|
Autor |
Wiadomość |
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-19, 00:46 [D2 97 4.2PB/LPG
] Skrzynia uszkodzona, tryb awaryjny
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Dlługo zwlekałem z opisaniem mojego problemu, gdyż szukałem rozwiązania na forum. niestety nie znalazłem.
Oto problem:
Rok temu w czerwcu kupiłem a8 4.2 lpg. 300hp. przebieg 460 000. cena kosmos. sam nie wiem czemu zapłaciłem tak dużo ( nie ma sensu mowić ile), ale nieważne.
Jeździło fajnie do czasu kiedy pojawił się problem, że skrzynią. A więc po kolei:
Po zakupie nie działał tempomat i świeciła na żólto u gory informacja, że klocki się skończyły.
Klocki wymieniłem, alebyły bez czujników grubości więc świeci dalej.
Oczywiście parę dni po kupieniu agresywna jazda, gaz do dechy- głupota.
Po ok 2 tyg jadąc (było mokro na drodze) poczułem szarpnięcie i skrzynia weszla w tryb awaryjny. Stało sie to gdy hamowałem i przy zmianie z 2 na 1. Wyłaczyłem auto i po ponownym odpaleniu było ok. Ale potem znowu pojawialy sie takie sytuacje, więc podjechalem do mechanika, ktory partę lat siedział w automatach i ten stwierdził, że skrzynia pracuje ok. Problem jednak pojawiał się coraz częściej i po ponownym podpięciu vaga mechanik stwierdził, że to konwerter chyba sie sypie.
Pojechałem więc na wymianę oleju (ZAPAŁA Leszczyny) i tam odrazu na rozgrzanym silniku spuścili olej i zalali nowy (chyba Mobil). Filtr oleju był nieruszany od nowości- masa opiłków. Stwierdzili, że konwerter siada. Wyjechałem więc i wracalem do domu, gdy skrzynia wpadła w tryb awaryjny i juz nie chciała z niego wyjść. Gdy dojechałem do domu czułem smród jakby "zgniłe jajo". Oddałem więc samochód do warsztatu-
diagnoza: konwerter do regenaeracji plus skrzynia do zrobienia.
Ok. Zrobili. Wsiadam na zimnym silniku, odpalam i wszystko ok. Jedziemy na próbę i wszystko ok, aż do momentu aż przyhamowalem i znowu to samo co przy pierwszej awarii skrzyni- gdy zrzucało z 2 na 1 gwałtowne szarpnięcie( jakby przyhamowanie) i tryb awaryjny. Zapaliłem od nowa. Wrzucam z P na drive i czuje szarpnięcie. Jedziemy- czuc,że nie jest wszystko dobrze. Dohamowanie i znowu szarpnięcie charakterystyczne przy zmianie z 2 na 1. Testujemy dalej- co pewien czas wpada w tryb awaryjy. Auto więc zostaje w warsztacie, gdzie szukają i szukają i nic.
Pojawiają się błędy czujnika hamulca, więc kupuje dobry i wymieniam( w opisie błędu pisało że ten czujnik odpowiada tez w jakiś sposób za sterowanie skrzynią). Pojawiają sie błędy zaplonu, więc wymienilismy 8 świec. Pojawia sie jakis błąd coś, że błędny stosunek przełożenia. Wymieniam też czujnuk abs lewy, bo w międzyczasię też sie sypnął.
Niestyty objawy pozostają i nadal szarpie przy wrzucaniu na drive i R. Podobnie gdy zmienia z 2 na 1. Olej podobno full. Skrzynia parę razy na stole. Kazałem sprawdzić przewody w wiązce wchodzącej do skrzyni bo jeden gość mi mówił, że tam lubi się coś dziać. Sprawdzili i stwierdzili, że jest ok. Więc szukamy dalej: zmiana wybieraka na nowy- bez zmian. Obiawy pozostają. Całą zimę auto stoi.
