|
Autor |
Wiadomość |
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-12-03, 10:53 [D2 ALL
] Zanikający prąd w sterowaniu szyb
|
|
|
Witam, borykam się z problemem zanikającego napięcia w sterowaniu wszystkich szyb (ginie sterowanie oraz podświetlenie). Problem zarówno pojawia się i sam zanika, bez jakichkolwiek ingerencji. Wszystkie kostki przy panelach sterowania sprawdzone, bezpieczniki również wszystkie sprawne, postawiłem dokopać się do przekaźnika. Wyszukałem, że znajduje się po stronie kierowcy pod schowkiem lecz u mnie znajduje się jedynie przekaźnik 217, który według informacji które znalazłem odpowiada jedynie za wyłącznie części obwodu elektrycznego podczas kręcenia rozrusznikiem. Prosiłbym o pomoc, który przekaźnik odpowiada za zasilanie obwodu sterownia szyb(góra, dół, podświetlenie). Czy może przyczyny szukać gdzieś indziej ? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-12-09, 14:43
|
|
|
Centralny zamek (oryginalny) masz radiowy czy na podczerwień? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-12-09, 19:05
|
|
|
Hmmm, jeżeli się nie mylę to radiowy, jakiś czas temu wymieniałem cały układ sterowania zamkami na drugi (problemy z oświetleniem w bagażniku i otwieraniem) i w oczy rzuciła mi się częstotliwość na tabliczce znamionowej obudowy. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-12-09, 23:53
|
|
|
Nr 8 i 7 to termobezpieczniki dla przednich i tylnych szyb, nr 5 to przekaźnik szyb. Znajdują się za schowkiem po stronie kierowcy, zdaje się trzeba wyjąć też kanał nawiewu żeby się do nich dostać.
Po analizie schematów wychodzi mi, że:
- na 7 pinie powinno być +12V z bezpiecznika szyb na słupku w nogach pasażera.
- na 6 pinie +12V z termobezpiecznika nr 8.
- na 2 pinie masa.
- z 8 pinu tego przekaźnika wychodzi +12V zasilające podświetlenie przycisków i moduły silników szyb, którego znikanie może odpowiadać za problemy jakie masz.
Może przekaźnik jest wadliwy, a może coś masz z wiązką i np. na wybojach gdzieś przestaje łączyć.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Czajuszka
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8D2
Wiek: 26 Dołączył: 30 Paź 2020 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-12-10, 20:26
|
|
|
Okej, będę próbował się dorwać do tej skrzynki. Na złość na ten moment problem ustąpił i wszystko działa bez zarzutu od tygodnia. Prewencyjnie wymienię przekaźnik przy okazji i będę informować o rezultatach
Dostałem się do miejsc o których wspominałeś, jeden z przekaźników po stronie kierowcy nie był do końca wsunięty w swoje miejsce. Mam nadzieję, że to było powodem tej całej sytuacji |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |