Autor |
Wiadomość |
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2010-12-20, 20:35 [D2 '95 4,2 PB/LPG] Sprzęgło hydrokinetyczne (4hp24a)
|
|
|
Witam.
Mam pytanie jakie są objawy zużytego sprzęgła hydrokinetycznego?
Na 4 biegu gdy zapnie Lock up (nie wiem czy poprawnie to piszę) gdy puszczę pedał gazu auto zaczyna tak jakby bujać się w przód i tył (coś jakby nie palił na wszystkie gary).
Odczytałem dziś błędy silnika:
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY
1088 Dopasowanie mieszanki 2
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY
17915 Regulacja wolnych obrotów - dolna wartość graniczna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Niedawno wymieniłem jeden moduł zapłonowy oraz świece. Czy wina to kończącego się sprzęgła czy może czegoś innego np. przepływomierza ? Oglądałem w Vagu w blokach pomiarowych pomiary sond i przepływomierza ale nie znam się na tym czy wskazania są dobre.
Proszę o jakieś sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-12-20, 20:56
|
|
|
Błędy raczej są związane z instalacją LPG. Napisz czy występuje to zarówno na PB jak i na LPG? Te błędy są związane raczej z mieszanką paliwową czyli można też wziąć pod uwagę przepływomierz, sondy, jak i przepustnicę. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2010-12-20, 20:58
|
|
|
Tak występuje to zarówno na PB jak i gazie. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-12-20, 21:05
|
|
|
Może ecu silnika nałapało błędów? Spróbuj wyłączyć na jakiś czas instalację LPG i pojeździj na samej benie. To najszybsze wykluczenie usterek. Postaraj się wykasować najpierw wszystkie błędy. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2010-12-20, 21:09
|
|
|
Ok jutro pojeżdżę na samej benzynie i dam znać jakie efekty. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-21, 12:44
|
|
|
WhiteDevil napisał/a: | 17915 Regulacja wolnych obrotów - dolna wartość graniczna |
mnie to wygląda, że masz lewe powierze w układzie, posprawdzaj wszelkie podciśnienia |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
Wysłany: 2010-12-21, 16:36
|
|
|
Witam.
Dzisiaj pojeździłem trochę na benzynie i wydaje mi się że na benzynie czuć te bujanie słabiej. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-22, 23:29
|
|
|
no jesli miałeś regulowany kiedyś wcześniej LPG gdy już coś kulało na PB to to nic nie da że pojeździsz na benzynie. Zasada od zawsze jest ta sama. By móc mieć LPG należy doprowadzić do ładu auto na benzynie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
|