|
Autor |
Wiadomość |
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-06-23, 13:00 [D2 01 4.2PB
] Temperatura na postoju powyżej 90st.C
|
|
|
Witam
Zastanawiam się co może być przyczyną?
Stojąc w korku zauważyłem, przy temp. na zewnątrz powyżej 30C , wskaźnik podniósł się powyżej 90C (pod 100C). Wcześniej temp. nigdy nie podnosiła się z 90C, nawet stojąc na granicy BG/TR przez 1h przy 40-43C zawsze było 90C (no może, za wyjątkiem małej awarii jak nie zauważyłem, że wentylator się nie włącza, dlatego teraz dokładnie patrzę na temperaturę ) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-06-23, 15:25
|
|
|
Wisko |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-23, 20:25
|
|
|
przedmuchaj chłodnice jesli masz zalepiona syfem z ulicy. w jednym audi mialem tak zabita zewnątrz ze nie pracowala prawidlowo. Przedmuchalem i juz bylo ok.
[ Dodano: 2012-06-23, 21:29 ]
a jak nie bedzie poprawy to tez stawiam na wisco. |
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-24, 22:05
|
|
|
witam.
no ja mam identyczne objawy...
letam caly czas po miescie, i jest ok.
ale gdy temperatura okolo 30'C i stoje w korku = odrazu wskazowka wychyla sie z pozycji 90'C i przekracza 100, nawet potrafi dojsc powyzej 110.
gdy klikam na klimatroniku kanal nr 102, wyswietla mi temperature praktycznie taksamo jak wskazowka na zegarach.
w momencie gdy dochodzi do 110'C,
wylaczam odrazu klime, i przestaje rosnac.
- zwieksze obroty do 2000-2500 i zaczyna spadac, az do 90'C.
wlacze klime = powtorka z rozrywki.
- chlodnica i caly uklad byly plukane. waz ogrodowy, i kompresor.
- chlodnica czysciutka, mimo to plukana/myta z zewnatrz karcherem na myjnii recznej.
- wisko orginalne nowe HELLA-BEHR za 600zl / jest ok, pracuje jak trzeba.
- zalany nowy G12
- nowy korek w zbiorniczku
- plyn na max, odpowietrzony uklad.
juz mi rece opadaja, co to moze byc ?
uklad nie daje ewidentnie rady w upaly, z zalaczona klima.
bez niej jest ok.
ale gdy zwieksze obroty, zaczyna spadac do tych 90 stopni,
czyli....
wieksze obroty = szybszy obieg plynu, wieksza skutecznosc.
ale czemu normalnie jest niewydolny uklad ???
myslalem ze moze termostat nie dziala poprawnie;
ale zawsze osiaga rowno te 90'C i nie ma odchylow, poza korkami w upalne dni.
co tam moze byc niedrozne ?
pompa moze pompowac mniej cm3 niz powinna ?
doradzcie chlopaki, dopiero od marca urzytkuje ten model auta,
i ciagle sie go "ucze"
*jest od niedawna LPG, ale przedtem bylo tosamo. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-24, 22:22
|
|
|
Na moje wychodzi że wydajnośc pompy musi byc kiepska. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-06-24, 22:56
|
|
|
Jak dla mnie to normalne kazde auto ma prawo do temp powyzej 90 stopni, wczesniej mialem vr6 i tez w korku temp powyzej 90 dochodzila, po to sa 2 kolejne biegi wentylatora zeby mogł schlodzić. A jak wiadomo kolejne biegi właczaja sie przy temp 95 i ok 105 C.(juz nie pamietam dokładnie. W vr miałem 3 biegi) Ja w swoim audi mam to samo gdy stoje w korku to temp podniesie sie do 100 stopni ale nic wiecej. TO normalne o ile nie wywala płynu, włącza sie kolejny bieg wentylatora i temp nie rośnie powyzej 120-130C. U mnie wisco tez jest sprawne, pompa wymieniona w tamtym tyg wraz z rozrzadem, i to niewiele zmieniło:) Ja bym sie tym nie przejmował |
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2012-06-25, 08:12
|
|
|
może i nie jest to jakiś wielki problem, ale globalne ocieplenie idzie i jak w PL będziemy mieć 40C co dzień to już będzie problem :mrgreen: , na pewno nie jest to normalne bo jak pisałem wcześniej przez rok nie widziałem podczas największych upałów żeby wskazówka podniosła się nawet o włos 8-) |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-06-25, 08:35
|
|
|
Dzis temp 24 stopnie i pol godziny w korku i temp stoi rowno na 90.. wczoraj przy 30 podnosila sie.. |
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-25, 10:51
|
|
|
ale tak na chlopski rozum:
- pompa to wirnik z lopatkami.
