Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] klimatronik - Wieje ciepłem na nogi  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-03, 15:06   [D2 01 4.2PB/LPG ] klimatronik - Wieje ciepłem na nogi

Ktoś miał taki przypadek. ??

Podczas jazdy rzuca ciepłem na nogi, ale nie jednostajnie. Jak dostanie w palnik to więcej ciepła wypuści. <bezradny>

Na tył z tunelu generalnie leci ciepłe powietrze cały czas (cieplejsze niż nawiewów przy słupkach).

Ostatnio wymieniałem cewki na elektrozaworach. Oporność jest ich prawidłowa ok 18 Ω.

Obserowowałem ich pracę, i przy ustawieniu na low, one reagują, zamykają, ale ten zawór mogę spokojnie jeszcze wcisnać npo śrubokrętem. Tak samo było na starych, może ciut gorzej (oporność 20Ω) . Opór sprężyn na tych zaworach jest taki sam jak z zestawu na podmianę.

Co może być przyczyną ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-09-06, 20:25   

Lechu napisał/a:
Co może być przyczyną ?
Zapewne któryś z silniczków sterowania temperaturą a jest ich chyba ze 12 <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-07, 12:51   

Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów

W grupie 014 podejrzałem temperatury czujników po postoju 5 h

25° 25° 28° 29°

widzę, że te przy nogach mają większą temp. <bezradny>

[ Dodano: 2018-09-07, 20:47 ]
Potestowałem troszkę.

Napięcie jakie idzie na elektrozawory a dokładniej cewki to 13,1 - 13,4 V

Przy włączonej klimatyzacji temp z czujników na nogi to 7 i 8°, jak wcisnę gaz i obroty dojdą do 3,5 czy 4 tys to temp rosną, ale różnie
z lewej urośnie do 12 a po prawej do 18 . Jest z tym różnie, czasami temp po którejś stronie pójdzie do 28 ° i robi się parówa w aucie.

I z tunelu środkowego na tył leci cieplejsze praktycznie zawsze.
<bezradny>
<boisie>
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-09-07, 23:18   

A ciekawe w jakim stanie są gabkowe uszczeleczki na klapkach, może jest przerwa i nie domyka jak trzeba
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-08, 11:36   

Co jeszcze zauważyłem, że mimo iż ustawie taka samą temp co jest na zewnątrz, przy wyłączonej klimie, to i tak w aucie jest cieplej i bardziej parno niż na zewnątrz.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-09-10, 20:07   

Lechu napisał/a:
Wykonałem test test/adaptację z grupy 001 , było słychać pracę silników. 0 błędów
Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-10, 20:38   

Dzisiaj jeździłem bez klimy i wychodzi, że jest jednak inaczej, nie rzuca ciepłem <bezradny> Z tylnego tunelu leci tak samo chłodne jak z kratek bocznych . Ciężko to rozgryźć

<bezradny>


danishow napisał/a:
Niekoniecznie będą błędy jak któryś z silniczków jest uszkodzony, u mnie też nie było żadnego błędu podczas adaptacji, która przechodziła bez żadnego ale.
Czasem jednak było słychać, jak któryś z ów silniczków tak jakby pukał ...wymieniłem dwie hałasujące sztuki i było po problemie.


Tylko u mnie nic takiego nie słychać, można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-09-10, 20:46   

Lechu napisał/a:
można jakos każdy silniczek przetestować
Można na stole ale wydłubanie silniczków w celach testowych to nie lada wyzwanie, dwa ...no może cztery sztuki wyciągniesz w miarę łatwo ale reszta doprowadzi cię do szału <cicho>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-09-10, 20:59   

Chodzi o te, które się ewentualnie nie zamykają, bo przy włączonej klimie mi puszcza cieplo, chociaż czy to może być wina którejś klapy ? <hmm>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-09-10, 21:12   

Lechu napisał/a:
chociaż czy to może być wina którejś klapy ?
A klapy czym są sterowane ...powietrzem? Może silniczki masz dobre a tylko jakieś cięgno pękło lub spadło <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-09-12, 22:11   

Cytat:
chociaż czy to może być wina którejś klapy ?

trzeba zrobić test elementów VCDS-em jeśli pokaże się błąd to wymienić silniczek, jeśli błędu nie ma to spadło cięgno i klapa ni dzieła a silnik chodzi.

[ Dodano: 2018-09-12, 22:12 ]
Cytat:
można jakos każdy silniczek przetestować, będzie słychać czy pracuje czy nie ?

Tak, w vcds w teście elementów modułu klimatronika.
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.