|
Autor |
Wiadomość |
JaKs160
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 d2
Dołączył: 28 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2021-10-28, 15:59 [D2 ALL
] Swap automatu na manual
|
|
|
Witam a wiec chciałbym zmienić skrzynie automatyczna na manualna w D2 4.2 abz i tu mam pytanie posiadając komplet części z s8 manual wszystko pasuje ? Głównie chodzi o koło zamachowe . |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-28, 17:30
|
|
|
Automat masz cztero czy pięciobiegowy?
Jak zamach masz na 10 śrub, to pasuje. Trzeba tylko z wału wyciągnąć tulejkę na której opierał się konwerter. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
JaKs160
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 d2
Dołączył: 28 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2021-10-28, 18:53
|
|
|
Cztero, a były inne koła w s8 niż na 10 śrub ? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-28, 19:36
|
|
|
W polifcie były na 8 śrub, w preFL na 10, nie pisałeś, z jakiego masz części, więc wolałem doprecyzować
Przy skrzyni czterobiegowej inna jest część tunelu pod wybierakiem. Można przespawać tę część z wersji pięciobiegowej, lub wyciąć nową dziurę i dorobić stelaż pod wybierak. Pod linkiem masz kilka fotek z adapterem
https://www.mediafire.com...ed5mu5fl/shared
A tu jeszcze fotki gościa, co przekładał blachę tunelu z 5HP
https://www.mediafire.com...h0mpz/tunel_5HP
Wieszaki wydechu pod skrzynią też nie pasują, manual miał w innym miejscu mocowania. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
JaKs160
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 d2
Dołączył: 28 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2021-10-29, 08:15
|
|
|
Dzięki za informacje, przydadzą się . Jak jeszcze coś wiesz to śmiało możesz opisać każda pomoc na wagę złota |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-10-29, 20:42
|
|
|
Poduszki skrzyni mogą zostać z automatu. Rozrusznik i tylny dyfer (CGV) też.
W miejsce stałej tulei w wale korbowym trzeba wcisnąć łożysko igiełkowe (tu poprawka, koło z S8 ma w sobie miejsce na łożysko igiełkowe). Jak masz możliwość, to śruby do skręcenia skrzyni z silnikiem też bierz w komplecie, bo z automatu ze 2 może da się zastosować.
Silnik trzeba podwiesić, a sanki popuścić na tylnych śrubach. Zdemontuj przed tym przednią poduszkę silnika, tę przy chłodnicy, bo inaczej się zerwie.
W automacie rozrusznik dostaje napięcie dopiero jak się wciśnie hamulec, steruje tym sterownik skrzyni. Po swapie przekaźnik, który za to odpowiada trzeba zastąpić zworą z kabla.
Przewody od czujnika wstecznego można podpiąć albo do wtyczki po selektorze biegów przy skrzyni, albo pociągnąć do kostki po przekaźniku rozrusznika.
ABZ pojedzie na ECU z S8, ale będzie przylany. Na ECU z automatu z kolei może podbijać obroty przy wysprzęglaniu.
W necie da się znaleźć info, żeby zostawić sterownik skrzyni i selektor biegów w pozycji D. U mnie nie było żadnej różnicy czy TCU było wpięte czy nie i w jakiej pozycji był selektor biegów. Jeździło tak samo i podbijało o ok. 200 obr/min przy wysprzęglaniu.
Reszta to czysta mechanika i jak to w VAG-u, klocki lego. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |