Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku  
Autor Wiadomość
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2012-08-22, 18:08   [D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Witam wszystkich. Mój problem dotyczy odpalania auta na ciepłym silniku. Jest to a8 4.2 quattro z 1997r skrzynia tiptronic . Zamontowałem tam gaz BRC ok. miesiąca temu jednakże nie ma to wpływu ponieważ problem występował przed montażem. Sprawa wygląda nastepująco: Gdy jadę rano do pracy silnik odpala za pierwszym razem zero problemów tak samo po pracy . Dopiero po przejechaniu parudziesięciu kilometrów kiedy silnik osiągnie pełne 90 stopni muszę kręcić go 2-3 razy. za 1 razem w ogóle nie łapie. za drugim obroty podniosą się do ok.300-400 rpm jednakże jest to tylko chwilowe i nie zawsze (gdy kręcę rozrusznik). za 3 razem od razu łapie. Dodam ze dzieje się tak także, gdy silnik niby już jest zimny (kontrolka pokazuje 50 stopni) dalej problem występuje. Autko musi postać parę godzin aby znowu odpalało za 1 razem. Bylem u elektryka jednakże mimo sporej wiedzy nie mógł stwierdzić co to jest. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, na desce rozdzielczej tak samo nie ma żadnej kontrolki. Zasugerowałem ze może być to immobiliser ale wtedy paliłaby sie kontrolka na desce rozdzielczej. Dodam ze immobiliser mam kolo skrzyni biegów (muszę machnac kolo skrzyni czujką ) i wymieniałem świece przed montażem LPG. Były podobne tematy na forum, jednakże nie odnalazłem takiego który by rozwiązał mój problem.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-08-23, 07:29   

Jak tam wyglądają spaliny po odpaleniu z trudnościami?
Czuć benzynę w wydechu?

Jeżeli tak to możliwy problem z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie.
Popuszcza paliwo do dolotu (wężykiem od podciśnienia).

Oczywiście jest to jedena z wielu mozliwości.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2012-10-15, 11:09   

Witam po dłuższej przerwie. Problem został rozwiązany można powiedzieć przypadkiem ponieważ jakos tydzień temu autko z rana odpaliło ( pojawiła sie czerwona kontrolka CAT) ale po chwili zgasło. Odpaliłem je jeszcze raz przejechałem ok. 200 m i autko zaczęło sie dusić tak jakby nie dostawał paliwa i zgasł. Próbowałem go odpalić lecz nic to nie dało. Zaholowałem go do elektryka i po 3 dniach okazało się że problem tkwił w pompce paliwa. Wspomniałem mu także o moim problem i powiedział tak jak kolega mówił że może być problem z ciśnieniem na listwie. Wymieniliśmy pompkę, przejechałem ok. 100 m i objaw taki sam!! Całe szczęście daleko nie odjechałem od warsztatu. Dopchnąłem go spowrotem do mechaników. Dolali paliwa do koszyka z którego pompka pobierała paliwo (jeszcze raz) i jak narazie autko odpala z 1 razem. Jedyna rzecz która mnie zmartwiła to wymiana pompki dwukrotnie przekroczyła samą pompkę ale cóż... Najważniejsze że autko żyje :) Dziekuję za pomoc i pozdrawiam
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-12, 09:48   

witam , mam takie same objawy .tylko ze za pierwszym razem odpali i gasnie a pozniej krece z 3 sek.i odpala. dzisiaj wymienie swiece i zobaczymy, a jeżeli bedzie tak samo to co radzisz? Jestem ciekaw tej pompy ,przecież rano dobrze pali .
 
 
kamilson 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 58
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 2013-02-12, 19:33   

chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:
_________________

 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-12, 22:16   

kamilson napisał/a:
chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:

dzisiaj wymieniłem świece, zatankowałem do pełna benzin, i dalej to samo pod kompem zero błędów.
A gdzie się znajduje to cudo które wymieniłeś??
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-02-12, 23:27   

Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-13, 07:07   

Simone331 napisał/a:
Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.

a jak go sprawdzic czy sprawny? bo wymienic to nie problem ;-)
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-02-13, 11:08   

chicken20091986 napisał/a:
Simone331 napisał/a:
Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.

a jak go sprawdzic czy sprawny? bo wymienic to nie problem ;-)


Odpowiedź w ostatnim poście. ;)

http://www.a8team.pl/d2-9...a-vt8964,30.htm
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-13, 17:38   

kamilson napisał/a:
chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:

Problem można powiedzieć dzięki tobie wykryty :)
odczepiłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem i z regulatora ciśnienia paliwa w miejscu gdzie jest podciśnienie sączyło się paliwo a słyszałem że , nie powinno ( czyli po zgaszeniu spada ciśnienie na listwie) jutro zamawiam nowy boscha 154zł .Po wymianie i sprawdzeniu opisze wszystko co i jak :) Pozdrawiam
 
 
kamilson 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 58
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 2013-02-13, 22:40   

:d gwarantuje ci ze bedziesz miał usmiech od ucha do ucha :mrgreen: wiem bo sam taki miałem jak go wymieniłem
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-09, 18:56   

chicken20091986 napisał/a:
kamilson napisał/a:
chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:

Problem można powiedzieć dzięki tobie wykryty :)
odczepiłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem i z regulatora ciśnienia paliwa w miejscu gdzie jest podciśnienie sączyło się paliwo a słyszałem że , nie powinno ( czyli po zgaszeniu spada ciśnienie na listwie) jutro zamawiam nowy boscha 154zł .Po wymianie i sprawdzeniu opisze wszystko co i jak :) Pozdrawiam


Tutaj nie chodzi o spadek ciśnienia na listwie a o to, że to paliwo jest wciągane do dolotu i masz zalewany system... ciężko odpalić jak paliwo do ssącego jest wciągane.

A jak dużo tego paliwa leci podczas pracy to i silnik cały czas zalewany jest...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.