Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-03, 22:08
|
|
|
tak ze 2-3 tygodnie i na mrozie |
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-03-28, 05:31
|
|
|
Witam
Trochę to trwało [praca], ale mam już auto poskładane.
Poniżej filmik jak pracuje podpora wału, faktycznie jest różnica.
Nowa podpora wału
Bicie ustało.
Co było zrobione: 3 poduszki pod mostem, 2 przeguby na wale, podpora wału, krzyżak, wyważenie wału. Wał z częściami pojechał do firmy i tam został cały złożony i wyważony.
Wszystko fajnie, ale jest jeszcze jeden problem.
W przedziale prędkości 20-30 km\h trzęsie autem. Siedząc w środku czuje się jakby całe wnętrzności człowieka latały i chciały gdzieś uciec.
Trzęsienie występuje zarówno przy przyspieszaniu, zwalnianiu na biegu 1 lub 2, zwalnianiu luzie N.
Pytanie takie, czy mogli źle wyważyć wał bo do tego tylko mogę się przyczepić?
Myślałem, że źle wyważony wał będzie dawał wibracje przy wyższych prędkościach. Wczoraj pocisnąłem autem i tak od 50 do 200 km/h już nie czuć tej wibracji. |
_________________
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-03-28, 07:27
|
|
|
Wczoraj był na podnośniku. W sumie ja siedziałem w środku to za wiele nie widziałem, ale napiszę co powiedział mechanik.
Wszystkie koła nie kręciły się. Jak mówił to kręciły się na przemian. Np. prawy tył i lewy przód.
Jak siedziałem w środku to czułem szarpanie skrzyni biegów.
Wyłączenie ESP nic nie wniosło do sprawy. Zauważyłem jeszcze, że w momencie szarpania skrzyni, lampki na desce przygasały.
Szarpanie było całkowicie inne niż podczas jazdy. Wyglądało to tak jakby skrzynia załączała i wyłączała tył.
Czy auto na podnośniku i z włączonym D powinno kręcić wszystkimi kołami?
Mała poprawka po telefonie do mechanika.
Gdy wyłączyłem ESP to z tyłu oba koła się kręciły. Szarpnięcia skrzyni można było odczuć tak jakby przełączała napęd w przednim napędzie raz na lewe raz na prawe koło. Wtedy też przygasały lamki na zegarach. Tak jakby ESP działało dalej. |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-03-28, 08:55
|
|
|
ARC napisał/a: |
Gdy wyłączyłem ESP to z tyłu oba koła się kręciły. Szarpnięcia skrzyni można było odczuć tak jakby przełączała napęd w przednim napędzie raz na lewe raz na prawe koło. Wtedy też przygasały lamki na zegarach. Tak jakby ESP działało dalej. |
Ale dalej działa EDS(EDL) czyli pompa ABS wyhamowuje koła które kręcą się szybciej.
działa to do 50-70km/h
Stąd też przygasanie lampki w momencie załaczenia silnika pompy ABS |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-03-28, 09:08
|
|
|
Czyli auto na podnośnik i przekroczyć 70 km\h? Trochę się boje takiego eksperymentu.
Jak był na podnośniku to wywnioskowałem, że prędkościomierz podłączony jest pod czujnik z jednego koła. Jak to koło nie było hamowane to pokazywał prędkość, jak drugie to wskazówka leżała na zero.
Na podnośniku może czułem jak EDS wyhamowuje te koła a nie szarpania skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-03-28, 16:22
|
|
|
Z tego co się orientuje to bezpiecznik od pompy ABS jest w bagażniku nad aku 60A, chyba?
Ale tak myślę i myślę, co ja zrobiłem. Wymieniłem wał i poduszki, czyli wszystko się usztywniło. I od tego by most szarpał? Coś mi mówi, że wał tak tarmosi.
No nic spróbuje na podnośniku zobaczymy to pokażą testy. |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-03-29, 13:19
|
|
|
U mnie po wyjęciu bezpiecznika od ABS tego w nogach pasażera (tam są chyba 2 od ABS nie pamiętam) Tiptronic nie działa na D wszystko jest ok
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-03-29, 20:21
|
|
|
tylko w polifcie jest inaczej |
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-03-30, 06:35
|
|
|
Wczoraj z wieczora byłem na podnośniku.
Bezpiecznik wyciągnąłem ten główny od pompy ABS, ten o którym wspominałem 60A. Znajduje się on w bagażniku w skrzynce nad akumulatorem. Pompa nie działała.
No i teraz testy.
Auto ruszyło na dwa boczne prawe koła. Lewe tylne nie ruszało, dopiero po przytrzymaniu prawego poszło do przodu.
Drgania były wyczuwalne z kołami jak i bez kół.
Stojąc pod autem nie zauważyłem aby wał jakoś dziwnie pracował. Wizualnie nie wychwyciłem żadnych drgań.
Tak sobie teraz myślę, bo tydzień przed "remontem" wału wymieniłem olej w moście. Nalałem MOBILa SAE 75W-90.
W sumie po wymianie oleju zrobiłem może 200 km, ale przed zwaleniem wału nie czułem tego typu drgań. Po założeniu wału od razu one występowały.
Mechanik stwierdził, że drgań nie było przed regeneracją wału więc to musi być wał.
Może któryś z nowych przegubów jest walnięty.
Wczoraj jak jeździłem to auto trzęsie w przedziale od 20-60 km\h gdzie w od 20-30 to jest bardzo mocno wyczuwalne. Powyżej prędkości 60 jest ok.
[ Dodano: 2018-04-05, 20:33 ]
Chyba znalazłem problem.
Łozysko od półosi mostu chyba się rozpada. Ma duże luzy góra dół.
Wcześniej, na próbach nie było luzu.
Przejrzalem forum i wyczytałem, że występowały trzy rodzaje mostu?
Na swoim mam napisane od spodu EUS 070601. To oatatnie to chyba data.
Rozumiem, że muszę szukać mostu EUS? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-06, 19:00
|
|
|
albo o podobnym przełożeniu
jakby co to nawet pewnie mam |
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-04-10, 20:39
|
|
|
Dzięki Pepi, ale już mam ogarnięty most. Leży i czeka.
W tym tygodniu przekładka.
[ Dodano: 2018-04-12, 07:53 ]
Jestem po przełożeniu mostu.
No i klapa, jak były drgania przy 20-30 km/h tak zostały.
Już nie wiem co mam sprawdzać. Łożyska w kołach? Skrzynia? Przeguby?
Mam jeszcze jedno pytanie czy źle przykręcona podpora wału mogła by powodować jakiekolwiek drgania przy tak małej prędkości? Może tutaj popełniłem jakiś błąd. No chyba, że coś jest nie tak z tym wałem.
Powoli mam już dość. Chyba będę jeździł, aż coś się poważnie rozkraczy i wtedy będę wiedział co. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-04-12, 09:41
|
|
|
Przejedź się na N z tą prędkością i zobacz czy są drgania. |
_________________
|
|
|
|
|
|