|
Autor |
Wiadomość |
Slawekp2p
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 13 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-04-28, 15:06 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wypadanie zapłonu na rozgrzanym silniku
|
|
|
Witam prosił bym o opinie lub pomoc a mianowicie mam problem z wypadaniem zapłonu na rozgrzanym silniku, jak jest zimny to idzie jak strzała po przejechaniu okolo 5km wyskakuje zapłon głównie na 3cyl na PB i LPG
- diagnostyka LPG po odpaleniu na ciepłyn czasy wtrysków z ECU ok, po około 20s czas wtrysku 6 (cyl 3) zostaje wylączony przez sterownik silnika, po odpaleniu słychać ze silnik kuleje na jeden gar, myśle ze sterownik silnika zdiagnozował brak zapłonu i wylącza wtrysk ( nie wiem czy ma tak być)
-diagnostyka ECU silnika błędy losowe wypadanie zapłonów wypadanie zapłonu głównie na 3 cyl i czasami na 4cyl i 1cyl jest tez błąd sondy lambda ale strona 2 więc cylindry 5,6,7,8 po odpaleniu na ciepłym napiecie na sonda strona 1 jest około 0,96V po chwili moim zdaniem jak ECU wyłączy wtrysk na 3cyl. to napięcie spada do około 0,06V na drugiej sondzi napięcie około 0,65V
wymieniłem świece NGK, nowy czujnik stukowy bo wywalał błąd teraz już nie, zamieniłem cewki i moduły stronami i dalej nic, wymieniłem nowy sterownik LPG
Jak by ktoś miał jakiś pomysł na co by tam jeszcze luknąć lub był z okolic Rybnika by na to zerknąć okiem, nie wiem co ma wpływ ze po rozgrzaniu auto ma wypadanie zapłonu, może ta sonda diagnozuje za pogata mieszanke(0,96V) i na zimnym chodzi po potrzebuje bogatszej mieszanki a na ciepłym muli może tak być ???
Dzięki i pozdrawiam
teraz zauważyłem ze na zimnym silniku napięcie sondy lambda 1 faluje od 0,09V do 0,86V |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-04-28, 19:42
|
|
|
miałem identycznie i winna była cewka, ewentualnie sprawdż kabelki idące do cewki i wtrysków benzynowych, czy wszystko łączy , czy kostki idące do sterownika lpg są wporządku |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Slawekp2p
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 13 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-04-30, 18:25
|
|
|
Tak więc dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, sytuacja opanowana: po rozgrzaniu silnika wtryski pb wieszały się i lały paliwo nawet na LPG więc dane cylindry zalewało i sterownik po braku zapłonu wył. czas otwarcia wtrysku, moje dojście do tego było po kilkukrotnym sprawdzeniu( odkręcen króćca) wtryskow pb i nie było magicznego "psyk" |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-22, 21:10
|
|
|
To działa jeśli na LPG jest źle a na PB jest ok. Co zrobić gdy wypada na jednym na pb i lpg? ( świece moduły cewki podmieniane ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |