Autor |
Wiadomość |
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-02-15, 23:29 [D2 97 2.5TDI
] Wyciek całego oleju ze skrzyni po wymianie
|
|
|
Witam,
mam następujący problem. Z miesiąc temu (może nawet krócej) wymieniłem olej w skrzyni razem z filtrem i nową uszczelką. Dziś koło południa pojawił się objaw szarpania przy zmianie biegów... od razu po pracy pojechałem na komputer i ten nic nie pokazał. Wracałem do domu z i pomyślałem czy to nie może być za mały stan w skrzyni. Po przejechaniu z 500 m po zmianie biegu auto weszło na obroty i już straciło na mocy zdążyłem tylko zjechać z ulicy. Momentalnie pojawiła się kałuża żółtego oleju ze skrzyni.
I teraz pytanie czy to może być jakieś powikłanie po zmianie oleju? Jakaś wina warsztatu?
Nie było żadnych chrupnięć przy zmianie czy coś. Po prostu przeciągło na obrotach i po wszystkim. Dodam że nigdzie o nic nie zahaczyłem miską. Nie patrzyłem jeszcze jak to wygląda pod spodem bo auto teraz stoi na parkingu. Ale może macie już jakieś pomysły jaka przyczyna? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-15, 23:33
|
|
|
Albo serwis cos schrzanił albo pierdyknął przewód od chłodzenia oleju. ALbo jedno i drugie. Lewarek jakieś klocki i musisz zaglądnąć. |
|
|
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-02-15, 23:36
|
|
|
Tak chcę właśnie zrobić. Pytanie tylko czy coś mogło się spieprzyć w środku kiedy wyleciał olej a ja niczego nie świadom wcisnąłem pedał? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-16, 02:26
|
|
|
Oleju w skrzyni troche jest więc jesli raz wcisłes może nic sie nie stało. ALe to gdybanie takie... |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-02-17, 11:57
|
|
|
przy wymianie oleju i filtra ciezko cos spierdolic. No chyba ze nie dokrecili korka oleju Mozliwosci wycieku masz kilka:
-przewody do chlodnicy
-simmering na konwerterze
-korki w misce
-sama chlodnica
Reszta to juz musza byc uszkodzenia mechaniczne. Jedyne co mogles zepsuc to pompe oleju w skrzyni a w zasadzie jej panewke. Jesli nie przeginales pały z czasem pracy bez oleju to nic nie powinno sie stac...
W razie czego mozesz do mnie podjechac, masz jakies 50km... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:06
|
|
|
Wstępnie rozejrzałem się za nową używaną skrzynią. Gościu zapewnia że jest ok. poza problemem, że musiała się rozgrzać żeby pracować normalnie. Myślę, że to problem z olejem i wymiana by załatwiła sprawę. Czy może jest jeszcze wiele innych rzeczy które mogą to powodować? |
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:15
|
|
|
a dodam jeszcze, że to nie handlarz tylko gościu miał A8 i teraz sprzedaje części. Proponował mi za moją w tym stanie bez skrzyni 8 000 zł i nie wiem w sumie co się mi opłąca. Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-18, 11:26
|
|
|
Nie wiem jaki jest stan twojej ale licząc cene uzywanej skrzyni to bedziesz miał z 10k i za to nic sensownego nie znajdziesz. Ja tez kiedys miałem ten dylemat ale mi już wycenili że prawie 8tys remont. Ty kolego w zasadzie nawet nie wiesz czy usunięcie usterki to droga sprawa więc ja bym najpierw zdiagnozował co się stało w skrzyni i ile to ma kosztować |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-19, 17:23
|
|
|
Nie no jasne że w pierwszym rzędzie diagnoza . którędy olej poszedł ??? może wężyk pękł może uszczelka puściła może odpowietrznikiem poszło bo nie wierzę że poszedł cały olej ze skrzyni przecież to wiadro oleju do by była plama na pół miasta ;-) zdiagnozuj którędy poszedł olej może nie trzeba wymieniać skrzyni , a w bajeczki o rozgrzaniu się skrzyni nie wiesz to już są niepokojące objawy nie pisał bym się na tą skrzynie i tobie radzę na razie nie myśleć o wymianie tylko prawidłowo zdiagnozować awarię a przede wszystkim jej przyczynę. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-02-19, 17:38
|
|
|
Jutro jadę z autem do szeryfisch, także zobaczymy co to wyjdzie może nic tragicznego. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
SIVVY08
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8,D2
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: WAŁBRZYCH
|
Wysłany: 2013-06-27, 20:41
|
|
|
Jak zimna skrznia i nie jedzie to wina konwertera a nie oleju |
|
|
|
|
|
|
|
|