Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Pompa paliwa  
Autor Wiadomość
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 21:41   [D2 98 2.5TDI ] Pompa paliwa

Witam, prawdopodobnie padła mi pompa paliwa w A8 2,5 tdi quatro. Problem polega na tym, że nikt w warszawie nie potrafi jej naprawić. "Fachowcy"z warsztatu proponują wymianę na nową. Jest ona jednak koszmarnie droga, zamienników niestety nie ma , a używanej nie mogę znaleźć.
Słyszałem, że w Nadarzynie jest warsztat specjalizujący się w układach paliwowych audi. Podobno naprawiają takie rzeczy.
Będę wdzięczny za jakiś namiar na ten warsztat lub kaźdy inny w okolicach warszawy, który byłby w stanie ogarnąc ten temat.
Pozdrawiam
Ryszard
_________________
RA
 
 
WhiteDevil 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 31
Skąd: Holandia
Wysłany: 2011-02-18, 22:15   

http://moto.allegro.pl/po...1443743277.html
http://moto.allegro.pl/po...1446923866.html

Jak widać są jakieś zamienniki i wcale nie takie drogie.
Wystarczy poszukać na allegro.
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-18, 23:16   

Whity dzięki. Widzialem to na allegro, ale problem polega na wymianie tego wsadu w koszu czyli calej zintegrowanej /w obudowie plastkowej/. To nie takie proste. Ponadto chcialbym aby fachowiec sprawdzil calą resztę /zawór, wewnętrzne przeplywy w zalezności od poziomu plywaka ect/. Skoro mam wszystko wymontowane to trzeba określić konkretny powód usterki.
_________________
RA
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-18, 23:58   

Rycho124, akurat wymiana samej pompy jest prosta , gorzej z montażem z powrotem w zbiorniku .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacek126 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Mchw
Wysłany: 2011-02-19, 13:57   

Rycho124 daj maila do siebie to ci prześle opis jak to wszystko w zbiorniku działa. Dopiero co przerabiałem wymianę pompy u siebie i zrobiłem to sam. Jakie masz objawy że jesteś już pewny że pompa siadła?
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 14:36   

Mdamian, dlaczego sądzisz, że wymiana to prosta sprawa? Jak masz jakieś doświadczenie to powiedz coś. Moim zdaniem, żeby dostać się do pompy /wsadu/ to po drodze z kielicha- pokrywki trzeba zdjąc przewody paliwowe. Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie. Pewnie są jakieś sposoby na to, ale powinien to robić osoba doświadczona, żeby nie polamać plastików. Poza tym przy kazji należaloby wymienić co nieco np oringi i inne uszczelki.
Stąd, dopytuję o namiary na fachowca w Warszawie.
pozdro RA

[ Dodano: 2011-02-19, 15:36 ]
Jacek 126, pewności nie mam i dlatego chcę żeby fachowiec ją sprawdził. RA

[ Dodano: 2011-02-19, 15:45 ]
Jacek 126, podejrzewam, że przyczyną awarii bylo uszczelnianie zbiornika paliwa właśnie w okolicach nakrętek, śrub mobowania pompy. robiłto znajomy. i to po wyjeżdzeniu paliwa do 1/3 zbiornika silnik zgasł na amen. Potem w warsztacie napompowali, gruszką przez przewód od filtra, pliwo do pompy wtryskowej i sam. zaskoczył na 4-5 sek. Ale po skręceniu przewodow nie zapalił. Warsztat uznał, że trzeba wymienić pompę.

[ Dodano: 2011-02-19, 15:53 ]
Jacek 126, a zapomnialem o e-mail : r.anuszewski@o2pl.
A przede wszystkim dziękuję za chęć przeslania schematu. RA
_________________
RA
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-19, 16:09   

