Autor |
Wiadomość |
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-05-22, 13:26 [S8 D2 99 Pb/Lpg] stuki przy hamowaniu/lewe koło
|
|
|
witam Panowie
Sprawa wygląda tak, że mam do wymiany łożyska na przedniej osi(lewe koło przód wyje).
Dzisiaj jadąc autem po ok 15 min przy hamowaniu coś zaczęło w owym kole stukac z równą czestotliwością do prędkości. Pytanie moje jest takie czy to możliwe, że właśnie to łożysko przy hamowaniu i dociążeniu przodu już jest tak zdezelowane, że puka?
p.s. jadąc z powrotem sukanie ustało, ale może dlatego że łożysko ostygło itp?
pozdrawiam serdecznie |
_________________ Sweet Child O'Mine
http://www.youtube.com/us...u/0/GLYBf0p0fZY
http://www.youtube.com/wa...feature=feedwll
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 14:53
|
|
|
proponuje sprawdzić profilaktycznie dokręcenie kol,następnie auto na podnośnik i zakręcić kołem i poszarpać, ale skoro łożysko już dość długo wyje to podejrzewam ze teraz może na samej wymianie łożyska się nie skończyć |
|
|
|
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 17:34
|
|
|
tzn ze jak sie łozysko rozsypie,zatrze to moze zniszczyc obudowe czyli zwrotnice,pozatym takie przegrzane łożysko duzo cieżej jest wyprasować z piasty, teraz dopiero zauwazyłem ze masz po lifcie fure, sprawdzałes jakie masz to łozysko wymienne czy razem z piasta? |
|
|
|
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 18:15
|
|
|
to jak przed FL to samo łożysko sie wymienia,najlepsze przy wymianie sa cyrki jak śruba od górnych wahaczy się zapiecze(a ze całe blotko z koła na nia leci to lubi stawiać opór)
jeżeli będzie to wina łożyska to jak podniesiesz auto i zakręcisz kołem wszystko sie wyjśsni,bo tak to możemy sobie gdybać |
|
|
|
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 20:25
|
|
|
wydaje mi się że jakby łożysko było powodem tych stuków przy hamowaniu to po zakręceniu kołem powinno być słychać charakterystyczne huczenie i czuć drgania,a przy szarpaniu za kolo powinien być luz, napisz jeszcze czy na zakrętach głośniej słychać to łożysko ? |
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-22, 20:41
|
|
|
Pewnie nie ma tulei wahacza dolnego z tylu. Tzw banan, ta tuleja mnie zawsze zadziwia, potrafi byc wybita do tego stopnia ze puka, stuka i po wyjeciu rozpada sie w dloniach ale gdy jest zamontowana luzu nie widac.... Ot poprostu jest miekka jak stara uzywana tuleja.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
lunizS8
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 &W211
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2011 Posty: 85 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-22, 21:17
|
|
|
moze nie tyle charakterystyczne co nie wykluczone ze moze być powodem
proponuje podjechac na stacje diagnostyczna i polecić sprawdzili zawieszenie i łożysk u mnie biora za takie sprawdzenie 15 PLN,tylko jedz na jakos sprawdzona stacje |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-22, 21:21
|
|
|
Łożysko w kole raczej nie wydaje stuków. Raczej huczenie zwiększające się na zakrętach. Jeśli są to stuki to raczej będzie to wahacz lub tuleja. Łożysko bym na twoim wymienił jak najszybciej bo poleci piasta i wtedy będzie więcej do roboty. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-22, 21:33
|
|
|
ta tuleja stuka przy skrecaniu kolami i potrafi stukac w ostatniej fazie hamowania - gdy auto juz prawie stoi i zwalniasz hamulec. Czasem potrafi stuknac przy ruszaniu. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|