Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 4.2PB ] Temperatura na postoju powyżej 90st.C  
Autor Wiadomość
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-24, 05:52   

scooby a sprawdzałeś czy wiatrak elektryczny działa?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-28, 09:10   

Panowie czy na VAG-u można sprawdzić wentylator klimy, a bardziej czy można sprawdzić każdy z biegów, mam podobny problem co koledzy wyżej przy klimie i korku temp. zaczyna lekko rosnąć i mam wrażenie że to wina wentylatora - działa na jednym biegu.

W ubiegłym roku tego problemu nie miałem ale jak wentylator włączył wyższy bieg a stałem w korku to od razu to odczuwałem bo wentylator miał bicie i lekko chodziła cała buda, w tym sezonie budą jeszcze mi nie telepało :)

I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-28, 11:39   

tomi5 napisał/a:

I jeszcze jedna prośba sprawdźcie u siebie czy: po 5 minutowym postoju gdy auto wczesniej pracowało z włączoną klimatyzacją, po przekręceniu kluczyka na zapłon temp. jest równa 90* , czy wyższa. U mnie jest wyższa 100-110* ale po odpaleniu auta zaraz wraca na 90*

U mnie potrafi sie nieznacznie podnieśc ale nie aż o 10-20st i po odpaleniu się obniża.
 
 
scooby 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 26
Skąd: Łapy
Wysłany: 2012-07-28, 17:47   

umnie po zgaszeniu i po chwili po odpaleniu mam nawet 115 stopni, ale zbije na 105 i tak juz stoi cały czas, mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian, tak samo pokazuje wysoką temperaturę, w zbiorniczku temperatura nie jest az tak wysoka, śmiało można włozyc palec do zbiorniczka bez obawy poparzenia, tak więc myslę ze wszystko jest ok pozatym ze wskazówa mi przekłamuje

[ Dodano: 2012-07-28, 18:49 ]
" pioter " wiatrak elektryczny działa, ale non stop chodzi na pierwszym biegu, nawet jak po nocy odpale zimny silnik, jak wskoczy na teperaturę 110 stopni wtedy słychać jak załącza sie drugi bieg wentylatora i zbija temperaturę na 105 stopni i tak trzyma juz cały czas, delikatne wachania się zdarzają w dół albo w góre
_________________
scooby
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-07-28, 20:15   

scooby napisał/a:
mysle ze któryś czujnik może jest walniety ale nikt niewie który , jeden juz wymieniłem i bez zmian,

A Vaga podłączałeś ?? Tak zgadywać to można i rok , a to nic nie da .
Może wisko padło :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-28, 21:17   

czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-29, 08:07   

szeryfisch napisał/a:
czy dziala elektryczne smiglo? Powinno odpalic od razu po zalaczeniu klimy i ma w zasadzie caly czas dzialac. Jesli elektryczny wentylator jest martwy, a visko dogorywa to silnik w korku musi sie przegrzewac... Nie czarujmy sie, te auta maja po nascie lat.


Moje visco działa, wentylator włącza się po włączeniu klimy, i bez klimy po chwili stania w korku włącza się, podejrzewam że wentylator nie przechodzi na kolejne biegi. Można jakoś sprawdzić czy wentylator chodzi na każdym biegu, podłączając go na krótko będzie chodził na pierwszym biegu czy ostatnim najwyższym??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-29, 08:41   

kolego jesli masz rzeczywistą temperaturę ponad 90 to wentylator klimy powinien zasuwać na pełnych obrotach co słychać bardzo wyraźnie. U mnie steruje nim czujnik przy chłodnicy.ty masz chyba tak samo. ;)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-07-29, 11:43   

No właśnie Ja odnoszę wrażenie że mój wentylator chodzi tak samo, czy odpalę auto zimne i włącze klimę czy w momencie kiedy przekracza 90* charakterystyka pracy się nie zmienia. Tym bardziej tak jak pisałem wyżej w tamtym roku jak włączal mi się wyższy bieg na wentylatorze to wpadał w wibracje aż było to czuć na całej budzie. Teraz nie wiem czy to wina wentylatora czy może jakiegoś przekaźnika który nie włacza wyższych biegów przy odpowiedniej temp.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-03, 10:41   

Odgrzebuje.

Wczoraj ciepło wręcz upalnie. Temperatura zewnętrzna 33 stopnie.
Stojąc na postoju czekałem na pasażera i chłodziłem się w autku. Aż tu nagle taki widok:



Stało się to może po postoju około 30min.
Wisko chodzi prawidłowo po dodaniu gazu robi się harmider pod maską, wiatrak klimy pracuje. Ale co mnie zdziwiło to pracuje tylko na pierwszym biegu.
W A4 wybranki podczas większych upałów wiatrak od razu wskakuje na drugi bieg.
Chłodnica przemyta z syfu i przedmuchana. Zazwyczaj przy niższych temperaturach wskazówka stoi w pionie.
Co może być przyczyną braku pracy wentylatora na drugim biegu ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-03, 20:40   

Czujnik nie załącza? U mnie zasuwa az huczy. Od dawna nie widziałem takiej wskazówki a visco dawno siedzi.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-03, 20:45   

No własnie pierwszy bieg pracuje, a drugi ni pierona.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-03, 20:47   

Czujnik w chłodnicy może ma zadyszke-jak sie nie myle to on załącza na drugi bieg.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-04, 06:14   

drugi bieg zalacza licznik
W testach funkcji licznika VAG-iem gdy sie sprawdza jednym z elementow jest wlasnie zalaczenie wiatraka na 2 bieg.
Pozatym 2 bieg zalacza sie przy 110st.Spraktykowalem to w opisywanej sytuacji kilka dni temu gdy w miescie i 30 st na klimie nie przyuwazylem temp i wlasnie powedrowala na 110 st.Zapewniam ze wiatrak wtedy chodzil na 2 biegu.
Wczoraj wrocilem z trasy 1000km.Problemow z autem zadnych (chyba mam ograniete w tym aucie wszystko co by sie moglo popsuc)
W trakcie powrotu po wjezdzie do Warszawy i ujzeniu poteznych 30 st na wlaczonej klimie wskazowka powedrowala ponad 90 tak do niecalych 100.Klima zgaszona ,auto sie schlodzilo.Wczesniej na trasie jak wryte stoi na 90.Po opuszczeniu Warszawy temp. zewnetrza tylko wzrastala i osiagnela 37st.I teraz zaobserwowalem ciekawe zjawisko.Jak klime zgasilem to wryte 90 st ma silnik.Po zalaczeniu klimy i przy predkosci ponizej 70 temperatura silnika sie podnosi.Wraca do 90 przy predkosci 110 jednak po przekroczeniu 140 znow sie podnosi.
Wniosek.Wiatrak chinski musi wyjsc z auta i ma trafic porzadny samochodowy bo nie ma takiego przeplywu powietrza by utrzymac stala temp silnika
 
 
Marecki 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 280
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-08-04, 09:04   

Mam u siebie ten sam objaw a wiatrak klimy i visco mam oryginalne.Niestety tak jak Damian napisał visco kończy już swój żywot <niewiem>
Póki co ani mi się śni wymieniać.Upały miną i wszystko wróci do normy.
_________________
Jazda prosto jest dość nudna, zakrętami trudna, a bokami cudna dla A8 i A6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.