Wiosna: zalana komora akumulatora, pojawia się też wilgoć na podszybiu. Odpalamy i poprostu masakra. W czasie jazdy samochód sam zmienia położenie PNDR na pulpicie- lata jak w dyskotece. Szarpie. Okazało się, że komp od skrzyni zgnił. Wymieniamy. Te objawy ustepuja, ale stare pozostały.
Panowie, juz sam nie wiem o co chodzi. Mam wiele opcji. Tyle sie naczytałem, że już poprostu mam tysiąc pomysłów. Teraz konwerter ma iść do ponownego sprawdzenia w ramach gwarancji. Właściciel warszatu juz załamuje ręce.
Ja sam mam kilka przyczyn w głowie:
- konwerter bo przecież były opiłki w dużej ilości i duży przebieg bez wymiany oleju, może źle zregenerowali
- może zalany zły olej, albo zła jego wymiana (smród ze skrzyni i pełna jej awaria pojawiła sie po wymianie oleju)
- może mi gdzies zalewa elektryke, bo podobno są jakieś przekaźniki pod akumulatorem, a tam po zimie stała woda
- wtedy jak jechałem i pierwszy raz wpadl w tryb awaryjny było mokro- może woda się gdzieś dostała
- tempomat uszkodzony
- coś z tym,że ciągle się wyswietla, że klocki sie skończyły
- może jakieś zwarcie w elektryce
W sumie na maxa problem sie pojawił po wymianie oleju, ale przed wymianą też już było coraz gorzej- możliwe, że wymiana wyplukała wszystko i ujawniła problem.
Pozatym poci sie ze śrub w misce oleju skrzyni.
Sam nie wiem. Na dzień dzisiejszy jest mocne szarnięcie gdzy wrzuca się D (aż rzuca całym autem), nieco słabsze gdy wrzuca się R. Jest szarpnięcie ze zmiany z 2 na 1. Mechanik mówi, że jak jest zimny to jest ok, dopiero jak sie rozgrzeje to sie pojawia to szarpanie.
Jeździć się da teoretycznie, ale to spowoduje i tak kolejną degradację i remont kkrzyni dopiero co remontowanej.
Auto stoi juz rok. Mam dość. Przydałoby się pojeździć. Panowie pomóżcie!!!!
Liczę na każdą opinie i za każdą dziekuję.!!! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-19, 06:23
|
|
|
Po pierwsze kolego to ja sobie nie wyobrażam żeby mi grzebał mechanik od skrzyń w skrzyni i nie wiedział co się zepsuło a juz tym bardziej rozbierał i nie zrobił :shock: Piszesz że zalano mobilem ale jakim?? Może ktoś tu miał podobne objawy ale ja bym po prostu udał się do renomowanego warsztatu ASB na pełną diagnostykę wraz z wyjęciem skrzyni. Po takiej usłudze może nie wybulisz worka pieniędzy ale będziesz wiedział co jest do zrobienia i dalej zdecydujesz.(żebys się nie zdziwił gdy powiedzą jak masz wyremontowaną) Polecić Ci moge w zasadzie dwa warsztaty a mianowicie Łoboda serwis z podwrocławskiego Biestrzykowa(pozytywne moje doświadczenia) lub warszawski Midparts.Może do każdego z nich masz trochę kilometrów ale dla nich rozkładanie rąk przy takiej skrzyni to nierealne jest.
