Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB/LPG ] Szarpanie tyłu  
Autor Wiadomość
ARC 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2018-04-12, 10:01   

Przy tej prędkości 20-30 km/h czy na biegu N czy 1 czy 2 są drgania.

Regenerowałem wał [nowe przeguby, podpora, krzyżak, wyważenie, poduszki mostu], po tym zaczął drgać przy tej prędkości.
Po analizach zauważyłem że most ma luzy na półosi. Prawdopodobnie łożysko padło. Wymieniłem most w przekonaniu, że to jest przyczyna drgań ale niestety nic to nie pomogło.

I tak myślę czy może podpora będzie źle przymocowana, nie wiem może pod złym kontem.
_________________

 
 
mahoney99 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 73
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2018-04-12, 21:42   

popusc podporę,nastepnie,"przejedz" sie na podnośniku kawałek,dokrec podporę tak jak sie ustawiła sama.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-04-12, 21:49   

Podpora to nie ma się ustawiać sama tylko trzeba wał ustawić prostoliniowo stosując odpowiednie podkładki pod podporę.
Były o tym wątki, są nawet foty "urządzeń" do prostoliniowego ustawiania wału.
To koniecznie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-13, 05:24   

w automacie jest tak bardziej z boku :]
w manualu wychodzi bardziej na środku
Przy pierwszym aucie pomyślałem że auto po dzwonie ale po przekładce się wyprostowało :]

:]
 
 
ARC 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2018-04-13, 07:00   

Znalazłem na forum ten przyrząd
Link do tematu

Postaram się w pierwszej kolejności poluzować podporę, przejechać się kawałek i przykręcić z powrotem. Jak to nie pomoże to przykręcę podporę np niżej, wyżej i zobaczę czy te drgania się przesuną w inny zakres prędkości.
Po prostu zobaczę czy są jakiekolwiek różnice przy przestawieniu podpory.
Następnym krokiem będzie budowa przyrządu.

Dam radę dojść do podpory nie zwalając wydechu?

[ Dodano: 2018-04-16, 06:47 ]
Jestem po testach z podporą wału.

Odpowiem na moje pytanie. Aby dojąć do podpory wału należy wypiąć układ wydechowy z gumowych zaczepów i opuścić. Wtedy łatwiej da się zdemontować osłony termiczne. Po demontażu osłon podpora jest już w zasięgu ręki.

Na 100% przyczyną moich drgań w przedziale 20-30km/h było złe ustawienie podpory.

Auto było na podnośniku chyba z 7 razy podnoszone i opuszczane. Próbowałem wszelkich możliwości, podpora w lewo, podpora w prawo, podpora w dół, a okazało się że podpora musi iść w górę. Oryginale, grube podkładki, które były podłożone przy podporze okazały się za grube. W rezultacie nowe podkładki stanowią 1/4 grubości oryginalnych.
Teraz przy prędkości 20-30 km/h nie czuć żadnych drgań, lecz pojawiają się tak przy 80 km/h lecz są one bardzo mało wyczuwalne.
Tak czy siak będę chciał zbudować wyżej wspomniany przyrząd i ustawić wał idealnie prosto.

Dziękuję wszystkim zaangażowanych w temat <brawo>

Najważniejsze że sprawa się wyjaśniła i teraz jest super <chura>
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-16, 09:53   

wał masz do wyważenia jak ci bije od 80 :>
życie i tyle
 
 
ARC 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2018-04-16, 10:05   

Wał był wyważany, pytanie czy to zrobili dobrze.
Tylko, że bije [bije to zbyt mocne słowo, bardziej drży ] w okolicy 80 km/h. Przy niższych i wyższych już nic nie bije.

Zrobię ten przyrząd, ustawie dokładnie podporę i zobaczymy.
_________________

 
 
mahoney99 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 73
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2018-04-17, 14:15   

sprawdz czy przegub na wale pracuje z takim samym oporem w calym zakresie.u mnie nie bylo zadnych luzow a przegub jak sie go recznie obracalo to w pewnym zakresie choidzil jakby ciezej.skutekiem byly wibracje 80-120
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.