Autor |
Wiadomość |
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-08, 16:21 [D2 99 4.2PB/LPG
] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny
|
|
|
Witam jak w temacie.
Dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu 100 km przy tych upałach skrzynia zaczęła szarpać.
z P na R N D jest takie szarpnięcie i taki lekki stuk oraz podczas redukcji z 5 na 4 też jest odczuwalne szarpnięcie zarówno na auto jak i na tiptronicu. Wydumałem sobie, że to może być olej bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem <jezu> . Wieczorem jak ostygnie auto to sprawdzę czy szarpanie jest nadal.
Jakieś sugestie??? |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
Ostatnio zmieniony przez bombowozista 2014-07-14, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-08, 16:43
|
|
|
Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-07-08, 16:45
|
|
|
bombowozista napisał/a: | Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek |
Dolej olej do ASB , albo tym bardziej wymień skoro nie wiesz kiedy był ruszany olej w ASB .
Kup 2L oleju do skrzyni i dolej .
Jeśli to nie pomoże to z wymianą też będzie lipa , zostaje remont skrzyni . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-08, 16:49
|
|
|
Ja to dumam sobie tak, że ten olej jest już stary rzadki (a wys. temp. go jeszcze bardziej rozrzedza) i po wymianie na nowy + filtr wszystko wróci do normy.
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141 |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-08, 17:06
|
|
|
Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania <jezu> |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-07-08, 17:19
|
|
|
bombowozista napisał/a: | Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania |
Oj tak , bo nie każdy to potrafi , jak pojechałem na pierwszą wymianę oleju w ASB to też mechanik chciał to robić na kanale , a nie można , bo muszą być koła w powietrzu + odpalony silnik , żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .
Zabrałem auto i pojechałem gdzie indziej , tam wiedzieli jak to się robi |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-08, 17:44
|
|
|
jadę nad morze jutro więc może uda się umówić z mechanikami z Miszewka i problem by się rozwiązał |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-08, 20:55
|
|
|
mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:18
|
|
|
Z zachowania obstawiam brak oleju. Przekładnik ma go za mało (a przecież cały czas pracuje pompa), więc nie ma czego rzucać na łopatki i powstaje zbyt mały moment obrotowy. Przede wszystkim uzupełnij olej. Nie jest potrzebne podwieszanie auta, tylko powinno stać w poziomie. Na forum jest sporo materiałów o wymianie czy podmianie oleju i da się to zrobić w domowych warunkach (tzn. jeśli masz kanał). W razie wątpliwości pisz. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-07-09, 10:41
|
|
|
Apophis napisał/a: | mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem? |
Do dolania oleju nie trzeba go podnosić , ale na wymianę raczej tak .
Żeby olej rozszedł się po całej skrzyni , tego się trzymam jak wymieniam olej i skrzynia nie szaleje .
Wymiany Dynamicznej się nie praktykuje (jeśli o to nie poprosisz) lepiej skasować za wymianę statyczną (nie wiem czy dobrze napisałem) mniej zabawy , a podobne pieniądze .
W tym czasie można skasować 2 lub 3 klientów za jakieś inne pierdoły , Taka jest prawda .
Dynamiczna wymiana zajmie około 1-2 godź , a zwykłe spuszczenie i dolanie oleju to około 15-30min roboty . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-09, 14:55
|
|
|
No ale jak wymienisz olej w ASB jesli nie dynamicznie lub statycznie na kilka razy?? NIe bardzo rozumię. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-10, 12:41
|
|
|
Wymiana dynamiczna nie jest praktykowana w skrzyniach z "uczącą" się elektroniką, bo wymiana oleju jednak dość istotnie zmienia parametry pracy skrzyni i potrzebna jest wówczas adaptacja (ok. 80 minut). Z kolei dolanie (uzupełnienie) oleju musi być wykonane do odpowiedniego poziomu, więc auto musi stać poziomo, ale nie koniecznie musi być podniesione. Czy olej uzupełnia się, czy wymienia, czy podmienia - wskazane jest aby skrzynia pracowała. Procedura przewiduje przełączanie skrzyni na każdy zakres pracy (przy jałowych obrotach silnika) i pracę na każdym przełożeniu przez co najmniej 10 sekund. Później na "N" i na 60 sekund obroty silnika na 2000 obr/min., a następnie na "P" i znów sprawdzamy poziom oleju. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-07-13, 22:06
|
|
|
Olej wymieniłem 10.07. przejechałem 150 km i dzisiaj skrzynia się posypała. Po włączeniu na D ślizga się i przechodzi w tryb awaryjny. Pomału można ruszyć ale jest tylko 5 bieg i wsteczny <jezu> CZAS na wydatki !!!!!!
Może zna ktoś dobrego fachowca od automatów na mazurach lub podlasiu ???????? coby zajął się moim autem??? |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
|