Autor |
Wiadomość |
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-18, 07:10 [D2 97 4.2PB/LPG
] Wypada zaplon - na VAGu brak bledo
|
|
|
Problem jest strasznie slaby, bo VAG bledow nie wyrzuca. Znaczy za pierwszym razem wyrzucil wypadanie zaplonu sporadyczne na cylindrach 5, 6, 7 i 8. Swiece sa nowe, maja moze ze 2tys przejechane. Cewki zamienilem miejscami 7-->1, 8-->2, zeby sprawdzic czy cos sie przeniesie no i zaplon nadal wypada (na LPG bardziej niz na PB. LPG mocno czuc, PB tak delikatnie), ale bledow brak moduly wykluczylem, bo one obsluguja cylindry nie prawa - lewa strona, tylko jakos sa pomieszane (znalazlem na forum, ale nie pamietam). Obstawiam cewke, ale wymienic 7 (jedna wymienialem w wakacje i mam nadzieje, ze ona nie padla - byla na 1cyl i on bledow nie wyrzucil) to troche koszta, moze da sie to jakos zawezic? nawet 4 to koszta, jakbym pozostal tylko przy tych 5, 6, 7 i 8. A moze cos innego warto sprawdzic? Wszelkie pomysly bardzo mile widziane, bo to szarpanie nie tylko mnie wkurza, ale przy przyspieszaniu to sie martwie czy poduszek, skrzyni, polosi i reszty do okola nie pouszkadza.
P.S.
Jak mu cisne tak, ze kreci do konca, to nie czuje szarpania - jesli to cos pomoze, tylko przy takim delikatnym, do 2.5tys. Tylko na cieplym, na zimnym jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:05
|
|
|
ja mam podobnie, a mam wymienione świece i cewki. U mnie najmocniej czuć jak zapne bieg na D czy na R to wtedy telepie, na N już delikatnie. I tak jak u ciebie na PB mniej wyczuwalne ale jednak...
dodatkowo dochodzi sytuacja że czasem jest tak, że telepawek nie ma w ogóle. Jak rusze autem to już nic nie czyć, tylko na wolnych...
I teraz tak..do przejrzenia elektryka, bo może tu jest problem i praca sondy itp... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:15
|
|
|
czyli praktycznie ten sam problem. jak sprawdzic sonde? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:22
|
|
|
ja będę to robił (w sumie to mój mechanik) oscyloskopem... da się też VAGiem...tylko nie pamiętam w których blokach pomiarowych |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-11-18, 10:27
|
|
|
Lepiej oscyloskopem bo widać czy sygnał nie jest "leniwy".
Sondy z wiekiem głównie tracą szybkość. Bywa, że czasem trochę się zatruwają i nie wskazują dokładnie punktu L=1. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-18, 11:03
|
|
|
to musze jakiegos mechanika w Lodzi poszukac, bo ze swoim sie poklucilem jak chcial na mnie kase przyciac. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-18, 11:11
|
|
|
mam dwóch ogarniętych w Konstantynowie jak byś potrzebował. W Łodzi nie znam nikogo sensownego. Nawet sam AMSTAFF do Marka do Gdańska jeździ auto robić.. Takie spece tu są w tej Łodzi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-11-18, 12:39
|
|
|
A jakie są korekty LTFT i STFT na bankach?
Marekp750 pisał o wspólnej masie cewek - warto sprawdzić kable.
Uszczelki wtryskiwaczy i uszczelka pod kolektorem. Szczelność dolotu. Rozrząd. Ciśnienie sprężania.
Na końcu przepływomierz. Taka generalna diagnostyka po kolei wszystko bo czasem można się zdziwić ;-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-18, 12:39
|
|
|
Kansas jest od mojego domu rzut beretem to jakbys podeslal na PW bede wdzieczny |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-18, 12:47
|
|
|
Mrozu76, poszło PW.
Ukaniu napisał/a: | Ciśnienie sprężania. |
Ukaniu, jeśli sprężanie było by różne na jednym banku powiedzmy jakieś 2 - 2,5bar różnicy (wg. ELSY moży być max 3bar różnicy) to czy takie telepanie występowało by nieustannie? Czy jednak może być tak że raz ono będzie a raz nie ??? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-18, 18:28
|
|
|
poprawcie mnie jesli sie myle, ale podmienilem cewke z 8 na 2 i wywalilo mi dzis 2 bledy
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4D0 907 557 P
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
Software Coding: 04273
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
czyli na 99% cewka walnieta. jutro pojade do Foty kupic, ale jesli uwazacie, ze sie myle to piszcie, rano jeszcze zerkne zanim kase wydam |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-18, 18:37
|
|
|
to fajnie jeśli wyjdzie tylko cewka. Pytałem sie mechanika, to mowił że jeszcze od zbyt bogatej mieszanki może wypadać zapłon i jesli będziesz mieć osmolone świece to też może być przyczyną. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-21, 11:44
|
|
|
wymienilem cewke, zrobilem juz ok 100km i zaplon, odpukac, jeszcze ani razu nie wypadl |
|
|
|
|
|