Rycho124 napisał/a:
Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie

u mnie też były zakręcone te pierścienie że nie szło ruszyć , przydał się młoteczek i jakiś bardzo tępy śrubokręt lub klucz płaski , zapierasz klucz (lub śrubokręt ) o te zęby co masz na tym pierścieniu i pukasz ( z wyczuciem tak żeby ich nie połamać ) .
Powinno się odkręcić , tak u mnie poszło .
Więcej zabawy miałem z włożeniem "Smoka" do zbiornika , nie wiedziałem jak go tam włożyć to wrzuciłem pompę luzem , wisi na przewodach od paliwa (zasilającym i powrocie) .
Tylko jest mały mankament (trzeba mieć minimum 1/4 zbiornika żeby odpalił)
teraz jak mi padnie pompa paliwowa to wezmę zamontuję ją tak jak powinna być .
(bo już wiem jak powinna być obsadzona) :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 16:42   

mdamian, dziękuję Ci. Twoje doswiadczenie upewnia mie, że są fachowcy, którzy robią takie rzeczy. Ja sam nie będę tego robił. Ale muszę szukać osoby w Warszawie lub okolicy.
Szkoda, że mieszkasz daleko. Weryfikacja pompy to jedno, a ustalenie przyczyny awarii to też ważne. Mam nadzieję, że sporo mi pomoże Jacek126, bo też coś takiego przerabiąl. RA
_________________
RA
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-19, 20:24   

Rycho124, poszukaj w postach , były dokładne rysunki jak wyjąć pompę , nawet filmik na youtube był :mrgreen:

Proszę cię bardzo . :wpale: http://www.a8team.pl/topics24/1108.htm
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-19, 22:09   

Mdamian, tego szukałem. Moje gratulacje. Daję punkty za pomoc. Jeszcze pytałem daro72 czy po wyjechaniu calego zbiornika wszystko bylo OK. daro72 znalazł przyczynę padnięcia pompy- np. szczotki, bo raz działała raz nie. Moja poza zbiornikiem /na krotko dziala/. Nie oznacza to, że w jakimś miejscu już nie dziala. Może to być jeden punkt na komutatorze i znowu robota od nowa. Teraz tylko potrzeba fachowca. Może jacek 126 się jeszcze odezwie. Ja niestety sam tego nie zrobię /kontuzja/. Jeszcze raz duże dzięki. RA

[ Dodano: 2011-03-13, 13:03 ]
Nareszcie auto już jeździ. Czekam, jednak jak poziom paliwa spadnie do rezerwy. Wtedy, w skrócie, opiszę przyczyny sposób naprawy itp. tak, aby zakończyć problem. RA
_________________
RA
 
 
jacek126 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Mchw
Wysłany: 2011-04-25, 19:07   

Rychu124 sorki wielkie że się nie oddzywałem ale za duzo na głowie i nie siedziałem prawie przy komputerze.
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-26, 14:55   

Witam Cię Jacek126, wiem że jak się człowiek zajmie swoimi sprawami to i doba jest za krótka. Moja pompa jest chyba /na 99%/ sprawna. Daję 1% marginesu, bo jeszcze nie jechałem na rezerwie. Byłem nim w kilku trasach, ale daleko od domu tankowałem przed rezerwą. Dopiero teraz po Warszawie przekonam się jak jest na rezerwie.
Jeszcze raz dzięki, bo dużo się nauczyłem. RA
_________________
RA
 
 
jacek126 
Użytkownik


Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 21
Skąd: Mchw
Wysłany: 2011-04-26, 17:02   

To jeżeli schodzi ci wskazówka poniżej połowy zbiornika tak do 1/4 i dalej jeździsz tzn że jest ok. Bo poniżej połowy zbiornika paliwo samoczynnie nie da rady się wlewać do kosza, tylko musi je wlewać pompa znajdująca się w zbiorniku. Wyślę ci na pocztę opis działanie pompy w zbiorniku, jest to całkiem ciekawe więc warto poczytać na przyszłość. Pozdrawiam.
 
 
Rycho124 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-27, 13:29   

Jacek126, właśnie tak jest jak opisaleś. Wtedy pamiętam, że bylo jakby wskzówka na prawie polowy zbiornika stala w miejscu. Chętnie przeczytam, a może jeszcze ktoś ze mną, zasadę uzupelniania, przelewania paliwa do kosza. pozdro. RA
_________________
RA
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-27, 17:56   

Pompa przelewa paliwo miedzy dwiema komorami ( oddziela je zwezenie na wal) aby poziom byl jednakowy. Dodatkowo masz tam czujnik ktory mierzy poziom paliwa w koszu i jak jest zbyt malo to odetnie pompe wtryskowa zeby sie nie zapowietrzyla. I tyle.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.