Autor |
Wiadomość |
ATLAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2009-05-15, 15:08 [A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe
|
|
|
Witam.
Poprzedni właściciel powiedział nam, że za 20tys. km będziemy musieli wymienić klocki (na których zrobił już 5tys.) bo kupił też jakieś miękkie które dość szybko się zetrą. Od zakupu auta przejechaliśmy ze 15 tys. i zaświeciła się kontrolka wytartych klocków (a więc wszystko ok). Mechanik wybrał jakieś tam klocki za ponad 300 zł na przód. Nie wiem jakiej firmy ale jak sam mówił sugerował się tym, żeby były miękkie. Po założeniu okazało się, że klocki piszczą podczas hamowania. Jak wiadomo to jest możliwe ale powinno zniknąć po jakimś czasie (okres docierania). Po 2 tygodniach klocki dalej piszczały nawet trochę głośniej.
Obecnie minęło już ze 2 miesiące od wymiany a klocki dalej piszczą jak zarzynany prosiak :-/ Zwłaszcza gdy hamujemy z 20km/h a więc np. podjeżdżając co chwile o parę metrów w korku. Już mi normalnie wstyd za to autko :-/
Może trzeba zmienić tarcze hamulcowe? Czy ktoś też miał taki przypadek? W ogóle co ile zaleca się wymiane klocków a co ile tarcz? Bo słyszałem teorię że to przypadłość A8 i że oba te elementy wymienia się co 20-25tys. km. Proszę o radę.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Doc
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A6 C6
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 36 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2009-05-15, 16:14
|
|
|
Czy wymienić tarcze, określa się po ich zużyciu, grubości, rancie.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.
Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.
Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.
Także jak widzisz jest kilka możliwości. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-05-16, 14:21
|
|
|
ja mam nowe tarcze i klocki i tez piszcza jak zarzynany prosiaczek hehe |
|
|
|
|
maniekmac
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D3 i D2
Wiek: 47 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 31 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2009-05-16, 22:37
|
|
|
moja piszczy ale tylko jak hamuje podczas cofania tak powoli, a tarcze i klocki to jeszcze ma niemieckie :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
ATLAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2009-05-16, 23:26
|
|
|
Heh dodam, że gdzieś na AKP lub A6 forum przeczytałem, że w A8 należy zmieniać tarcze i klocki co ok. 25 tys. bo po prostu się scierają/zużywają co tyle i taka ot przypadłość tego modelu. Duża waga etc. i nie wazne czy tarcze z brembo itd. dostają wysokiej temperatury, potem woda i już do wymiany
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/ |
_________________
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-05-31, 21:05
|
|
|
Kolego ja założyłem na przód klocki ATE na orginalne tarcze i cisza od początku.Z tego co mówił koleś w sklepie to twardość średnia. |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2011-05-21, 10:52
|
|
|
Jezeli robie OT to sorki
Jak wymienic klocki w D3 z tylu, zaciski maja elektrycza samoregulcje wiec jak je wepchac bo chyba nie na sile jak w normalnych zaciskach ????
Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-05-21, 11:36
|
|
|
Saberek napisał/a: | Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004 |
Procedura w PDFie:
http://ul.to/adxqtht5 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|