Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe  
Autor Wiadomość
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-15, 15:08   [A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe

Witam.

Poprzedni właściciel powiedział nam, że za 20tys. km będziemy musieli wymienić klocki (na których zrobił już 5tys.) bo kupił też jakieś miękkie które dość szybko się zetrą. Od zakupu auta przejechaliśmy ze 15 tys. i zaświeciła się kontrolka wytartych klocków (a więc wszystko ok). Mechanik wybrał jakieś tam klocki za ponad 300 zł na przód. Nie wiem jakiej firmy ale jak sam mówił sugerował się tym, żeby były miękkie. Po założeniu okazało się, że klocki piszczą podczas hamowania. Jak wiadomo to jest możliwe ale powinno zniknąć po jakimś czasie (okres docierania). Po 2 tygodniach klocki dalej piszczały nawet trochę głośniej.
Obecnie minęło już ze 2 miesiące od wymiany a klocki dalej piszczą jak zarzynany prosiak :-/ Zwłaszcza gdy hamujemy z 20km/h a więc np. podjeżdżając co chwile o parę metrów w korku. Już mi normalnie wstyd za to autko :-/
Może trzeba zmienić tarcze hamulcowe? Czy ktoś też miał taki przypadek? W ogóle co ile zaleca się wymiane klocków a co ile tarcz? Bo słyszałem teorię że to przypadłość A8 i że oba te elementy wymienia się co 20-25tys. km. Proszę o radę..
_________________

 
 
Doc 



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A6 C6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-15, 16:14   

Czy wymienić tarcze, określa się po ich zużyciu, grubości, rancie.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.

Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.

Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.

Także jak widzisz jest kilka możliwości.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-05-16, 14:21   

ja mam nowe tarcze i klocki i tez piszcza jak zarzynany prosiaczek hehe
 
 
maniekmac 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D3 i D2
Wiek: 47
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 31
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2009-05-16, 22:37   

moja piszczy ale tylko jak hamuje podczas cofania tak powoli, a tarcze i klocki to jeszcze ma niemieckie :mrgreen:
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-16, 23:26   

Heh dodam, że gdzieś na AKP lub A6 forum przeczytałem, że w A8 należy zmieniać tarcze i klocki co ok. 25 tys. bo po prostu się scierają/zużywają co tyle i taka ot przypadłość tego modelu. Duża waga etc. i nie wazne czy tarcze z brembo itd. dostają wysokiej temperatury, potem woda i już do wymiany
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/
_________________

 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-05-31, 21:05   

Kolego ja założyłem na przód klocki ATE na orginalne tarcze i cisza od początku.Z tego co mówił koleś w sklepie to twardość średnia.
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-05-21, 10:52   

Jezeli robie OT to sorki :)
Jak wymienic klocki w D3 z tylu, zaciski maja elektrycza samoregulcje wiec jak je wepchac bo chyba nie na sile jak w normalnych zaciskach ????
Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-05-21, 11:24   

Kolego jak masz Vaga to tam masz opcję cofnij tłoczek czy jakoś tak , nie pamiętam .
Zastanawiałem się do czego to służy ale dzięki tobie już wiem , bo D2 nie ma ręcznego elektrycznego , a d3 tak .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-05-21, 11:36   

Saberek napisał/a:
Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004

Procedura w PDFie:
http://ul.to/adxqtht5
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.