Autor |
Wiadomość |
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-06, 07:23 [D2 95 4.2PB/LPG
] VAG - błąd/błędy - pomoc w interpretacj
|
|
|
Witam!
Mam jakiś problem ze spalaniem prawdopodobnie...
Objaw: szarpanie auta przy przyspieszaniu
Występuje tylko na gazie (nie jest to kwestia gazu raczej, bo bylem na przeglądzie dwa razy jednego dnia - raczej to kwestia złej mieszanki, a nie rodzaju paliwa)
Jak długo potrzymam go na tym szarpaniu to CAT i chybotanie autem.
Świece wymienilem, bede szukal też w cewkach i modułach zapłonu, aleee...
Może wystarczy coś przeczyścić - przepustnica? lambda?
Czy w D2 jest adaptacja przepustnicy poprzez komputer?
Oto moje błędy z kompa:
Jakby ktoś coś mógł pomóc będę wdzięczny, pozdrawiam 8-) |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-11-06, 08:33
|
|
|
kolego tak z logicznego punktu widzenia to nie jest problem osprzętu silnika, tylko instalacji gazowej. tak duże dolegliwości na gazie (gdyby było coś z osprzętem silnika) byłyby odczuwane na gazie. Co do instalacji i samej mieszanki trzeba w a8 bardzo dokładnie ustawić, mały błąd już powoduje problemy (większe lub mniejsze ale zawsze)
podłącz kompa przy pracy na Pb i sprawdź co wyskakuje... |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-06, 08:55
|
|
|
jesli na pb auto chodzi dobrze a na gazie wariuje to znaczy ze cos jest z instalka a skoro gazownik mowi ze jest ok a auto nie jedzie to znaczy ze najwyzsza pora zmienic gazownika.Posprawdzaj mapy na pb i lpg ale wydaje mi sie ze moze wariowac ktoras cewka gazowa lub tloczki wytarte w listwie wtryskowej.Filozofii nie ma.Jesli pokasujesz bledy vagiem to czy cos zostaje? Wydaje mi sie ze ten czujnik temp sie nie kasuje u ciebie.Sprawdz vagiem jaka jest faktyczna temp silnika i jaka jest na desce.Jesli roznice beda tzn ze czujnik do wymiany i akurat tak sie sklada ze mam taki na zbyciu.Posprawdzaj to co pisze i bedziemy myslec dalej.A jak cos to dzwon do mnie,nr znajdziesz na forum,chetnie pomoge.Pozdr |
|
|
|
|
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-06, 09:35
|
|
|
rozmawialem z gazownikiem, robil mi juz jedno auto i latalem 2 lata bylo ok
zajmuje sie tematem od 11 lat i jest to nie daleko Ciebie Paulo (charlęż za niemcami)
wiem ze to moze bys kwestia listwy w inst. gazowej i tez tym tropem szedlem, ale chyba mozemy sie wszyscy mylić - juz mowie dlaczego...
benzyna jest rzadsza, ma tez inną temp spalania i to co nie zawodzi na benzynie moze zawodzic na gazie, dlatego chce wyeliminowac wszystkie problemy tego typu
auto przy takich bledach jak Wam pokazalem jedzie slabiej, po ich wykasowaniu jedzie mega zajebiscie do momentu az znow sie pojawią (czyt. zacznie szarpać) potem jakby juz komp inaczej dawkowal paliwo (zarowno benzyna i gaz)
"Posprawdzaj mapy na pb i lpg ale wydaje mi sie ze moze wariowac ktoras cewka gazowa lub tloczki wytarte w listwie wtryskowej."
mapy sprawdzone, są niemal identyczne, listwy nowe - jasne ze moze być wada fabryczna ale az nie chce mi sie wierzyć, że nowa istalacja za 4 tysie jest uszkodzona
oczywiscie to sprawdze ale chce wyeliminowac najpierw inne pierdoly takie jak np przepustnica, jak pojade do gazownika to on mi wymieni listwy i podlaczymy kompa i z nim bedziemy jezdzic, ale nie chce ladowac sie w kolejne koszty jak to moze trzeba przeczyscic lambde albo przepustnice
wczoraj zamienilem miejscami jedną cewka na ktorej pokazywalo wypadanie, zrobilem 100km i jest git, zobaczymy co dalej
jak cos Wam przyjdzie do glowy to piszcie dzieki za szybka reakcje
Paulo - numer do Ciebie spisalem ze 2 tyg. temu bo wątek obserwuje więc jakby co to bede zawracał Ci tyłek :-D
Dzięki Panowie
[ Dodano: 2009-11-06, 09:51 ]
... a tak jeszcze pomyslalem, czy jak odłączyli przepustnice podczas instalacji gazu to mogla sie sama niezaadoptować? jest mozliwosc adoptowania przepustnicy spod VAGa? |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-06, 10:30
|
|
|
i to moze być to
mialem 2 razy odlaczany akumulator
tylko...
jaka ja mam przepustnice...? :shock: |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-07, 10:18
|
|
|
to nie bedzie to. A nowy gaz to nie znaczy ze dobry gaz. |
|
|
|
|
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-09, 00:19
|
|
|
chyyyyyba mam przyczyne, auto nie trzyma 90 stopni
temperatura przy tej pogodzie oscyluje kolo 70 stopni (no chyba ze stoje)
termostat?
wymienie i dam znac jak wyglada sytuacja
p.s. czy w a8 czujnik temperatury cieczy w chłodnicy i temp. silnika to to samo czy są 2 różne? |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-09, 15:49
|
|
|
czujnik temp silnika i czujnik temp cieczy chlodzacej to to samo.Mam oryginal boscha na zbyciu uzywany 100 % sprawny |
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-11-09, 22:40
|
|
|
Witam
Stawiam na ubogą mieszankę przy jeździe na LPG, ECU silnika ma ubogo na sondach i wydłuża czas wtrysku. Zrób test z kompem podczas jazdy na Pb, a następnie z LPG, sprawdź jak stoją sondy przy ostrej jeździe. jak ubogo to masz przyczynę. |
|
|
|
|
|
|
|
ReServeD
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa/Ryki
|
Wysłany: 2009-11-10, 07:50
|
|
|
dzięki Koledzy
jak wspomnialem wymienie najpierw termostat, jak sie nie zmieni bede kombinowal dalej zgodnie z Waszymi wskazówkami.
Paulo czy różnica 5-7 stopni pomiędzy deską a komputerem to moze być też czujnik? |
_________________ serce bije w takt V-Acht :diabel:
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-11-10, 11:53
|
|
|
auto-mik tel 81 752 28 48 Łęczna koło Lublina ,zadzwoń ,poproś Pana Bartka powiedz ,że jesteś od Jacka z A8 i BĘDZIE PO PROBLEMIE i gdybaniu - nie ważne czy gaz czy benzyna,czy adaptacje itd :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-11-12, 12:22
|
|
|
roznica 5-7 stopni to jest nic.Gdyby bylo na desce 90 a na vagu ze silnik ma 20 so juz cos.Jesli vag wyswietla ci ze czujnik uszkodzony i nie da sie go skasowac to musisz wymienic. |
|
|
|
|
|