Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny  
Autor Wiadomość
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-02-22, 15:45   

mdamian, a kolejnej zimy co ma zalać? czy może auto sprzedać i w ogłoszeniu napisać : stan IGŁA !
_________________

 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-02-22, 15:59   

sebos17 napisał/a:
czy może auto sprzedać i w ogłoszeniu napisać : stan IGŁA !


Jeszcze dopisze że auto klubowe :D
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-22, 19:04   

labas napisał/a:
sebos17 napisał/a:
czy może auto sprzedać i w ogłoszeniu napisać : stan IGŁA !

Jeszcze dopisze że auto klubowe :D


ja tego nie kumam te auta na 100% śmigały na mineralnym przez X lat , no chyba że kupiłeś z salonu i sam kazałeś lać "syntetyk"

wystarczy że poinformuje nabywce że olej jest mineralny i ja nie widzę problemu ;-)
A napisać może co chce , popatrzcie na te niektóre ogłoszenia (np kierownica wielofunkcyjna )
widzę auto z normalną kierownicą , a handlarz pisze bzdury chociaż powinien wiedzieć że jest w danym aucie coś innego niż on pisze ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-02-22, 20:44   

A najlepiej spojrzeć w tabele i od razu widać na czym powinien pracować twój silnik ,a jaki olej jest tylko dopuszczalny .A z pod auta nie powinny kapać żadne płyny ustrojowe ,bo to nie wypada w A8 a i mandat można dostać . 8-)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-22, 21:45   

Lukas134 napisał/a:
Nie lej mineralnego :-) nie nadaje się do A8, ja zalałem raz 10w40 i wróciłem do 5w40 bo 10w40 to nie ta klasa oleju do A8. najlepszy jest pełen syntetyk ;-)



a co to jest a8?? To cos innego? Do d3 mozna lac syntetyka a nie do d2 ktora ma nalatane milion km i kapie z niej wszedzie...
dobry mineral do starej v osemki jest jak najbardziej ok. Moje dawne a8 latalo na mineralu mobila u mnie 2 lata i nadal lata u kolegi...


Co do tego co pisal kolega wyzej i do innych: a niby do czego jest najlepszy pelen syntetyk w tym przypadku?? Taki olej jak i polsyntetyk mozna sobie lac do motorow ktore na nim jezdza, nie maja wycieków, nie spalaja oleju, nie pluja nim z wydechu itd itp
_________________
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-22, 21:49   

święte słowa paulo79, święte słowa :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-02-23, 12:48   

Każdy do swojego auta niech leje co chce :-P
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-02-23, 20:33   

paulo79 Jeżeli ktoś jeszcze chce jeżdzić wrakiem z którego kapie wszędzie jak napisałeś . to niech sobie jeżdzi i leje co tam chce . Tylko że takie auto nie powinno być dopuszczone do ruchu .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-23, 20:49   

tak jest kolego.
Ja wysiadam z tego tematu. Kazdy niech zalewa motor czym chce, nie mam zamiaru psuc sobie humoru i udowadniac coniektorym na czym mozna jezdzic a na czym nie. Ja swoje wiem i wszystko jest poparte doswiadczeniem a nie wymyslami.
...
Pozdrawiam kolegów
_________________
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-02-24, 13:16   

hipcio, paulo79 - Wasza dyskusja wykroczyła już poza tematykę oleju więc wszystkie posty zabarwione uwagami personalnymi usuwam.
Posty innych kolegów którzy nie mogli się powstrzymać przed uwagami bardziej personalnymi niż merytorycznymi także zostały usunięte lub edytowane.

mdamian, wątek jest o olejach więc ocenę tylnego napędu BMW dokonujcie proszę w innym wątku, zbliżonym bardziej tematyce napędu czy też jeździe w warunkach zimowych.


importcompany, zamiast opisywać w treści posta jakiego auta Twój temat dotyczy to może wystarczyło by poprawić wreszcie rocznik w swoim profilu - pisałem o tym już kilka miesięcy temu, przez długi czas w moim profilu była prośba do wszystkich aby to poprawili a u Ciebie jak i wielu innych cisza... ciężko wejść w swój profil i wprowadzić 4 cyferki ale jak masz problem z autem to posta całego mogłeś napisać :evil:
Profil Twój już sam poprawiłem (jak wiele innych tutaj) bo jakbym miał czekać to bym się pewnie tu zestarzał :diabel:


Na koniec, ogólnie wszystkim polecam więcej dystansu do poruszanych tematów... używajcie więcej zwrotów "Moim zdaniem ..." i mniej się wczuwajcie w rolę właściciela danego auta a może unikniemy niepotrzebnych sporów które notabene są przecież głupie.... i wybaczcie ale delikatniej nie potrafię nazwać dyskusji która z wypowiedzi merytorycznych nt. rodzaj oleju przenosi się na wymianę uwag personalnych.

Dla mnie osobiście to jaki ktoś naleje olej nie jest kwestią życia i śmierci... mogę doradzić, podzielić się swoja wiedzą i spostrzeżeniami ale jeśli ktoś ma ochotę nie skorzystać z moich rad to właściwie guzik mi do tego - prawo wyboru należy do właściciela auta i On sam zweryfikuje potem kto miał rację i czy suma summarum zaoszczędził parę złotych czy stracił.

Pozdrawiam, FOSS




A co do treści tematu... osobiście jeżeli zależałoby mi na aucie i chciałbym nim jeszcze trochę pojeździć to nie nalałbym żadnego oleju mineralnego...
dlaczego?...
dlatego, że jestem zwolennikiem leczenia przyczyn a nie skutków → wycieki oleju nie są związane z olejem samym w sobie ale ze stanem technicznym silnika więc moim zdaniem poprawnym rozwiązaniem problemu jest wziąć się za silnik, zrobić remont i zalać świeżym olejem spełniającym normy producenta... i nie żadnym mineralnym jak do frytek tylko dobrym markowym syntetykiem 5W-40 który zachowywałby się odpowiednio tak w naszych ujemnych zimowych jak i równie dobrze w naszych wysokich letnich temperaturach
(no chyba że chcemy wprowadzić sezonową zmianę oleju to w sezonie zimowych można lać olej "zimowy" i w sezonie letnim olej "letni" → jeżeli ktoś ma wątpliwości o czym piszę to odsyłam najpierw do tabel olejowych i różnic pomiędzy olejem np. 0W-30 a 10W-60)

Kończąc...
kolega importcompany i tak zrobi po swojemu i niezależnie którą wersję naszych wypocin przyjmie to mi nic do tego - każdy dba o swoje jak mu się podoba...
jak to stare indiańskie przysłowie mówi: "Your life Your choice"
HOWGH :!:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-02-24, 22:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-02-24, 16:50   

sebos17 napisał/a:
importcompany, http://www.youtube.com/watch?v=vWjPU8vp4wU

Podobnych filmików w sieci nie brakuje, sam sobie odpowiedz na pytanie co się stanie zimą jak zalejesz taki olej do silnika.


i bardzo dobry filmik chcialem wlasnie dopisac ze szkoda ze juz minely mrozy ktos by sobie mogl sam taki test zrobic....
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-02-25, 11:36   

sebos17 napisał/a:
importcompany, http://www.youtube.com/watch?v=vWjPU8vp4wU
Podobnych filmików w sieci nie brakuje, sam sobie odpowiedz na pytanie co się stanie zimą jak zalejesz taki olej do silnika.

15W najlepszy - najdłużej zostaje na ściankach, zapobiega suchym startom. ;-)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-02-28, 22:43   

A ja dodam swoje 5 groszy trochę z innej beczki. Według mnie każdy świeży olej czy to mineralny czy syntetyczny spełni swoją funkcję. Dużo gorzej dla silnika jest przedłużać okresy między wymianami niż wlewać olej gorszej klasy. Oleje syntetyczne dłużej trzymają swoje parametry niż oleje mineralne. Jeśli ktoś chce jeździć na mineralnym to niech jeździ ale częstsza wymiana oleju niż zaleca producent auta. Jeśli ktoś widział wnętrze silnika który chodził na mineralnym i wymiany oleju nie były zbyt częste to wie o czym mówię. W środku szlam po takim oleju można skrobać przecinakiem :/
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-03-23, 06:18   

panowie kupiłem auto jakiś czas temu gosć mówił ze auto było lane 15w40 w tym momencie uszczelniam silnik i mysle żeby zmienić olej co wy na to
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2012-03-23, 08:24   

Kolego ja spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat jeden mechanik powiedział żeby pod żadnym pozorem nie zmieniać z mineralnego na syntetyk bo będzie ciekło z każdej strony a drugi szpec powiedział że jak najbardziej zmieniać a jeśli nawet pojawią się wycieki to wymienić uszczelkę lub oring i po problemie a silnik na pewno się od dźwięczy dłuższą bezawaryjną jazdą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.