Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-31, 18:24 [D2 98 4.2PB/LPG
] odkamienianie nagrzewnic
|
|
|
zamierzam przeprowadzić taką operacje, i tu moje pytanie
jakiego środka użyć, nagrzewnice będę wyciągał i potrzebuje mega skutecznego środka |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-31, 19:14
|
|
|
słyszałem że niektórzy używali cieplej wody z octem wlanej na ok 20-30 minut |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-01-31, 21:17
|
|
|
Ara$ napisał/a: | słyszałem że niektórzy używali cieplej wody z octem wlanej na ok 20-30 minut |
Ja tak robiłem kiedyś w A4 i z pozytywnym skutkiem. Powtórzyłem zabieg 3 razy, po każdym razie przepłukałem nagrzewnicę i grzała elegancko po takim czyszczeniu. Robiłem to bez wyciągania nagrzewnicy. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-31, 21:33
|
|
|
a jakaś chemia? są jakieś środki sprawdzone? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-31, 21:42
|
|
|
sok z cytryny (poważnie) w dodatku tani jak barszcz |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-31, 21:59
|
|
|
no popatrz, kto by pomyślał |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-01, 06:10
|
|
|
Gorąca woda z octem i kwaskiem cytrynowym. Zimna nie zda rezultatu za bardzo. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-01, 07:47
|
|
|
Żadnej chemii, ja użyłem kiedyś środka prestone, i tak spenetrował że razem z oringami na rurce z tyłu silnika która lączyła Vki, dostęp kiepski łapy pokaleczone masakkra była.
Natomiast kuzyn w mercedesie S, to samo uzył jakiegos środka do tego przystyosowanego i teraz gdzieś mu cieknie a nie wie gdzie :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-01, 10:29
|
|
|
tu masz sposoby
1.
http://www.a6klub.pl/view...*+ocet*&start=0
lukwoj21 napisał/a: | 1.Zlac płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
2.Uzupełnic poziom octem
3.Zagrzac auto do 90sC tem w kabinie na maxa
4.Zrobic trase ok godz. i juz podczas jazdy bedzie beda widocze efekty
5.Zlac płyn z całego układu(w miare mozliwosci) i najlepiej jak termostat bedzie otwarty.Czyli spuszczac przy 90C i najlepiej do wiaderka zeby było widac ile kamienia wyleciało.
6.Wlac 2l octu i uzupełnic poziom woda (kranówa)
7.Troche pojezdzic ale w miare mozliwosci nie wychładzac auta bo jest mróz a w chłodnicy woda.Moze tez auto pochodzic na postoju.
8.Zalc całą wode jak w pkt 5
9.Etap pukania czysta wadą. zalewamy układ czysta woda i czekamy az auto sie zagrzeje do 90C
10. spuszczamy wode, mozna tez przewody przedmuchac sprezarka
11.Zalewamy układ G12 i cieszymy sie ze mamy grzanie w kabinie i ok 350zł w kieszeni. |
2.
http://www.a6klub.pl/view...=nagrzew*+ocet*
-Maciej- napisał/a: | to normalny objaw,że szyby będziesz miał zaparowane w okresie zimowym jeżeli włączysz recyrkulację.A jeżeli się rozchodzi o samo ogrzewanie,to aby poprawić moc ciepłego powietrza to jedno z tańszych opcji jest wypłukanie nagrzewnicy.Sama czynność płukania jest banalnie prosta:
1.otwierasz mache
2.ściągasz osłonę komory (podszybia)
3.ujrzysz część boczną nagrzewnicy z dwoma wężami
4.ściągasz węże z nagrzewnicy
5.podłączasz wąż ogrodowy do jednego z otworów nagrzewnicy
6.odkręcasz wodę,a następnie podpinasz ten sam wąż do drugiego otworu
7.i tak na przemian ,aż poleci czysta woda.
do całkowitego wyczyszczenia nagrzewnicy możesz zastosować zagotowany ocet -zaślepić dolny otwór nagrzewnicy,a do górnego wlać zagotowany ocet i zostawić na 20 min.
opcja ta jest osobiście sprawdzona przeze mnie i od 2 lat mam spokój
pozdrawiam.. |
|
_________________
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:54
|
|
|
dzięki panowie, tak zrobie jak sugierujecie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-02-01, 20:45
|
|
|
Płukanie nagrzewnicy najlepiej robić podłączając się pod nagrzewnicę bezpośrednio - omijasz w ten sposób wszystkie połączenia (uszczelki, oringi) oraz węże, zbiorniczek, termostat, czy pompę wody więc i zmniejszasz ryzyko uszkodzenia czegokolwiek dodatkowo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-02, 07:54
|
|
|
Swojego czasu jak ojciec robił na przepompowni to robiłem płukankę nagrzewnicy w R19.
Zrobiłem tak jak nade mną pisze FOSS
Zamontowałem dwa węże o długości około 1m każdy. Zaaplikowałem gorąca woda + ocet ( więcej octu niż wody ) i kwasek cytrynowy. Gotowałem roztwór w czajniku i wrzątek wlewałem przez lejek do węża. pogryzło się 30min i ustami spuszczałem przez sitko s powrotem do czajnika. Tak robiłem kolka razy. Następnie pod pieliśmy wąż do pompy wysokiego ciśnienia i dawaj opór. podczas gdy pompa dawała wodę ja starałem się zagniatać węża by strumień wody nie był cały czas tylko bił w nagrzewnice seriami. Po chwili z węża spustowego wypłynęła ogromna ilość szlamu i kamienia.
Można by spróbować z myjką ciśnieniową. Syf trzeba rozbić z czasem narobi zatorów i są takie cyrki.
W zbiorniczku też lubi się nazbierać syfu. Demontujesz zbiorniczek starasz się zatkać otwory od węży i wlewasz wodę z Dimerem. Następnie wsypujesz drobniutkiego żwirku i jazda. Machasz nim we wszystkie strony. Pięknie czyści. Potem żwirek wypłukujesz pod kranem w wodzie a jak coś zostanie przedmuchujesz sprężonym powietrzem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-02, 12:08 Re: odkamienianie nagrzewnic
|
|
|
pb41ns napisał/a: | zamierzam przeprowadzić taką operacje, i tu moje pytanie
jakiego środka użyć, nagrzewnice będę wyciągał i potrzebuje mega skutecznego środka |
Miałem kiedyś taki problem przed laty , nic nie pomagało , skuteczny okazał sie kwas solny rozcieńczony 50/50 przepalony cynkiem który dostałem w serwisie zajmującym się naprawą ekspresów . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-02-05, 12:29
|
|
|
Ja przeprowadzałem ten zabieg 2 krotnie .Raz w całym obiegu układ tak się wyczyścił aż miałem problemy ze spuszczaniem tego syfu bo skutecznie zatykało otwór spustowy no i chłodnicę wyżarło i musiałem lutować .Za drugim razem w innym aucie zdemontowałem nagrzewnicę i samą zalewałem roztworem .Za każdym razem efekt był w 100% zadowalający A używałem roztworu sody kaustycznej - na ten roztwór trzeba uważać i zachować szczególną ostrożność ! . W naszych autach najlepiej taką operację przeprowadzać w podobny sposób z wężami tak jak kolega wyżej opisał. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-02-09, 20:16
|
|
|
Ja kilka lat temu wymieniałem nagrzewnice,ale stare jeszcze gdzieś mam i potraktuje je którymś z wyżej wymienionych sposobów...może coś jeszcze z nich będzie |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|