Autor |
Wiadomość |
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-04-12, 10:01
|
|
|
Przy tej prędkości 20-30 km/h czy na biegu N czy 1 czy 2 są drgania.
Regenerowałem wał [nowe przeguby, podpora, krzyżak, wyważenie, poduszki mostu], po tym zaczął drgać przy tej prędkości.
Po analizach zauważyłem że most ma luzy na półosi. Prawdopodobnie łożysko padło. Wymieniłem most w przekonaniu, że to jest przyczyna drgań ale niestety nic to nie pomogło.
I tak myślę czy może podpora będzie źle przymocowana, nie wiem może pod złym kontem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:42
|
|
|
popusc podporę,nastepnie,"przejedz" sie na podnośniku kawałek,dokrec podporę tak jak sie ustawiła sama. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:49
|
|
|
Podpora to nie ma się ustawiać sama tylko trzeba wał ustawić prostoliniowo stosując odpowiednie podkładki pod podporę.
Były o tym wątki, są nawet foty "urządzeń" do prostoliniowego ustawiania wału.
To koniecznie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-13, 05:24
|
|
|
w automacie jest tak bardziej z boku
w manualu wychodzi bardziej na środku
Przy pierwszym aucie pomyślałem że auto po dzwonie ale po przekładce się wyprostowało
|
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-04-13, 07:00
|
|
|
Znalazłem na forum ten przyrząd
Link do tematu
Postaram się w pierwszej kolejności poluzować podporę, przejechać się kawałek i przykręcić z powrotem. Jak to nie pomoże to przykręcę podporę np niżej, wyżej i zobaczę czy te drgania się przesuną w inny zakres prędkości.
Po prostu zobaczę czy są jakiekolwiek różnice przy przestawieniu podpory.
Następnym krokiem będzie budowa przyrządu.
Dam radę dojść do podpory nie zwalając wydechu?
[ Dodano: 2018-04-16, 06:47 ]
Jestem po testach z podporą wału.
Odpowiem na moje pytanie. Aby dojąć do podpory wału należy wypiąć układ wydechowy z gumowych zaczepów i opuścić. Wtedy łatwiej da się zdemontować osłony termiczne. Po demontażu osłon podpora jest już w zasięgu ręki.
Na 100% przyczyną moich drgań w przedziale 20-30km/h było złe ustawienie podpory.
Auto było na podnośniku chyba z 7 razy podnoszone i opuszczane. Próbowałem wszelkich możliwości, podpora w lewo, podpora w prawo, podpora w dół, a okazało się że podpora musi iść w górę. Oryginale, grube podkładki, które były podłożone przy podporze okazały się za grube. W rezultacie nowe podkładki stanowią 1/4 grubości oryginalnych.
Teraz przy prędkości 20-30 km/h nie czuć żadnych drgań, lecz pojawiają się tak przy 80 km/h lecz są one bardzo mało wyczuwalne.
Tak czy siak będę chciał zbudować wyżej wspomniany przyrząd i ustawić wał idealnie prosto.
Dziękuję wszystkim zaangażowanych w temat
Najważniejsze że sprawa się wyjaśniła i teraz jest super |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-04-16, 09:53
|
|
|
wał masz do wyważenia jak ci bije od 80
życie i tyle |
|
|
|
|
|
|
|
ARC
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 23 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2018-04-16, 10:05
|
|
|
Wał był wyważany, pytanie czy to zrobili dobrze.
Tylko, że bije [bije to zbyt mocne słowo, bardziej drży ] w okolicy 80 km/h. Przy niższych i wyższych już nic nie bije.
Zrobię ten przyrząd, ustawie dokładnie podporę i zobaczymy. |
_________________
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2018-04-17, 14:15
|
|
|
sprawdz czy przegub na wale pracuje z takim samym oporem w calym zakresie.u mnie nie bylo zadnych luzow a przegub jak sie go recznie obracalo to w pewnym zakresie choidzil jakby ciezej.skutekiem byly wibracje 80-120 |
|
|
|
|
|
|
|
|