Swoją droga podziwiam Twoją cierpliwość do Twego mechanika...tyle czasu stracic... |
|
|
|
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-19, 07:41
|
|
|
Ja już nie wiem sam co mam robić. W sumie to powinienem poczekać na sprawdzenie konwertera. Chyba. Ma ktos jakieś zdanie co do moich założeń w odniesieniu do awarii? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-07-19, 07:43
|
|
|
Zrobilbym podobnie, tylko we wrocku nie oddalbym skrzyni do Łobody a do ASB Długołęka. Juz kilka skrzyn tam naprawialem i jak dotąd bezbłednie... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2012-07-19, 18:41
|
|
|
Kolego a co z płytą sterującą? czyścili co z zaworkami? Może tam siedzi przyczyna? |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-19, 21:45
|
|
|
Nie wiem czy czyścili. aktualnie są na urlopi. Dzis wsiadłem do auta aby zobaczyć jakie są objawy. więc tak:
- wrzucam R na zimnym- prawie nie czuć szarpnięcia
- wrzucam D na zimnym gwałtowne szarnięcie całym samochodem, aż slychać jak coś uderza w środku
- na cieplym R szarpie lekko, Drive jeszcze mocniej niż na zimnym
- zmiana z 2 na 1- szarpanie, z 3 na 4 szarpanie. przy innych biegach też nie ma ideału
- w sumie nie widzę problemów jak już złapie taki bieg jak chce wtedy ciągnie
- a i jeszcze czasami jak jest na 3 biegu i jade na stałym gazie to nie chce zmieniać na wyzsze biegi tylko trzyma na trójce, aż ujme gazu lub tiptronikiem mu zmienie na 4 lub 5
W sumie jak tak myśle to zaczęło sie to po tym jak pojeździlem trochę parę dni agresywniej. Piewszy objaw jednak to było wejście w tryb awaryjny. Do piero po wymianie oleju problem narósł i po tym jak dojechalem w trybie awaryjnym do domu zaczęło śmierdzieć dzbukiem.
[ Dodano: 2012-07-21, 23:39 ]
panowie naczytałem sie troszkę na forum tamató pokrewnych i doszedłem do wniosków, że przyczyny szukać należy w sterowaniu układu hamulcowego. od początku bowiem świeci mi sie komunikat breams ligt i informacja, że mam koniec klocków ( nie mam podpiętego czyjnika pod klocki, on wisi obok, może tam się coś dostało). Niektórzy mówią, że to nie ma znaczenia, ale ja widzę, że ma patrząc na nie które tematy, np http://www.a8team.pl/topi...ht=breams+light
. Czujnik pod pedałem wymieniłem. Nadmienie, że moje problemy ze skrzynia nie pojawialy sie stopniowo, ale przy hamowaniu pewnego dnia poczułem szarpnięcie i skrzynia weszła w tryb awaryny i od tego czasu zaczęły sie problemy. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:23
|
|
|
Koledzy a co myslicie o tym, ze może być uszkodzona poduszka pod skrzynia?
Czyu wycieki pod spodem mogą mieć tutaj cos do powiedzenia? jeden gość mi sugerował, że cos tak sie mogło zalać. Fakt, cieknie mi coś tam przy śrubach od miski olejowe. Mam nisko zawieszony samochód nawet ze dwa razy otarłem o ziemie michą |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-25, 18:29
|
|
|
Jaką michą?? Silnika czy skrzyni?? Pod silnikiem jest osłona i troszkę prześwitu ma do miski,a miche skrzyni jeszcze zasłaniają nieco wydechy więc dziwne że tarłeś jakąś micha o glebe... |
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-25, 19:09
|
|
|
Wiesz cieknie ze śrób miski skrzyni biegów |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-25, 21:01
|
|
|
Koledzy po przeczytaniu posta kolegi, który miał podobne problemy dochodzę do wniosku, że to steronik hydrauliczny pod skrzynią. Filtr podczas wymiany był zawalony syfem z konwertera, więc jak to poszło w obieg to mogło zawory pozapychać i stąd problem ze sterowaniem. Kolega czyścił podobno jakimiś ultradźwiękami i poszło. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Lookerman
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-07-25, 21:13
|
|
|
Tzn chodzi mi o opilki, których było pełno w filtrze. Olej nie byl wymieniany od nowości, tj 460tys km.
Ja jak kupiłem, to cisnąłem przez pare dni po zakupie i chyba puściłem w obieg caly syf |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2012-07-25, 21:18
|
|
|
kiedyś próbowałem brajdakowi ratować skrzynie w Mazdzie Xedos tak zawalonego filtra chyba nikt nie widział cała operacja zmiany filtra i oleju starczyła na jakieś 200 km po czym odkręciłem miskę i znów ta sama chistorja. Filtr był prawie pełen resztek tarczek. skrzynia była już złomem. Swojej też nie oszczędzałem i teraz są sutki Wiesz to nie są nowe auta |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|