pompuje/kreci sie, i wprowadza plyn w obieg.
czy nie jest tak, ze pompa albo sie kreci i dziala ok,
albo poprostu przestaje sie krecic/i nic nie pompuje ?
czy zurzycie pompy wody, moze objawiac sie mniejsza moca tloczenia ??
przecierz i nowa, i stara pompa, maja tensam wirnik,szerokosc lopatek,srednice...
- bo wlasciwie.. to co napedza pompe wody ??
pasek ?
bo choroba, niewiem :-(
nic wiecej tam nie wspomaga obiegu ?
- i jak sprawdzic wentylator od klimy, czy zawsze te dwa biegi chlodzace sie zalaczaja ?
moze to tutaj cos czasem nie zalaczy...
jakis czujnik, przekaznik...
potrzebne mi auto na codzien, niebardzo mi sie usmiecha robic pompe, przy okazjii rozrzad,
i moze potem jak widze u innych, nic to nie poprawi.. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-06-25, 14:37
|
|
|
smoczek napisał/a: | ale tak na chlopski rozum:
- pompa to wirnik z lopatkami.
pompuje/kreci sie, i wprowadza plyn w obieg.
czy nie jest tak, ze pompa albo sie kreci i dziala ok,
albo poprostu przestaje sie krecic/i nic nie pompuje ?
czy zurzycie pompy wody, moze objawiac sie mniejsza moca tloczenia ??
przecierz i nowa, i stara pompa, maja tensam wirnik,szerokosc lopatek,srednice...
|
Ale zdarza się, że wirnik w pompie zaczyna żyć swoim życiem - czyli poluzował się na napędzającej go osi. Parę lat temu w A4 tak miałem. Temperatura skakała, wszystko mechanik przejrzał od A do Z na końcu została pompa. Po jej zdemontowaniu okazało się że już wirnik nie trzyma się ośki. |
|
|
|
|
scooby
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 26 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 2012-06-25, 14:59
|
|
|
moja maszyna właśnie u mechanika, grzał sie nie tylko w korkach ale i w czasie jazdy, wymieniłem dwa razy termostat, chłodnice , czujnik temp, w silniku, i bez poprawy, teraz wymieniam cały rozrząd i pompe wody, jak nie bedzie poprawy to już niemam pojęcia co jest z ta temperaturą, nic wiecej nie będe robił tylko jeżdził az całkiem coś sie zje ...... bie. podpinałem juz nawet pod kompa i zadnych błędów |
_________________ scooby |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-07-22, 17:22
|
|
|
Po wymianie rozrządu w Vałce też mi się zaczęła grzać w upały. Niby nic, niby standard wszystko posprawdzane... a winna była uszczelka pod głowicą. :roll: Olej był czysty, płyn oprócz wysokiej zawartości CO2 też.
Mechanik coś tam mówił o ciśnieniu na nowym termostacie i tak dalej i tak dalej... |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
scooby
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 26 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 2012-07-22, 22:36
|
|
|
moj mechanik sprawdzał uszczelki jakims testem i jest ok, niewiem co jest za problem z tą temperaturą, wczoraj zrobiłem 1500 km trase i czasami temperatura zeszła na 90 , po jakimś czasie znów wskoczyła na 100 , i tak falowała od 110 nawet do spowrotem 90 , wisco podobno sprawne, wymienione łozysko bo stare podobno huczało , niewiem już co jest |
_________________ scooby |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-22, 22:51
|
|
|
Ja mam niesprawne visco bo sprawdzilem i tylko w upalne dni jak jest powyżej 25st to w miejskim gąszczu wskakuje powyżej 90 ale wystarczy 5 km trasy i spada do ok.80. Gdy temperatura otoczenie nie jest upalna to nie wychyli sie powyżej 90. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|