Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-30, 19:02
|
|
|
Po świętach znowu odstawię mojego rupiecia do mechanika. Na szczęście wyjazdy świąteczne mam w bliskiej odległości więc jakoś będę się toczył powolutku. Zastanawiam się czy nie posłać w czorty tych zacisków i nie wstawić nowych (nie używki tylko nowe). Tak jak pisałeś, że kupowałeś do swojej nowy zacisk tylko u mnie jest problem bo mam przedlifta i z tego co Michał Wruszak sprawdzał jest problem z zaciskami do przedliftów. Masz może wiedzę (albo ktokolwiek inny z forumowiczów) czy tylne zaciski podejdą z polifta bez problemu? Wiem, że w poliftach były większe tarcze z tyłu i tyle mojej wiedzy w tym zakresie. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-30, 19:41
|
|
|
Jarek1988, podeślij mi VIN to sprawdzę |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-03-30, 19:53
|
|
|
Wysłałem VIN na PW
[ Dodano: 2018-09-29, 10:53 ]
Wracam do tematu grzejącej się felgi. Całą wiosnę i lato nie działo się absolutnie nic - żadnego ocierania, felga się nie grzała. Teraz jak zrobiło się chłodniej temat powrócił - felga jest cieplejsza od innych, do tego widzę, że jest na niej więcej pyłu z klocków niż na pozostałych i (to nie zawsze) przy hamowaniu tak mniej więcej z prędkości 40-50 km/h słychać takie ,,stuk, stuk, stuk" po odpuszczeniu pedału hamulca ustaje. Czy temperatura może mieć wpływ na takie objawy uszkodzonego zacisku? Który, jak pisałem wcześniej po dwukrotnym rozbieraniu absolutnie nie wykazuję żadnych uszkodzeń - wszystko działa jak powinno.
Dla przypomnienia - nowy płyn hamulcowy, nowe linki hamulca ręcznego, nowe przewody hamulcowe, wszystko odpowietrzone, ABS działa, żadnych błędów na kompie, tarcze sprawdzone na bicie. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-29, 09:55
|
|
|
A może z dzigienką ręcznego coś się dzieje? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-09-29, 10:00
|
|
|
Właśnie chodzi lekko, tak jak powinna - mechanik 2 razy sprawdzał, dla świętego spokoju wymieniłem nawet na nowe linki od ręcznego chociaż poprzednie miały 3 lata. Tylko przez całą wiosnę i lato absolutnie nic się nie działo, dopiero jak temperatura otoczenia spadła tak poniżej 12 stopni C temat zaczyna powracać - czy temperatura powietrza może mieć wpływ na działanie dźwigienki ręcznego? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-09-29, 10:17
|
|
|
A czy linki nie są przypadkiem za mocno naciągnięte? Masz lekki luz na dźwigni hamulca ręcznego czy w dolnym położeniu jest napięty? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-29, 10:19
|
|
|
No nie, a zobacz może tak, przejdź się i jeśli koło będzie cieplejsze podnieś auto i zakrec kołem, zobaczysz w ten sposób czy zacisk odbija, jak będzie się ciężko koło kręcić to ewidentnie zacisk nie oddaje |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2018-09-29, 18:14
|
|
|
danishow linki nie są za mocno naciągnięte, mechanik sprawdzał i mniejsze naciągnięcie to już za luźne by było. Dźwignia wg mnie chodzi normalnie. Zresztą nawet na niewielkim pochyleniu jak zwolnię ręczny to samochód swobodnie się toczy. pb41ns niby już ten sposób był sprawdzany ale może mechanik trafił na moment, że wtedy nic nie blokowało bo ta sytuacja nie jest za każdym razem. W piątek rano jechałem do roboty (ok. 12 km) to wszystko było ok, wracałem po południu kiedy na dworze było dużo cieplej to już czułem, że coś ociera i pod domem felga co prawda niewiele ale cieplejsza w porównaniu z innymi. Dzisiaj zrobiłem 80 km i kompletnie nic się nie działo (chociaż ze 2 razy słyszałem to lekkie pukanie przy hamowaniu z niewielkich prędkości). Zamówiłem już na podmianę inne zaciski, zobaczymy czy to coś zmieni.
Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana pompy i serwa bo nic innego już chyba się nie wymyśli. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-10-12, 21:01
|
|
|
elastyczny przewód rozwarstwiony pewnie jak jest ciepło to jest elastyczny i płyn wraca jak zimniej się robi to guma twarda i blokuje powrót płynu
To mechanik nie zmienił elastycznego przewodu gumowego ? |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-18, 19:18
|
|
|
A sprawdzałeś czy kiedy wracasz z gorącym kołem to w obu kołach masz podobny luz miedzy klockiem a tarczą? A więc czy zaciski w obu kołach odbijają w odpowiedni sposób? |
|
|
|
|
|
|
|
|