Autor |
Wiadomość |
danielek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: DANIEL
Jeżdzę: A8
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:34 [D2 00 4.2PB] Pytanie o skrzynie - stoi, zjeżdża ?
|
|
|
witam!
mam pytanko-czy na zjeździe(około 30stopni w moim przypadku ale pytam ogólnie) gdy autko jest ustawione "tyłem ku górze" i po wrzuceniu biegu pt. "R" samochód powinien stać czy ma prawo zjeżdżać do przodu?
powiem że u mnie zjeżdża-nie wiem czy to ma związek z tym że jakiś tydzień temu miałem dolewany olej do skrzyni(oryginał audi)
co może być tego przyczyną? |
_________________ UWIELBIAM GARDLISTY DZWIEK WIDLASTEJ ÓSEMKI:) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
danielek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: DANIEL
Jeżdzę: A8
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:43
|
|
|
słabe ciśnienie.....czym to się leczy i ile kosztuje?:)
[ Dodano: 2011-04-11, 20:49 ]
aAa-i czy mogę tak jeździć czy dalsza jazda wpłynie negatywnie na skrzynię?
czy są to jakieś "oznaki końca" skrzyni?
bo ten teges wybieram się na zlot urodzinowy i nie wiem czy się warto :-) :-) :-) :-) :-) |
_________________ UWIELBIAM GARDLISTY DZWIEK WIDLASTEJ ÓSEMKI:) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
danielek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: DANIEL
Jeżdzę: A8
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-11, 19:57
|
|
|
no właśnie dolewany był...przynajmniej tak mi powiedzieli...nawet dostałem baniaczki z olejem który mechaniorom pozostał.
teraz też mam takie pytnie-rozmawiając z panem Myszkierem z Kolbud powiedział on mi że w tej skrzyni olej dolewa sie w 3 miejscach-prawda??
i w którym miejscu ja mam go dolać? |
_________________ UWIELBIAM GARDLISTY DZWIEK WIDLASTEJ ÓSEMKI:) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
danielek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: DANIEL
Jeżdzę: A8
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-11, 20:41
|
|
|
hmm...jutro sie dowiem:) dostałem tylko informacje ze jedna sruba "nie szła" wiec darowali ją sobie zeby nic nie zerwać i dolali w inne miejsce oleju-nie znam tego tematu od technicznej strony także przytaknełem i zabrałem auto... |
_________________ UWIELBIAM GARDLISTY DZWIEK WIDLASTEJ ÓSEMKI:) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-04-11, 20:50
|
|
|
danielek napisał/a: | jedna sruba "nie szła" wiec darowali ją sobie zeby nic nie zerwać i dolali w inne miejsce oleju |
może nie szła odkręcić to są debile , bo jak by nie szła to przyspawał bym do śruby od wlewu np. przyspawać główkę śruby 8 i odkręcam , a baniaki im oddaj i powiedz żeby wlali tobie oleju , bo przypuszczam że spuścili i wlać nie mogli i jeździsz bez oleju , jak jest olej to niech podniosą samochód odpalą i niech otworzą wlew oleju , jak będzie się przelewać to jest ok , jak będzie brak to możesz im powiedzieć że niech się liczą z kosztem nawet 7tyś zł za remont . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-04-11, 21:19
|
|
|
jak masz 5hp19 to tam jest spust, wlew no i wlew do mechanizmu roznicowego ale to nie ma zwiazku.
Generalnie wlewasz olej jedna dziura.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-04-12, 09:19
|
|
|
W misce są dwie śruby: jedna spustowa do zlewania oleju a druga do sprawdzania poziomu oleju.
Przeważnie ta spustowa jak ktoś za mocno dociągnie to nie chce puścić.
U mnie też tak było, ale silny facet plus przedłużka na klucz powinna załatwić sprawę.
Żeby sprawdzić poziom oleju to podłączasz VAGA wchodzi w ASB i w blokach pomiarowych masz temperaturę oleju. Odkręcasz śrubę do mierzenia poziomu oleju.
Najlepiej robić to we dwóch. Jeden siedzi w aucie i z Vagiem obserwuje temp oleju a drugi pod autem. Jeśli olej osiągnie 35 stopni powinien się przelewać i wyciekać.
To znaczy, że ma odpowiedni poziom oleju. Jeżeli nic nie będzie leciało oznacza to że oleju w skrzyni jest za mało. To tak w telegraficznym skrócie.
Jeżeli chodzi o to zjeżdżanie to według mnie zjeżdżać nie powinno, może być tak że na wzniesieniu włożysz D czy R i auto nie będzie jechało ale staczać się w przeciwnym kierunku nie powinno. Na prosty wiadomo, że jak wrzucisz bieg i puścisz hamulec to musi się zacząć toczyć w odpowiednim kierunku a na wzniesieniu bez gazu może stać. |
|
|
|
|
|
|
|
danielek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: DANIEL
Jeżdzę: A8
Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2011-04-12, 11:10
|
|
|
kurczę powiem cała historie->
wczoraj wieczorem odstawiając auto przestał mi po pierwsze działać tylnie czujniki parkowania. później pozostawiłem auto na wzniesieniu i zaczęło zjeżdżać. (po tym incydencie założyłem posta)
dziś rano idąc do auta-po pierwsze czujniki działały a po drugie auto już o dziwo nie zjeżdżało. pozytywnie zaskoczony wyruszyłem w drogę. zauważyłem ze skrzynia dziwnie chodzi-tzn w różnych momentach przerzuca biegi.
dojechałem do świateł a tu słyszę i widzę po niskich i falujących obrotach że auto nie pali na wszystkie gary.
bawiąc sie pedałem gazu zauważyłem że przy dwóch tysiącach obrotów auta wskakuje na wszystkie osiem aczkolwiek też nie zawsze.
wróciłem do domu pod ten sam podjazd i sprawdzam jak wygląda sprawa ze zjeżdzaniem...
a więc po pierwsze-auto dalej zjeżdża lecz obroty utrzymuja sie na poziomie około 500!
dodając minimalnie gazu-gdzie wskazówka ruszy się dosłownie o 2mm auto stoi...ale nadal nie chodzi na wszystkich garach...
nie wiem czy tego wczoraj nie zauważyłem ale wnioskuje że problem może nie leżeć w skrzyni a w zbyt niskich obrotach czy tak?
i czy przez to że na rożnych prędkościach obrotowych wskakiwały pozostałe-pozostały gar mogła lekko "szaleć" skrzynia? |
_________________ UWIELBIAM GARDLISTY DZWIEK WIDLASTEJ ÓSEMKI:) |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-04-12, 14:06
|
|
|
oczywiscie, niska predkosc obrotowa silnika = niska predkosc pompy oleju w skrzyni = male cisnienie oleju = zjezdzanie |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-04-12, 18:32
|
|
|
Panowie, ale 30 stopni nachylenia to jest bardzo dużo, to nie procenty.
Skrzynia nie utrzyma auta przy takim nachyleniu, mam podobny podjazd do domu i moje auta też nie utrzymają się w miejscu, a jedno mam nówkę, skrzynie w obydwu sprawne.
Dodam że przy takim nachyleniu nie mogłem zostawić auta(wyłączonego) ze skrzynią ręczną, bo też się staczał, nawet z zaciągniętym ręcznym. |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-04-12, 19:20
|
|
|
I ja się zgadzam że to naprawde duże nachylenie i może się troszkę staczać... |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-04-12, 20:18
|
|
|
Dodam jeszcze że 30 stopni to jest ponad 57% nachylenia, nie ma takiej czarnej trasy narciarskiej w Polsce. |
|
|
|
|
|