Autor |
Wiadomość |
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-18, 21:41 [D2 98 2.5TDI
] Pompa paliwa
|
|
|
Witam, prawdopodobnie padła mi pompa paliwa w A8 2,5 tdi quatro. Problem polega na tym, że nikt w warszawie nie potrafi jej naprawić. "Fachowcy"z warsztatu proponują wymianę na nową. Jest ona jednak koszmarnie droga, zamienników niestety nie ma , a używanej nie mogę znaleźć.
Słyszałem, że w Nadarzynie jest warsztat specjalizujący się w układach paliwowych audi. Podobno naprawiają takie rzeczy.
Będę wdzięczny za jakiś namiar na ten warsztat lub kaźdy inny w okolicach warszawy, który byłby w stanie ogarnąc ten temat.
Pozdrawiam
Ryszard |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
WhiteDevil
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 4hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Holandia
|
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-18, 23:16
|
|
|
Whity dzięki. Widzialem to na allegro, ale problem polega na wymianie tego wsadu w koszu czyli calej zintegrowanej /w obudowie plastkowej/. To nie takie proste. Ponadto chcialbym aby fachowiec sprawdzil calą resztę /zawór, wewnętrzne przeplywy w zalezności od poziomu plywaka ect/. Skoro mam wszystko wymontowane to trzeba określić konkretny powód usterki. |
_________________ RA |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek126
Użytkownik
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 21 Skąd: Mchw
|
Wysłany: 2011-02-19, 13:57
|
|
|
Rycho124 daj maila do siebie to ci prześle opis jak to wszystko w zbiorniku działa. Dopiero co przerabiałem wymianę pompy u siebie i zrobiłem to sam. Jakie masz objawy że jesteś już pewny że pompa siadła? |
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-19, 14:36
|
|
|
Mdamian, dlaczego sądzisz, że wymiana to prosta sprawa? Jak masz jakieś doświadczenie to powiedz coś. Moim zdaniem, żeby dostać się do pompy /wsadu/ to po drodze z kielicha- pokrywki trzeba zdjąc przewody paliwowe. Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie. Pewnie są jakieś sposoby na to, ale powinien to robić osoba doświadczona, żeby nie polamać plastików. Poza tym przy kazji należaloby wymienić co nieco np oringi i inne uszczelki.
Stąd, dopytuję o namiary na fachowca w Warszawie.
pozdro RA
[ Dodano: 2011-02-19, 15:36 ]
Jacek 126, pewności nie mam i dlatego chcę żeby fachowiec ją sprawdził. RA
[ Dodano: 2011-02-19, 15:45 ]
Jacek 126, podejrzewam, że przyczyną awarii bylo uszczelnianie zbiornika paliwa właśnie w okolicach nakrętek, śrub mobowania pompy. robiłto znajomy. i to po wyjeżdzeniu paliwa do 1/3 zbiornika silnik zgasł na amen. Potem w warsztacie napompowali, gruszką przez przewód od filtra, pliwo do pompy wtryskowej i sam. zaskoczył na 4-5 sek. Ale po skręceniu przewodow nie zapalił. Warsztat uznał, że trzeba wymienić pompę.
[ Dodano: 2011-02-19, 15:53 ]
Jacek 126, a zapomnialem o e-mail : r.anuszewski@o2pl.
A przede wszystkim dziękuję za chęć przeslania schematu. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-02-19, 16:09
|
|
|
Rycho124 napisał/a: | Trudność polega na sforsowaniu cybantów /pierścieni zaciskowy/, które są chyba zaprasowywane fabrycznie |
u mnie też były zakręcone te pierścienie że nie szło ruszyć , przydał się młoteczek i jakiś bardzo tępy śrubokręt lub klucz płaski , zapierasz klucz (lub śrubokręt ) o te zęby co masz na tym pierścieniu i pukasz ( z wyczuciem tak żeby ich nie połamać ) .
Powinno się odkręcić , tak u mnie poszło .
Więcej zabawy miałem z włożeniem "Smoka" do zbiornika , nie wiedziałem jak go tam włożyć to wrzuciłem pompę luzem , wisi na przewodach od paliwa (zasilającym i powrocie) .
Tylko jest mały mankament (trzeba mieć minimum 1/4 zbiornika żeby odpalił)
teraz jak mi padnie pompa paliwowa to wezmę zamontuję ją tak jak powinna być .
(bo już wiem jak powinna być obsadzona) :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-19, 16:42
|
|
|
mdamian, dziękuję Ci. Twoje doswiadczenie upewnia mie, że są fachowcy, którzy robią takie rzeczy. Ja sam nie będę tego robił. Ale muszę szukać osoby w Warszawie lub okolicy.
Szkoda, że mieszkasz daleko. Weryfikacja pompy to jedno, a ustalenie przyczyny awarii to też ważne. Mam nadzieję, że sporo mi pomoże Jacek126, bo też coś takiego przerabiąl. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-19, 22:09
|
|
|
Mdamian, tego szukałem. Moje gratulacje. Daję punkty za pomoc. Jeszcze pytałem daro72 czy po wyjechaniu calego zbiornika wszystko bylo OK. daro72 znalazł przyczynę padnięcia pompy- np. szczotki, bo raz działała raz nie. Moja poza zbiornikiem /na krotko dziala/. Nie oznacza to, że w jakimś miejscu już nie dziala. Może to być jeden punkt na komutatorze i znowu robota od nowa. Teraz tylko potrzeba fachowca. Może jacek 126 się jeszcze odezwie. Ja niestety sam tego nie zrobię /kontuzja/. Jeszcze raz duże dzięki. RA
[ Dodano: 2011-03-13, 13:03 ]
Nareszcie auto już jeździ. Czekam, jednak jak poziom paliwa spadnie do rezerwy. Wtedy, w skrócie, opiszę przyczyny sposób naprawy itp. tak, aby zakończyć problem. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
jacek126
Użytkownik
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 21 Skąd: Mchw
|
Wysłany: 2011-04-25, 19:07
|
|
|
Rychu124 sorki wielkie że się nie oddzywałem ale za duzo na głowie i nie siedziałem prawie przy komputerze. |
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-26, 14:55
|
|
|
Witam Cię Jacek126, wiem że jak się człowiek zajmie swoimi sprawami to i doba jest za krótka. Moja pompa jest chyba /na 99%/ sprawna. Daję 1% marginesu, bo jeszcze nie jechałem na rezerwie. Byłem nim w kilku trasach, ale daleko od domu tankowałem przed rezerwą. Dopiero teraz po Warszawie przekonam się jak jest na rezerwie.
Jeszcze raz dzięki, bo dużo się nauczyłem. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
jacek126
Użytkownik
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 21 Skąd: Mchw
|
Wysłany: 2011-04-26, 17:02
|
|
|
To jeżeli schodzi ci wskazówka poniżej połowy zbiornika tak do 1/4 i dalej jeździsz tzn że jest ok. Bo poniżej połowy zbiornika paliwo samoczynnie nie da rady się wlewać do kosza, tylko musi je wlewać pompa znajdująca się w zbiorniku. Wyślę ci na pocztę opis działanie pompy w zbiorniku, jest to całkiem ciekawe więc warto poczytać na przyszłość. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-27, 13:29
|
|
|
Jacek126, właśnie tak jest jak opisaleś. Wtedy pamiętam, że bylo jakby wskzówka na prawie polowy zbiornika stala w miejscu. Chętnie przeczytam, a może jeszcze ktoś ze mną, zasadę uzupelniania, przelewania paliwa do kosza. pozdro. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-04-27, 17:56
|
|
|
Pompa przelewa paliwo miedzy dwiema komorami ( oddziela je zwezenie na wal) aby poziom byl jednakowy. Dodatkowo masz tam czujnik ktory mierzy poziom paliwa w koszu i jak jest zbyt malo to odetnie pompe wtryskowa zeby sie nie zapowietrzyla. I tyle. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|