Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-07-23, 11:50 [D2 00 4.2PB/LPG
] Czyszczenie kolektora ssącego
|
|
|
Witam. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego. Czy w naszych silnikach 4.2 gromadzi się dużo nagaru w kolektorze ssącym oraz czy jest sens go wogule czyścić ? Z góry dziękuje za odp. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-23, 11:54
|
|
|
To nie FSI więc jako takiego nagaru w ilościach przesadnych nie gromadzi ale....potrafia sie zapiekac klapki i luzowac takie małe śrubki w środku więc jeżeli masz checi to rozłup go i po prostu zrób mu serwis |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-23, 11:58
|
|
|
zalezy od oleju na ktorym auto jezdzilo ..., zobacz czy gruchy ci dzialaja najpierw |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-23, 12:26
|
|
|
Gruchy to jeszcze nie katastrofa bo na spocie to sie da zrobić |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-07-23, 13:10
|
|
|
Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu. Gruszki chodzą bez problemu. Olej to motul 8100 xcess 5w40. Dzięki za odp koledzy |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-07-23, 15:50
|
|
|
przerost formy nad treścią ale kto bogatemu zabroni |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-07-23, 18:32
|
|
|
Warto rozkręcić i te małe śrubki w środku dokręcić. W moim jak robiłem wkrętki to wszystkie były luźne ale 2 górne ekstremalnie Kupiłem na zapas 2 górne części kolektora i w nich też były poluzowane więc to nie losowość przypadku.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-24, 00:50
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Tak wiem, że w fsi jest to duży problem, jednak po 15 latach w zwykłym silniku też pewnie troche się gromadzi syfu. |
Pewnikiem sporo zależy od oleju ale FSI to "kopalnia węgla brunatnego"
Tu fotki jakiegoś jednego 4.2FSI co na zegarach miał jakieś 320kkm.
Nie wiem czy ktoś to kiedyś wcześniej czyścił - ja tego nie ruszałem bo z innym tematem to do mnie przyjechało ale ciekawie wyszła kompresja jak na tak zasyfione zawory: 15*12*13,5*15,5*13,5*7,5*14*14
Jeżeli ktoś ma coś takiego również w silniku MPI to szczerze współczuję.
Kilka dni temu rozbierałem właśnie kolektor w jednym klubowym 4.2MPI - jutro wstawię fotki jak tam było czysto |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-07-24, 15:51
|
|
|
Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-24, 19:27
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Czyli Twoim zdaniem warto go wyczyścić? |
O ile jest zasyfiony jak ten powyżej z 4.2FSI to tak.
A poniżej inny kolektor dolotowy który obiecałem - tu klubowe 4.2MPI i zdjęcia zrobione przed czyszczeniem więc jak widać czyścić nie było zbytnio co
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Przemcioo
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: A6 C6
Wiek: 30 Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-07-28, 13:21
|
|
|
FOSS, Ile nalotu ten kolektor ma z MPI? Ladnie to wygląda a podejrzewam, że z 300 trzaśnięte ? |
|
|
|
|
|
|
|
jkliman
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: gnu
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: a8d3
Dołączył: 06 Lis 2018 Posty: 11 Skąd: Recz
|
Wysłany: 2018-12-10, 17:44
|
|
|
Orientuje się ktoś gdzie można zdobyć osłony osi klapek/przekładki z tworzywa do 4.2mpi bfm? Na focie od FOSSA widać takie jasne, białe. Rozebrałem kolektor do czyszczenia i te przekładki sprawiają wrażenie zużytych, stwardniałych, mają nadmierny luz na osiach oraz mocowaniach do obudowy. Grzechoczą i wyglądają jakby się miały zaraz rozpaść. |
|
|
|
|
|