Autor |
Wiadomość |
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-07-24, 05:52
|
|
|
scooby a sprawdzałeś czy wiatrak elektryczny działa? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-07-28, 09:10
|
|
|
Panowie czy na VAG-u można sprawdzić wentylator klimy, a bardziej czy można sprawdzić każdy z biegów, mam podobny problem co koledzy wyżej przy klimie i korku temp. zaczyna lekko rosnąć i mam wrażenie że to wina wentylatora - działa na jednym biegu.
W ubiegłym roku tego problemu nie miałem ale jak wentylator włączył wyższy bieg a stałem w korku to od razu to odczuwałem bo wentylator miał bicie i lekko chodziła cała buda, w tym sezonie budą jeszcze mi nie telepało
I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90* |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-28, 11:39
|
|
|
tomi5 napisał/a: |
I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90* |
U mnie potrafi sie nieznacznie podnieśc ale nie aż o 10-20st i po odpaleniu się obniża. |
|
|
|
|
scooby
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 26 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 2012-07-28, 17:47
|
|
|
umnie po zgaszeniu i po chwili po odpaleniu mam nawet 115 stopni, ale zbije na 105 i tak juz stoi cały czas, mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian, tak samo pokazuje wysoką temperaturę, w zbiorniczku temperatura nie jest az tak wysoka, śmiało można włozyc palec do zbiorniczka bez obawy poparzenia, tak więc myslę ze wszystko jest ok pozatym ze wskazówa mi przekłamuje
[ Dodano: 2012-07-28, 18:49 ]
" pioter " wiatrak elektryczny działa, ale non stop chodzi na pierwszym biegu, nawet jak po nocy odpale zimny silnik, jak wskoczy na teperaturę 110 stopni wtedy słychać jak załącza sie drugi bieg wentylatora i zbija temperaturę na 105 stopni i tak trzyma juz cały czas, delikatne wachania się zdarzają w dół albo w góre |
_________________ scooby |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-07-28, 21:17
|
|
|
czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-07-29, 08:07
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat. |
Moje visco działa, wentylator włącza się po włączeniu klimy, i bez klimy po chwili stania w korku włącza się, podejrzewam że wentylator nie przechodzi na kolejne biegi. Można jakoś sprawdzić czy wentylator chodzi na każdym biegu, podłączając go na krótko będzie chodził na pierwszym biegu czy ostatnim najwyższym?? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-29, 08:41
|
|
|
kolego jesli masz rzeczywistą temperaturę ponad 90 to wentylator klimy powinien zasuwać na pełnych obrotach co słychać bardzo wyraźnie. U mnie steruje nim czujnik przy chłodnicy.ty masz chyba tak samo. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-07-29, 11:43
|
|
|
No właśnie Ja odnoszę wrażenie że mój wentylator chodzi tak samo, czy odpalę auto zimne i włącze klimę czy w momencie kiedy przekracza 90* charakterystyka pracy się nie zmienia. Tym bardziej tak jak pisałem wyżej w tamtym roku jak włączal mi się wyższy bieg na wentylatorze to wpadał w wibracje aż było to czuć na całej budzie. Teraz nie wiem czy to wina wentylatora czy może jakiegoś przekaźnika który nie włacza wyższych biegów przy odpowiedniej temp. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-03, 10:41
|
|
|
Odgrzebuje.
Wczoraj ciepło wręcz upalnie. Temperatura zewnętrzna 33 stopnie.
Stojąc na postoju czekałem na pasażera i chłodziłem się w autku. Aż tu nagle taki widok:
Stało się to może po postoju około 30min.
Wisko chodzi prawidłowo po dodaniu gazu robi się harmider pod maską, wiatrak klimy pracuje. Ale co mnie zdziwiło to pracuje tylko na pierwszym biegu.
W A4 wybranki podczas większych upałów wiatrak od razu wskakuje na drugi bieg.
Chłodnica przemyta z syfu i przedmuchana. Zazwyczaj przy niższych temperaturach wskazówka stoi w pionie.
Co może być przyczyną braku pracy wentylatora na drugim biegu ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-03, 20:40
|
|
|
Czujnik nie załącza? U mnie zasuwa az huczy. Od dawna nie widziałem takiej wskazówki a visco dawno siedzi. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-03, 20:45
|
|
|
No własnie pierwszy bieg pracuje, a drugi ni pierona. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-03, 20:47
|
|
|
Czujnik w chłodnicy może ma zadyszke-jak sie nie myle to on załącza na drugi bieg. |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-08-04, 06:14
|
|
|
drugi bieg zalacza licznik
W testach funkcji licznika VAG-iem gdy sie sprawdza jednym z elementow jest wlasnie zalaczenie wiatraka na 2 bieg.
Pozatym 2 bieg zalacza sie przy 110st.Spraktykowalem to w opisywanej sytuacji kilka dni temu gdy w miescie i 30 st na klimie nie przyuwazylem temp i wlasnie powedrowala na 110 st.Zapewniam ze wiatrak wtedy chodzil na 2 biegu.
Wczoraj wrocilem z trasy 1000km.Problemow z autem zadnych (chyba mam ograniete w tym aucie wszystko co by sie moglo popsuc)
W trakcie powrotu po wjezdzie do Warszawy i ujzeniu poteznych 30 st na wlaczonej klimie wskazowka powedrowala ponad 90 tak do niecalych 100.Klima zgaszona ,auto sie schlodzilo.Wczesniej na trasie jak wryte stoi na 90.Po opuszczeniu Warszawy temp. zewnetrza tylko wzrastala i osiagnela 37st.I teraz zaobserwowalem ciekawe zjawisko.Jak klime zgasilem to wryte 90 st ma silnik.Po zalaczeniu klimy i przy predkosci ponizej 70 temperatura silnika sie podnosi.Wraca do 90 przy predkosci 110 jednak po przekroczeniu 140 znow sie podnosi.
Wniosek.Wiatrak chinski musi wyjsc z auta i ma trafic porzadny samochodowy bo nie ma takiego przeplywu powietrza by utrzymac stala temp silnika |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|