Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-11, 11:42 [D2 96 4.2PB/LPG
] Stuki z tylnego dyfra.
|
|
|
Mam taki problem że pojawiły mi sie stuki przy skręcie w prawo i przy cofaniu i zawsze pod obciążeniem je słychać. Gdy podniosłem tył do góry i kręciłem lewym kołem to w pewnym momencie napotykałem lekki opór i potem było tyknięcie i widac było jak w tym momencie sie delikatnie odpręzył tylny dyfer.
Obstawiam że coś sie dzieje w tym dyfrze ale co to jeszcze nie wiem. W najblizszym czasie gdy dorwe jakis podnosnik to wypne wał i posprawdzam jeszcze dokładnie ale jesli bedzie trzeba ściągac most to mam tez pytanie czy to sie da zrobic bez wywalania zawiechy czy to grubsza operacja?
No i jesli te dzwieki moze powodowac cos innego to ewentalnie na co zwrócić jeszcze uwage? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-11, 14:55
|
|
|
Zawiechy ruszać nie trzeba. Zdjęcie wydechu w dużym stopniu ułatwia zabawę z dyfrem, ale nie jest konieczne ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-11, 15:15
|
|
|
Najprawdopodobniej sypie sie dyfer lub cos w nim więc bede chciał go wymienic i sie nie szczypac a ten swój najwyżej potem zdiagnozuje. Jesli nie trzeba sie napocić przy jego wymianie to bede zadowolony bo to ułatwi mi zadanie |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-11, 16:26
|
|
|
Z założonym wydechem trzeba się trochę pogimnastykować z odkręceniem kilku śrub, ze zdjętym bez problemu. Raczej obowiązkowo jakaś podpórka pod most, lub ktoś do pomocy, bo waży dobre 20kg. W godzinę da się ogarnąć wymianę. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-12, 10:27
|
|
|
Wydech nie jest problem martwiłem sie o zawieszenie ale skoro tak to wygląda to jutro rano sprawdzę jeszcze i biore się za wymiane tego dyfra. Z tym terkotaniem to nie jazda a ja musze dziennie minimum 50km zrobić.
No i dzis wziąłem na podnosnik audi i dyfer tylny ma luzy jak rajtuzy więc jest już bliski końca. Wymiana niebawem jak dotrze do mnie zapasowy. Pytanko-ile oleju wchodzi do dyfra?? Pamietam że jest 75W90 i cos ponad litr chyba ale dokladnie ktos wie? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-12, 10:56
|
|
|
Ok. 1,5 litra. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-12, 11:03
|
|
|
Ok dzieki. No to czekam na dyfer,potem montaż i zobaczymy jak sie bedzie jechao
A tak jeszcze pytanko-czy orientuje sie ktos jak jest z regeneracją takiego dyfra?? Opłaca sie czy nie? Samemu da sie rade to zrobic? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-17, 17:04
|
|
|
Dyfer wymieniony,problem zniknął. Wymiana prosta,nie musialem nawet tłumika ściągać. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-28, 19:38
|
|
|
Apophis, Diagnozowałeś może swój dyfer co w nim walneło. Mam spory luz na swoim przy zmianie biegu z R na D stuka z tyłu tak jakby ktoś młotkiem walnął w wał.
Dzisiaj wymieniałem 2 półosie tylne bo też był na nich trochę luz.
Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-28, 19:46
|
|
|
karol208 napisał/a: |
Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika. |
Mam naderwane dwie. U mnie się to objawia szarpaniem tyłem, podczas zrzucania z 3 na 2 i podczas delikatnego przełączania z 3 na 4.
Pozycjonowanoe wybierakiem staram się robić pomału. Nie jednostajnym ruchem tylko spokojnie. Wtedy nie bije. Ale jak zrobie to szybko to słychać Stuk |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-28, 19:51
|
|
|
karol208 napisał/a: | Apophis, Diagnozowałeś może swój dyfer co w nim walneło. Mam spory luz na swoim przy zmianie biegu z R na D stuka z tyłu tak jakby ktoś młotkiem walnął w wał.
Dzisiaj wymieniałem 2 półosie tylne bo też był na nich trochę luz.
Zauważyłem pękniętą jedną z poduszek wspornika dyfra więc szykuje się wymiana wspornika.
_________________
|
Niestety nie mam czasu ani mozliwości aby go rozebrać. Leży w PL a ja stacjonuje w DE. Kupno używki nie jest drogie więc jak się sypie nie ma co się babrac bo regeneracje to już spore koszty są. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-28, 19:52
|
|
|
ernesto napisał/a: |
Pozycjonowanoe wybierakiem staram się robić pomału. Nie jednostajnym ruchem tylko spokojnie. Wtedy nie bije. Ale jak zrobie to szybko to słychać Stuk |
To u mnie nic nie daje po prostu luz jest spory.
Gdy hamuje i już praktycznie auto stoi w miejscu słychać stuknięcie z tyłu w dyfrze. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|