościach na czujnikach (deska i podsufitka) powyżej zadanej. Nie dotarłem jeszcze do czujnika w okolicy pedałów - nie wiem czy tam jakiś jest ?

Jeszcze raz dzięki i ewentualnie do soboty.
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2016-10-20, 06:29   

tylko czujniki temperatury masz w podsufitce i w panelu klimatronika



Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Placek 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 5
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-10-22, 15:06   

SenatorS8 napisał/a:
V71 to pierwsza klapa w calym ukladzie wentylacyjnym.

Rzeczywiście - to była ta klapa - wymieniłem cały nastawnik i jest ok (zamyka się, otwiera i nie ma już błędu).
Niestety problem odnośnie braku ciepła w nawiewach na szybę po lewej stronie i na szybę boczną oraz na nogi i z środkowej kratki po lewej pozostał.
Po wykonaniu adaptacji VAG nie widzi żadnych błędów a ciepło po stronie kierowcy leci tylko z dwóch nawiewów przy drzwiach - reszta strony jest zimna.
Zawory sprawdzone, pompa też - wszystko ok.
Dodatkowo po odpięciu czujnika w podsufitce - VAG nie rejestruje żadnego błędu. Dodam, że mam dostęp u kolegi tylko do takiego podstawowego VAG-a.

Ma ktoś jakiś pomysł ??? Może ktoś podpowie jakieś profesjonalne urządzenie ???

[ Dodano: 2016-10-23, 01:39 ]
Witam ponownie - dzisiaj przed chwilą zdarzyła się dziwna rzecz. Przy temp. na zewnątrz +1,5 st. C problemu jakby nie było - pojawiło się ciepło z wszystkich nawiewów - poza nawiewem przy drzwiach który wcześniej po stronie kierowcy jako jedyny grzał - jak reszta zaczęła grzać to nawiewy przy drzwiach przestały praktycznie dmuchać - klimatronik na AUTO, 6 kresek na sile nawiewu a z tych właśnie kratek jakby było na 1. Radość jednak nie trwała długo - po przejechaniu kilkunastu km wróciło do stanu poprzedniego. Odnoszę wrażenie, że coś, gdzieś nie łączy.
Dodatkowo przestały działać włączniki świateł przeciwmgielnych i halogenów (podświetlenie przycisków działa natomiast po wciśnięciu nie zapalają się światła i nie zaświeca się kontrolka na przycisku. Wtyczki do przycisków i gniazda w przyciskach stan idealny. Przewody w oryginalnym oplocie. Nigdzie nie widać, żeby była gdziekolwiek grzebana instalacja albo, żeby były jakieś zaśniedziałe elementy. Wewnątrz auta nigdzie nie ma wilgoci.
Pytanie od czego zacząć sprawdzanie fizyczne połączeń tak, by od razu nie rozbierać całej deski. Podejrzewam, że gdzieś jakaś masa.
Tylko od czego zacząć ???
 
 
Mariano 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 37
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: 2016-10-25, 09:25   

A na postoju jak już przejedziesz chwilę siła nawiewu na maxa i dmucha powietrze ? Spróbuj jeszcze wyciągnąć bezpiecznik w środkowym rzędzie 3 lub 4 gniazdo od przodu auta a pierwszy bezpiecznik który jest włożony(u mnie pierwsze gniazda są puste) i zobaczysz czy będzie leciało wszędzie ciepło czy nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.